Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منطقه ۲۰ در جریان بازدید از کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی گفت: مجموعه فرهنگی مجاورت برج طغرل ظرفیت مناسبی برای تعامل با مرکز اسناد مجلس با رویکرد فعالیت های پژوهشی ری شناسی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20، «فرهاد افشار» در جلسه مشترک که با حضور مدیران کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس برگزار شد، گفت: مرکز اسناد یکی از ضروریات مجلس شورای اسلامی به شمار می رود چرا که به عنوان مرجع، مشکلاتی که نمایندگان مجلس در حین کار با آن مواجه هستند را از منظر اطلاعات و مباحث نظری تغذیه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار منطقه 20 ضمن قدردانی از متولیان موزه و کتابخانه مجلس شورای اسلامی، گفت: این خدمات در راستای حفظ یک قسمت از تاریخ این مرز و بوم که به نوعی یادآور افرادی که پیش از این نقش آفرینی کرده اند به شمار می رود، بسیار ارزشمند است.

 

وی با اشاره به اینکه در علم مدیریت نیز استفاده از تجربیات گذشته به عنوان چراغی برای آینده مطرح شده است، افزود: بحث دسته بندی اسناد در قالب عرایض و نقطه نظرات مردم از اهمیت خاصی برخوردار است و از این طریق دغدغه افراد در ادوار گذشته و همچنین سطح تعلقات ملی مردم در هر دوره ای  مشخص می شود.

 

شهردار منطقه 20 به جایگاه ویژه شهرری و اینکه تهران قریه ای در کنار ری بوده است اشاره کرد و گفت: مدیران محلی ری نتوانستند آن طور که در شان این شهر متمدن است، فعالیت کنند و حق ری به خوبی ادا نشده و محجور مانده است.

 

افشار ادامه داد: جدای از بحث تمدن و سبقه تاریخی، به واسطه وجود حرم حضرت  عبدالعظیم(ع)،  بزرگان و شخصیت های والایی در این شهر آرمیده اند که هویت ویژه ای را به این ری داده است.

 

شهردار منطقه 20 به احداث پروژه ملی مجموعه فرهنگی در مجاورت برج طغرل اشاره کرد و گفت: این مجموعه به عنوان بزرگ ترین مرکز فرهنگی پهنه جنوب تهران در مساحت 30 هزار مترمربع با پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه ای در حال احداث است که 3 هزار مترمربع از این فضا به کاربری کتابخانه اختصاص دارد که ظرفیت مناسبی برای تعامل با کتابخانه مجلس شورای اسلامی و شروع فعالیت های پژوهشی با محوریت ری شناسی و ایجاد موزه اسناد شهرری به شمار می رود.

 

حجت الاسلام «سید علی عماد» گفت: کتابخانه مجلس شورای اسلامی تا قبل از کتابخانه ملی، کتابخانه رسمی کشور محسوب می شده است، و بیش از 600 هزار نسخه کتاب های چاپی، 20 هزار جلد کتب چاپی سنگی و سربی،  27 هزار جلد کتاب خطی با 40 هزار عنوان، آرشیوی از قدیمی ترین نشریات ایران تا مجلات و روزنامه های جاری، 12 میلیون برگ اسناد پارلمانی ملی، تاریخی و سیاسی، کتابخانه ایران شناسی و مخزن سفرنامه های خارجیان را در خود جای داده است.

 

رییس کتابخانه مجلس شورای اسلامی افزود: موزه مجلس نیز با دو رویکرد دو گانه جمع آوری اشیاء اهدایی به روسای مجالس ایران و اقلام و اشیا تاریخی از رجال، صنایع حوادث تاریخی ایران فعالیت می کند.

 

وی گفت: فعالیت های علمی پژوهشی از دیگر بخش های این مجموعه فرهنگی است که 5 گروه فعال پژوهشی در زمینه های مطالعات اسلام شناسی، ایران شناسی،  پارلمان پژوهشی، مطالعات اسنادی، تصحیح و تعریق میراث کهن ایران اسلامی فعالیت می کنند.

 

شهردار منطقه 20 به همراه معاون اموراجتماعی و فرهنگی، معاون شهرسازی و معماری، معاون فنی و عمران، معاون توسعه منابع انسانی، معاون حمل و نقل ترافیک، مدیر دفتر و مشاور شهردار، فرمانده حوزه بسیج و مدیر روابط عمومی شهردرای منطقه از موزه و کتابخانه مجلس شورای اسلامی بازدید کرد.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان رژه روز ارتش بیانیه گام دوم انقلاب روز ارتش خبرگزاری شبستان سیل اردبیل خسارت سیل روز ارتش جمهوری اسلامی ایران تعامل شهرداری و مجلس بازدید از کتابخانه مجلس شهرداری منطقه ۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۱۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور سران سه قوه، اکثریت اعضا، رئیس کمیسیون‌های مرتبط مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی تشکیل شد، به بررسی بند «ب» ماده ۳ لایحه برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان پرداخت.

به گزارش ایسنا، در بند «ب» ماده ۳ قانون برنامه هفتم به دولت اجازه داده شده بود تا به منظور تسویه بدهی‌های خود و شرکت ملی نفت به صندوق توسعه ملی، نسبت به عقد قرارداد با این صندوق در زمینه اکتشاف، توسعه، استخراج، تولید، فروش و صادرات نفت و گاز با اولویت میدان‌های جدید یا مشترک اقدام کند.

برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام علاوه بر این که این مصوبه را خلاف بخش‌هایی از اساسنامه صندوق توسعه ملی دانستند بر وجود پاره‌ای اشکالات دیگر مثل فقدان ظرفیت‌های تخصصی و نیروی کارشناسی لازم در صندوق توسعه ملی تاکید کردند و آن را به مصلحت ندانستند. در نهایت در زمینه مصلحت موردنظر مجلس با اصلاحات انجام شده کمیسیون اقتصادی رای‌گیری شد که رای لازم را به دست نیاورد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896632

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه در تعامل بود
  • ساری در زمینه های مختلف باید الگوی دیگر مراکز استان ها باشد
  • ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی