Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد که بخش خصوصی تلاش می‌کند در کنار امدادرسانی فوری به سیل زدگان در سایر مراحل اسکان و بازسازی این مناطق نیز حضور داشته و با حداکثر توان خود به یاری مردم بپردازد.

فاطمه مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همانطور که در بسیاری از کشورهای دنیا نیز بنگاه‌های اقتصادی برای خود یک مسئولیت اجتماعی در نظر گرفته و در چارچوب آن اقدامات گسترده‌ای انجام می‌دهند، ما در ایران نیز این موضوع را همواره در دستور کار داشته‌ایم و اتاق بازرگانی تلاش کرده با فعال کردن کمیسیون امور اجتماعی به طور جدی این مسائل را دنبال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی این مسئولیت‌های اجتماعی در دو چارچوب مجزا عمل می‌کند. از یک سو برنامه‌ریزی‌های دائمی که در چارچوب آن طرح‌هایی همچون ساخت مدرسه یا بیمارستان دنبال می‌شود و از سوی دیگر تلاش برای امدادرسانی و کمک در اتفاقات غیر مترقبه و طبیعی که حادثه سیل اخیر جزئی از آن به شمار می‌رود.

این عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه اتاق بازرگانی پس از سیل اخیر تلاش کرد در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را برای کمک‌رسانی به آسیب دیده‌ها آماده کند، تصریح کرد: پس از حادثه اخیر ما تلاش کردیم با هلال احمر ارتباط گرفته و اقدامات خود را هماهنگ کنیم و پس از آن در جریان جلسات و اعلامیه‌های مختلف تلاش شد کمک‌های نقدی و غیر نقدی بخش خصوصی تجمیع شده و به سمت مناطق سیل زده فرستاده شود.

مقیمی با تاکید بر اینکه حضور اتاق بازرگانی و بخش خصوصی در مناطق سیل زده کوتاه مدت نخواهد بود، اظهار کرد: پس از عبور از روزهای ابتدایی حادثه، بسیاری از مسائل مهم و کلیدی در فرایند بازسازی این مناطق آغاز خواهد شد. بخش خصوصی در حوزه‌هایی همچون شهرسازی و مدرسه سازی تجربه قابل توجهی دارد و ما تلاش می‌کنیم تا بازسازی و اسکان سیل زده‌ها در کنار آنها بمانیم.

وی اضافه کرد: آنچه که در این فرایند بیشترین اهمیت را دارد سرعت بخشیدن به اقدامات اساسی در این حوزه است. برای مثال در خوزستان با رسیدن به تابستان و افزایش دما، عملاً امکان زندگی سیل زده‌ها در چادرهای موقت وجود ندارد و باید با تجمیع توان و کمک‌ها راهی برای تغییر محل اسکان آنها پیدا کرد.

این فعال بخش خصوصی در پاسخ به این سوال که رابطه اتاق بازرگانی با دولت در حمایت از سیل زده‌ها چگونه تعریف می‌شود نیز گفت: تلاش ما در این حوزه تجمیع توانایی و رسیدن به حداکثر ظرفیت برای کمک به اقشار آسیب دیده است. ما در این حوزه ضمن حفظ استقلال خود، به نقش هلال احمر و توانایی که دولت در تقسیم کمک‌ها دارد واقفیم و از این رو در روزهای گذشته با برگزاری جلساتی تلاش شده هماهنگی حداکثری شکل بگیرد و همین روال نیز ادامه پیدا کند.

به گزارش ایسنا، از روزهای ابتدایی سیل مجموعه دولت و دیگر بخش‌ها به‌ویژه نیروهای مسلح با تمام توان پای کار آمده‌اند اما از طرف دیگر بر اساس مفهوم بین‌المللی " مسؤولیت اجتماعی بنگاه‌ها" با توجه به اینکه بنگاه‌های اقتصادی از منابع عمومی کشور استفاده می‌کنند، انتظار برعهده گرفتن مسئولیت اجتماعی در چنین شرایطی از سوی آن‌ها دور از ذهن نیست و شاید با مطرح شدن و آشنایی بیشتر بخش‌های مختلف با مفهوم مسئولیت اجتماعی بتوان آثار مخرب حوادث طبیعی را با شیب تندتری جبران کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتاق بازرگاني سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۱۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان

روح الله خزایی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت : تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان این سازمان و اتاق بازرگانی ایران و آلمان طی نشستی با حضور رئیس اتاق ایران و آلمان و هئیت همراه با هدف ایجاد سهولت در روابط و مراودات اقتصادی طرفین امضا شد.

اعزام تجار و سرمایه گذاران آلمانی به منطقه، همکاری لازم به منظور احداث انبار و سوله در مرز تجاری شلمچه برای بازرگانان و تجار معرفی شده توسط اتاق مشترک، ایجاد پایگاه تجاری آلمان جهت صادرات به عراق در این مرز و همچنین همکاری طرفین برای برگزاری همایش ایران، آلمان و عراق در اروند از مهم ترین مفاد تفاهمنامه مذکور است.

به گفته او بر این اساس سازمان منطقه آزاد اروند متعهد می شود فرصت های سرمایه گذاری خود را در اختیار اتاق مشترک قرار دهد و در مقابل اتاق نیز تلاش می کند در نشست های اقتصادی و سمینارهای تخصصی این فرصت ها را به مخاطبین ارائه کند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با بیان اینکه مناطق آزاد ایران شرکای اقتصادی و تجاری مطمئنی هستند گفت : اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان مجموعه اروپایی مستقل و توانمندی است که روابط تجاری جدیدی بین دو کشور برقرار کرده و همکاری های موجود را توسعه می بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ببینید | دعای رئیس اتاق بازرگانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بی‌توجهی مجلس به مخالفت‌ها؟
  • راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • رضایی: نقش دولت باید از متصدی به سیاست‌گذار تغییر کند
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • اتاق بازرگانی در جهت تحقق شعار سال فعالیت کند
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه ها
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر