Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:22:09 GMT

انتشار بیش از ۲۰۰ برگ سند منتشر نشده درباره «تقی شهرام»

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۱۷۲۱

انتشار بیش از ۲۰۰ برگ سند منتشر نشده درباره «تقی شهرام»

محمدحسن روزی‌طلب، معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: کتاب «تقی شهرام به روایت اسناد ساواک» در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مخاطبان عرضه می‌شود.

او با اشاره به تمرکز مرکز اسناد انقلاب اسلامی بر انتشار اسناد متقن تاریخی گفت: معاونت اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی ضمن بررسی صحت و سقم اسناد و تطبیق آن با وقایع و رخدادها، مجموعه کتب اسنادی را با همکاری صاحب‌نظران هر رشته و کارشناسانی که اغلب خودشان ناظر سیر حوادث و رویدادها بوده یا در آن نقش داشته‌اند، برای استفاده محققان و علاقمندان منتشر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزی‌طلب با بیان اینکه مرکز اسناد انقلاب اسلامی تاکنون بیش از ۲۰ عنوان کتاب در حوزه شناخت سازمان مجاهدین خلق منتشر کرده است، اظهار کرد: در نمایشگاه کتاب امسال علاوه بر عرضه عناوین قبلی درباره سازمان مجاهدین خلق، جدیدترین اثر مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی با عنوان «تقی شهرام به روایت اسناد ساواک» هم به مخاطبان عرضه خواهد شد.

معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی، گفت: اسنادی که در کتاب منتشر شده متناسب با مطالب و محتوا به نگارش درآمده از گنجینه غنی مرکز اسناد انقلاب اسلامی اخذ شده است و می‌تواند بسیاری از پرسش‌ها درباره «تقی شهرام»، «روند تغییر ایدئولوژی سازمان»، «تصفیه‌های خونین»، «ترورهای سیاسی» و … را پاسخ دهد.

به گفته روزی‌طلب، این کتاب مهم‌ترین برش‌های زندگی تقی شهرام، از اعضای مرکزیت سازمان مجاهدین خلق را از جمله دوران قبل از زندان و ضربه شهریور ۱۳۵۰، دوران زندان در اوین و ساری، داستان فرار شهرام از زندان با ذکر جزئیات به نقل از خودش، ورودش به سازمان و سپس ارتقا تا مرکزیت، فرایند تغییر ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق به مارکسیست، تصفیه و ترورهای داخلی، دوران زندان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و روند محاکمه وی را دربرمی‌گیرد.

کتاب «تقی شهرام به روایت اسناد ساواک» توسط احمدرضا کریمی، از اعضای سابق سازمان مجاهدین خلق تدوین شده است.

کد خبر 4595409 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: معرفی کتاب ادبیات داستانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۱۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد

به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد.

این اثر بازخوانی نقش و جایگاه امام حسن عسکری علیه السلام در میان امت اسلامی به عنوان یازدهمین امام شیعیان است.

نویسنده در ابتدا به جلوه‌های مختلفی از شخصیت فردی و اجتماعی و شهادت افراد مختلف به فضایل آن امام همام و همچنین مراحل مختلف زندگی ایشان اشاره کرده است.

وی در ادامه به نحوه تعامل حضرت با خلفای سه گانه عباسی که با آنان هم‌دوره بوده پرداخته و سپس ویژگی‌های مختلف این دوره از امامت اهل بیت علیه السلام را بیان کرده است.

از نظر نگارنده امام علیه السلام علاوه بر اهتمام فراوان نسبت به نیازهای گروه شیعیان علی‌رغم نظارت‌های شدید حکومت عباسی به نیازهای امت اسلامی نیز توجه می نموده است.

به باور ایشان آماده‌سازی شیعیان برای عصر غیبت از پررنگ‌ترین اقدامات آن حضرت بوده است. گزارشی از چگونگی شهادت و تدفین و معرفی میراث علمی امام علیه السلام بخش آخر کتاب را به خود اختصاص داده است.

جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» از سوی سید منذر حکیم و عبد الرزاق الصالحی تهیه شده، از سوی ضرغام حیدر نقوی به زبان اردو ترجمه و در قطع وزیری منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای دریافت این اثر می توانند به ساختمان معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به آدرس قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه 6 مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02532131307 تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری اهل‌بیت(ع) - ابنا

دیگر خبرها

  • اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • کتاب اولویت‌های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد
  • انتشار برای نخستین بار| سروده رهبر انقلاب و روایت ایشان از «وعده صادق»
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • رفع مسدودی بیش از هزار کارت ملی در استان قزوین
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران
  • جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد
  • انتشار رباعی‌های حمید رضا شکارسری پس از ۷ سال