Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - سرپرست املاک و حقوقي اداره کل راه و شهرسازي کردستان گفت: طي سال گذشته يک هزار و 16 هکتار از اراضي دولتي داخل حريم شهرهاي اين استان سنددار شد.

مهدي حسني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: سنددار کردن اراضي در استان به منظور تثبيت مالکيت دولت و جلوگيري از تعرض افراد سودجو انجام مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه تثبيت مالکيت دولت در اراضي از اولويت هاي هدفگذاري شده در اين اداره کل است، اضافه کرد: يک هزار و 3 هکتار از اين اراضي در داخل حريم شهري سنندج و در ناحيه منفصل نايسر و 13 هکتار نيز در حريم شهري بيجار سنددار شده است.
سرپرست املاک و حقوقي اداره کل راه و شهرسازي کردستان افزود: همچنين در سال گذشته يک هزار و 100 هکتار از اسناد دفترچه اي بنام دولت در حريم و محدوده هاي شهري استان کردستان به اسناد تک برگ تبديل شده است.
** 478 هزار متر مربع از اراضي رفع تصرف شده است
حسني گفت: در سال گذشته 478 هزار هکتار از اراضي دولتي در حريم و محدوده شهرها نيز از دست متصرفان رفع تصرف شده است.
وي يادآور شد: 43 هزار متر مربع از اين ميزان به صورت فوري و 435 هزار هکتار نيز به صورت اجراي احکام قضايي خلع يد شده است.
مساحت زمين هاي ملي محدوده و حريم شهرهاي کردستان که توسط راه و شهرسازي حفاظت مي شود 40 هزار هکتار با ارزش تقريبي 100 هزار ميليارد ريال است که تاکنون براي حدود 10 هزار هکتار آن سند ثبتي صادر شده است.
کردستان با وسعتي معادل 28 هزار و 817 کيلومتر مربع در غرب ايران و 227 کيلومتر با کشور عراق مرز دارد و در مجموع يک ميليون و 493 هزار و 645 نفر جمعيت دارد که در 10 شهرستان، 29 شهر و يک هزار و 703 روستا ساکن هستند.
3034/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۲۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد پایگاه نوآوری یافته‌های تحقیقاتی جهش تولید در کامیاران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،این پایگاه‌ها و مزارع با بهره مندی از فناوری دانش‌بنیان برای عملکرد مناسب محصولات زراعی، برنامه‌ریزی و اجرا شده است.
احمدی معاون تولیدات گیاهی کردستان گفت:این پایگاه در سطح ۵۰ هکتار برای تحقیق بر روی ارقام مختلف جو، گندم، ماشک، نخود، نخود علوفه‌ای، کلزا، دانه‌های روغنی، عدس وگیاهان روغنی در شهرستان کامیاران ایجاد شده است.
کشاورزی حفاظتی در ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کامیاران اجرا شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • الحاق ۱۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر هشترود
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • الحاق ۱۵۰ هکتار به محدوده شهر هشترود
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • ضرورت لایروبی رودخانه‌های شهرستان هشترود
  • ایجاد پایگاه نوآوری یافته‌های تحقیقاتی جهش تولید در کامیاران
  • بیش از ۲۵۰۰ هکتار از اراضی کردستان تحت کشت گیاهان دارویی است