Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@05:50:58 GMT

راههاي جلوگيري از حشره زدن حبوبات

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۱۵۰۳

راههاي جلوگيري از حشره زدن حبوبات

خبرگزاري آريا -

مکان هاي خشک و خنک، بهترين محل براي نگهداري و انبار کردن غلات هستند
بهترين راه براي پيشگيري از حشره زدن برنج و حبوبات و تکثير تخم آفت‌ ها درون آن ها،‌ نگهداري آن ها در دماي مناسب است. مکان هاي خشک و خنک، بهترين محل براي نگهداري و انبار کردن غلات هستند.
1- براي اينکه حبوبات حشره نزنند؛ بعد از خريد، آنها را براي 4 روز تا يک هفته در داخل فريزر قرار دهيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار دادن حبوبات در دماي زير صفر درجه باعث مي شود تا اگر حبوبات شما داراي تخم حشره باشد. اين تخم ها نابود شوند. و ديگر حبوبات حشره نزنند.
همچنين مي توانيد بجاي اينکه آن ها را در فريزر بگذاريد، حبوبات را قبل از ريختن در ظرف مخصوص حبوبات، روي سيني فر پهن کنيد و فر خود را براي 15 دقيقه در دماي 140 درجه سانتي گراد روشن کنيد، تا تمام تخم ها نابود شوند. و بعد حبوبات را در يک ظرف در دار محکم بريزيد تا حشره نزنند.
2- براي اينکه حشرات به حبوبات از خارج از ظرف حمله نکنند، چند عدد ميخک داخل ظرف حبوبات خود بيندازيد حتي اگر درب ظرفتان هم باز بماند هيچ حشره اي داخل آن نمي آيد و در ضمن اين کار هيچ تاثيري بر طعم حبوبات شما ندارد! و براي برنج چند حبه سير در آن قرار دهيد. حشرات از ميخک و سير فراري هستند.
3- شايد ساده ترين راه براي اينکه حبوبات حشره نزنند اين است که: به حبوبات نمک فراوان بزنيد و آن ها را در ظرف سربسته قرار دهيد. نمک باعث جلوگيري از حشره زدن حبوبات مي شود و موجب ديرتر خراب شدن آن ها مي شود.
4- اگر مقدار حبوبات خريداري شده زياد باشد و مي خواهيد آنرا در مدت زمان طولاني نگهداري کنيد، بهترين راه براي جلوگيري کردن از پشه حبوبات اين است که، همه حبوبات را در يک آبکش ريخته و آنها را آبکشي کنيد، سپس به مدت 48 ساعت در نور آفتاب خشک کنيد، از سلامت ماندن آنها مطئن باشيد.
بهترين راه براي پيشگيري از حشره زدن برنج و حبوبات و تکثير تخم آفت ها درون آن ها،‌ نگهداري آن ها در دماي مناسب است. مکان هاي خشک و خنک، بهترين محل براي نگهداري و انبار کردن غلات هستند.

مکان هاي خشک و خنک، بهترين محل براي نگهداري و انبار کردن غلات هستند
راههاي جلوگيري از شپشک برنج
يکي از ساده ترين راه هاي رهايي از شر شپشک برنج، قرار دادن گوني هاي آن روي بارچين است، يعني پس از اطمينان از خشک و خنک بودن محل نگهداري برنج در انباري منزل يا هر جاي ديگري، يک وسيله چهارپايه قفسه بندي شده که حدود 20 تا 25 سانتيمتر از زمين فاصله دارد، براي قرار دادن گوني هاي برنج انتخاب کنيد.
بهتر است قفسه هاي اين چهارپايه مشبک باشند تا هوادهي لازم در لابه لاي گوني هاي برنج انجام شود. به علاوه بهتر است از چسباندن گوني هاي برنج به ديوار هم خودداري کنيد تا جريان هوا به خوبي بين گوني يا کيسه هاي برنج برقرار شود.
حداقل فاصله گوني هاي برنج با ديوار بايد 5 سانتيمتر باشد تا گردش هوا به آساني انجام شود. معمولاً انبارداران برنج و غلات هم از چنين روشي براي پيشگيري از شپشک زدن محصولات خود استفاده مي کنند پس از مصرف مواد شوينده، سفيد کننده، جرم بر و لوله بازکن در محيط هاي دربسته و کوچک مانند دستشويي و حمام به هيچ عنوان در اين مکان ها توقف نکنيد چرا که گازهاي توليد شده در اين محيط بدون تهويه مناسب، خفه کننده و سمي است.
در هنگام استفاده از مواد شيميايي و فرآورده هاي شوينده و پاک کننده، پنجره ها را باز کنيد تا هوا به خوبي در محيط جريان داشته باشد.
از قرص سير که کاملاً بي خطر است استفاده کنيد، از سموم صنعتي و کشاورزي در محيط منزل استفاده نکنيد چرا که اين سموم سلامت کودکان و جنين مادران باردار را به خطر خواهد انداخت.
خريد، فروش، توزيع و ارائه قرص برنج در عطاري ها و سم فروشي ها ممنوع و عاملين اين امر مجازات خواهند شد، سم حشره کش فسفيد آلومينيوم با نام "قرص برنج" قاچاق محسوب مي شود و خريد و فروش آن ممنوع است.
بر اساس گزارشي، گاز متصاعد شده از قرص برنجي که داخل کيسه‌هاي برنج در يک منزل قرار داشت، منجر به مرگ مادر و دو کودک وي که در همان اتاق خوابيده بودند شده بود.
گردآوري: بخش اسرارخانه داري بيتوته

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۱۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری

مأموران یگان حفاظت محیط زیست ساری یک قلاده توله شیر را از خانه باغ یک متخلف کشف و ضبط کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، مأموران یگان حفاظت محیط زیست ساری در پی انتشار تصاویری از یک توله شیر در فضای مجازی، اقدام به شناسایی متخلف کرده و با همکاری مأموران نیروی انتظامی و با داشتن حکم قضائی یک قلاده توله شیر را که به‌صورت غیر مجاز در خانه باغ (مخفیگاه) متخلف نگهداری می‌شد، کشف و ضبط کردند.

براساس این گزارش این متخلف به جرم نگهداری غیر قانونی حیوانات وحشی به مراجع قضائی معرفی و حیوان نیز به صورت موقت به پناهگاه حیات وحش سمسکنده انتقال داده شد تا به یکی از مراکز مجاز باغ وحش تحویل داده شود؛ نامبرده در حوزه شکار و صید سابقه‌دار بوده که در سنوات گذشته از باب خرید و فروش و نگهداری حیوانات وحشی، محکومیت کیفری داشته است.

کد خبر 747007

دیگر خبرها

  • باور می کنید، این یک حشره باشد؟! (عکس)
  • کشف ۲۰ تُن آرد احتکار شده در اسلامشهر
  • ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد
  • کشف شیر وحشی از یک ویلا + جزئیات
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور
  • ◄ 5 روش ایمن برای نگهداری بیت کوین‌ های خود
  • مهار اتش سوزی سردخانه نگهداری خرما در بم
  • اگر نفخ زیاد می کنید لب به این غذاها نزنید!
  • مواردی که حضانت و نگهداری فرزند توسط یکی از والدین را سلب می‌کند(اینفوگرافی)