Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهرري - ايرنا - جاده قديم قم - تهران شاهراه ارتباطي 18 استان جنوبي با پايتخت و جزو مسيرهاي پرتردد کشور محسوب مي شود، اين محور که بخش عمده لجستيک از آن مي گذرد در بخش حسن آباد فشافويه نيازمند رسيدگي ويژه مسئولان در امر احداث کنار گذر و تقويت زيرساخت هاي حمل و نقل است.

به گزارش ايرنا، حسن آباد فشافويه بر اساس سرشماري سال 1395 داراي 37 روستا و در حدود 84 هزار نفر جمعيت ساکن و شناور کارگري در 30 کيلومتري کلانشهر تهران در جاده قديم قم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين شهر که بخشي از شهرستان ري محسوب مي شود، از لحاظ موقعيت جغرافيايي شاهراه استان هاي شمال به جنوب کشور محسوب مي شود و بيشتر جاده هاي ترانزيت جنوب کشور از اين شهرستان عبور مي کنند و همواره محل آمد و شد کالاهاي اساسي کشور است.
شهرک صنعتي شمس آباد نيز به عنوان بزرگترين شهرک صنعتي خاورميانه، فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) و بزرگترين مجموعه زندان هاي استان تهران نيز در اين بخش واقع شده است. وجود تمامي اين موارد دلايل قانع کننده اي براي احداث کنار گذر است که بايد مسئولان دولتي اين خواسته به حق مردم را در دستور کار خود قرار دهند.
بنا به گفته رئيس شوراي شهر حسن آباد، مصوبه کمربندي اين شهر در سفر رئيس جمهوري به جنوب پايتخت در سال 1394 تصويب شده است و قرار بود اين طرح با اعتبار 440 ميليارد ريال آغاز شود، اما هم اکنون با گذشت چهار سال از آن زمان بحث هاي ضد و نقيضي در مورد اين مصوبه وجود دارد.
شوراي شهر حسن آباد فشافويه ادعا مي کند که اين طرح تصويب شده، اما معاون فرماندار به همراه بخشدار وجود چنين مصوبه اي را کاملا رد مي کنند.
خبرنگار ايرنا با سفر به اين شهر جنوبي پايتخت از نزديک در جريان تردد وسايل نقليه سنگين در اين محور قرار گرفت و چگونگي اجراي اين طرح را جويا شد.
** خطر در کمين مردم حسن آباد
بهرام محمدي يکي از ساکنان شهر حسن آباد در اين باره به خبرنگار ايرنا گفت: آلودگي صوتي و هواي ناسالم به واسطه عبور تعداد زيادي کاميون بخشي از زندگي مردم حسن آباد فشافويه شده است.
وي ادامه داد: ساکنان شهر حسن آباد به طور متوسط هر روز شاهد تصادف شهروندان خود با کاميون ها و تريلرها هستند اما چاره اي جز تحمل وضع موجود ندارند.
محمدي احداث کنار گذر را يکي از مطالبات به حق مردم حسن آباد فشافويه عنوان کرد و افزود: وجود بزرگترين شهرک صنعتي کشور و تردد کاميون هاي استان هاي جنوبي کشور دلايل قانع کننده اي براي احداث کنار گذر است که بايد مسئولان دولتي اين خواسته مردم را در دستور کار خود قرار دهند.
علي حسين آبادي راننده تريلي اهل کرمان که با بار نفت کوره از پالايشگاه تهران قصد عزيمت به بندرعباس را داشت، در ابتداي ورودي شهر حسن آباد به خبرنگار ايرنا گفت: هفته اي 2 بار از بندرعباس به تهران مي آيم، عبور از داخل شهر حسن آباد به دليل تردد خودروهاي سواري و عابرين پياده بسيار خطرناک و حادثه خيز است.
وي با بيان اينکه شاهراه تمامي استان هاي جنوبي و مرکزي کشور به تهران از جاده قديم قم و شهر حسن آباد مي گذرد، اظهار داشت: رانندگان خودروهاي سنگين مجبورند پس از ساعت ها رانندگي در ورودي حسن آباد از سرعت گيرهاي فراوان عبور کنند که کاري بس کسل کننده است.
اين راننده کاميون ادامه داد: عبور کاميون و تريلي ها با بار بالاي 40 تن از داخل شهر ضمن اينکه باعث ترافيک و تصادف مي شود موجب موج دار شدن آسفالت معابر نيز شده است.
وي يادآور شد: وجود سرعت گيرهاي متوالي باعث ترمز زياد و گرم شدن ترمز کاميون ها مي شود که همين امر موجب ضعف سيستم ايمني کاميون و تصادف در حسن آباد فشافويه مي شود.
** ادعاي شوراي شهر مبني بر تصويب طرح
رئيس شوراي اسلامي شهر حسن آباد فشافويه نيز در ادامه اين گزارش به اجراي طرح احداث کمربندي حسن آباد اشاره کرد و گفت: اين طرح در سفر رياست جمهوري در سال 1394 به جنوب تهران با اعتباري بالغ بر 440 ميليارد ريال به تصويب رسيد.
عليرضا زندي با بيان اينکه اداره راه و شهرسازي متولي اجراي اين طرح است، اظهار داشت: هم اکنون طرح مطالعاتي اين کمربندي توسط شهرداري حسن آباد انجام شده و منتظر بودجه هستيم.
وي افزود: کمربندي جديد حسن آباد فشافويه 17 کيلومتر طول خواهد داشت و از ضلع غربي جاده قديم قم ـ تهران و موازي با اتوبان تهران ـ قم عبور خواهد کرد.
زندي در جواب سوال خبرنگار ايرنا مبني بر رد اين مصوبه توسط معاون فرماندار شهرستان ري نيز گفت: اين طرح به طور قطع از مصوبات رئيس جمهوري بوده و مدارک لازم نيز در اين زمينه وجود دارد.
وي ادامه داد: بر اساس آمار اداره حمل و نقل جاده اي روزانه 17 هزار وسيله نقليه سنگين از داخل شهر حسن آباد تردد مي کنند و اين حجم از تردد مشکلات زيست محيطي زيادي را در ساعات اوليه و پاياني روز ايجاد مي کند و هم اکنون از مطالبات اصلي مردم اين منطقه محسوب مي شود.
زندي در جواب سوال ديگري از خبرنگار ايرنا مبني بر رد اين مصوبه توسط بخشدار کنوني حسن آباد نيز افزود: اين مصوبه مربوط به سال 1394 است و بخشدار کنوني شايد در جريان اين طرح نباشد.
** معاون فرماندار مصوبه را رد کرد
معاون امور فني و عمراني فرماندار ويژه شهرستان ري در ادامه اين گزارش به خبرنگار ايرنا گفت: احداث کمربندي حسن آباد فشافويه به دليل عبور کاميون هاي سنگين 18 استان جنوبي کشور يک طرح الزام آور و جزو گزينه هاي اصلي فرمانداري شهرستان ري است.
سيد ناصر موسوي ادامه داد: تاکنون هيچگونه مصوبه يا موافقت نامه اي مبني بر تخصيص اعتبار براي احداث کمربندي حسن آباد فشافويه مصوب نشده است، اعضاي شوراي اين شهر اگر مصوبه و موافقت نامه اي براي احداث اين کنارگذر دارند به فرمانداري ويژه شهرستان ري ارجاع دهند.
وي با بيان اينکه احداث کمربندي حسن آباد در حيطه وظايف وزارت راه و شهرسازي است، عنوان کرد: تاکنون هيچگونه مطالعه، طراحي و تاييد طرحي در خصوص اجراي اين کنار گذر انجام نشده است..
موسوي يادآور شد: تامين و تخصيص اعتبار براي اجراي طرح هايي مانند احداث کنارگذر فقط از طريق خزانه دولت تامين مي شود که در حال حاضر با کاهش درآمدهاي دولت از محل فروش نفت اين کار امکان پذير نيست.
وي با اشاره به اينکه اولويت اصلي فرمانداري ويژه شهرستان ري اتمام طرح عمراني نيمه تمام است، تصريح کرد: اگر اعتباري در حوزه عمراني شهر حسن آباد به فرمانداري تخصيص داده شود احداث کمربندي از اولويت هاي اصلي فرمانداري است.
بخشدار حسن آباد فشافويه نيز در ادامه با بيان اينکه هيچگونه مصوبه اي در خصوص احداث کنار گذر حسن آباد فشافويه در سفر استاني رياست جمهوري تصويب نشده است، اظهار داشت: شهرداري حسن آباد 2 کمربندي کوتاه در برخي نقاط شهر ايجاد کرده که اثر چنداني در کاهش ترافيک و عبور کاميون هاي سطح شهر ندارد.
فيض الله امامي يادآور شد: بخشداري حسن آباد فشافويه در صورت تامين هزينه هاي ساخت کنار گذر اين شهر به سرعت احداث آن را آغاز خواهد کرد.
شهرستان ري (به مرکزيت شهرري) با جمعيتي بيش از يک ميليون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که داراي پنج شهر شهرري، باقرشهر، کهريزک، قيامدشت و حسن آباد است.
گزارش از امير جعفري
3218/6003
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات احداث کانال دفع آب‌های سطحی در محله شرف‌آباد یاسوج اجرایی شد

شهردار شهر یاسوج از اجرایی شدن عملیات احداث کانال دفع آب‌های سطحی در محله شرف‌آباد یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، شهر یاسوج با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در دامنه رشته کوه دنا و برخورداری از وضعیت آب و هوایی معتدل به یکی از شهرهای مهاجرپذیر کشور تبدیل شده است و روز به روز بر جمعیت این شهر افزوده می‌شود.

سرریز شدن جمعیت مهاجر به شهر یاسوج و اطراف این شهر و آینده‌نگری نداشتن مدیران در گذشته، امروزه شهر را با چالش‌های فراوانی مواجه کرده‌است.

محله شرف‌آباد یاسوج یکی از مناطقی است که در طی چندسال اخیر با رشد فزاینده ساخت‌وساز و رشد جمعیت روبه‌رو بوده و زمین‌های کشاورزی این منطقه حال به منازل مسکونی تبدیل شده‌است.

محله شرف‌آباد یاسوج در برخی از زیرساخت‌ها از جمله تنش آبی، بهسازی معابر و فضای سبز دچار مشکلات زیادی است اما آنچه بیش از همه این مشکلات برخی از ساکنان نقاط محله شرف‌آباد یاسوج را آزار می‌دهد، آب‌گرفتگی منازل مسکونی در زمان بارش است.

هر چه به سمت پایین دست منطقه شرف‌آباد یاسوج برویم مشکل آب‌گرفتگی منازل و معابر در زمان بارش بیشتر گزارش می‌شود.

خیابان‌های کشاورز، امیری‌ها، منازل نزدیک به قبرستان شرف‌آباد از جمله نقاطی هستند که بیشترین آسیب را از آب‌گرفتگی به خود می‌بینند.

کیوان آشنا شهردار یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از عملیات احداث کانال دفع آب‌های سطحی در محله شرف‌آباد خبر داد.

وی افزود: در راستای توسعه و ارتقای سطح خدمات به شهروندان، عملیات احداث کانال بزرگ دفع آب‌های سطحی در خیابان فرعی ۱۲ کشاورز واقع در شرف آباد در حال انجام است.

آشنا گفت: عملیات احداث کانال بزرگ دفع آب‌های سطحی خیابان فرعی ۱۲ کشاورز با توجه به مشکلات این محلات در فصول بارندگی به منظور جلوگیری از آب‌گرفتگی و هدایت اصولی آب‌های سطحی و همچنین زیباسازی بصری شهر، با استانداردهای بالا توسط حوزه معاونت عمرانی و امور زیر بنایی شهرداری یاسوج در دست اجرا قرار دارد.

کد خبر 747220

دیگر خبرها

  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • روزی به نام تلفن!
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • عملیات احداث کانال دفع آب‌های سطحی در محله شرف‌آباد یاسوج اجرایی شد
  • تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا
  • اعلام نرخ جدید عوارض آزادراه خرم‌آباد - پل‌زال
  • بازسازی شاهراه سالنگ
  • روند عادی تردد کامیون ها در آستارا