Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@19:23:22 GMT

کمبود فضاهای آموزشی در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۱۹۱۵

کمبود فضاهای آموزشی در خراسان جنوبی

عضو مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی گفت: شهرستان‌های خراسان جنوبی با کمبود امکانات و فضاهای آموزشی مواجه است و جذب خیران در این خصوص توفیقی برای استان است.

سید قاسم للهی اظهار کرد: خشکسالی‌های پی در پی در خراسان جنوبی سبب مهاجرت و تخلیه روستاهای استان شده و برخی از مدارس روستاهای خالی از سکنه، بدون استفاده مانده که باید این فضاها مدیریت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

للهی ادامه داد: خیران لازم است در مکان‌هایی اقدام به ساخت مدرسه کنند که حداقل تا چند سال آینده تخلیه نشده و ظرفیت دانش‌آموز لازم را داشته باشد، چراکه در شهرستانی مانند قائنات بر اساس آمار و استاندارد آموزش و پرورش، سرانه مدرسه در حد عالی است اما در مرکز شهری با کمبود امکانات و مدرسه مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در هر کلاس درس شهر قائنات، ۳۰ تا ۴۰ دانش‌آموز مشغول ادامه تحصیل هستند و کمبود فضاهای آموزشی احساس می‌شود، گفت: این در حالی است که در روستاهای خالی از سکنه، مدرسه‌های بلا استفاده وجود دارد.

عضو مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی افزود: وقتی خیر می‌بیند که مدارس روستاها به دلیل نبود دانش‌آموز اجاره داده شده و دانش‌آموزی در این فضا درس نمی‌خواند، انگیزه خود را از دست می‌دهد به همین دلیل، خیران را باید به مناطق برخوردار از جمعیت هدایت کرد تا در این مناطق مدرسه بسازند.

للهی ادامه داد: اولویت شهرستان قائنات در راستای جذب خیر، ساخت مدرسه در مرکز شهرستان بوده چراکه مهاجرت مردم از روستا به شهر همواره وجود دارد و خواهد داشت. شهرستان قائنات با کمبود امکانات و فضای آموزشی مواجه است و کلاس‌های درس شهری داری تراکم بالای دانش‌آموز است که نیاز به توجه دارد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲ هزار و ۲٠٠ دانش آموز زرندی در کنکور

عبدالوحید جعفری ضمن آرزوی موفقیت برای دانش آموزان کنکوری گفت: همزمان با سراسر کشور، اولین مرحله کنکور سراسری ۱۴٠۳ در شهرستان زرند، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه با شرکت ۲ هزار و ۲٠٠ داوطلب برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون ملی در شهرستان زرند در ۴ حوزه امتحانی، هنرستان کار دانش شهید علی عظیمی (ابتدای بلوار جانبازان)، دبستان معلم (سالن خوارزمی)، دبیرستان امام خمینی (ره) خیابان مصلی شرقی و دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان زرند از همه داوطلبان کنکور خواست در موعد مقرر با رعایت کامل نکات امنیتی کنکور از جمله به همراه نداشتن وسایل اضافه از قبیل گوشی یا هر دستگاه هوشمند دیگری و... در جلسه آزمون حاضر شوند.

وی از اولیا نیز خواست: از تجمع در جلوی حوزه‌های برگزاری آزمون پرهیز کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رقابت ۲ هزار و ۲٠٠ دانش آموز زرندی در کنکور
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • آمریکا شریک جرم صهیونیست‌ها است
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • واکنش آموزش و پرورش گیلان در پی انتشار یک گزارش
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد