Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:30:41 GMT

سهمیه فرصت های مطالعاتی اردیبهشت منتشر می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۲۰۹۵

سهمیه فرصت های مطالعاتی اردیبهشت منتشر می شود

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امور دانشجویان از انتشار ظرفیت و سهمیه دانشگاه ها برای فرصت های مطالعاتی در اردیبهشت ماه خبر داد.

مجتبی صدیقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایرنا، افزود: بورس خارج از کشور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از مدت ها قبل کاهش یافت اما در مقابل فرصت های مطالعاتی دانشجویان دکتری جایگزین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر علوم با ارایه توضیحات بیشتر، گفت: سال گذشته 1200 دانشجوی دکتری به فرصت های مطالعاتی اعزام شدند و حدود 600 دانشجوی دیگر هم از فرصت تحقیقاتی داخل کشور استفاده کردند.
رئیس سازمان امور دانشجویان یادآور شد که سال گذشته در مجموع، بیش از 1800 نفر از فرصت مطالعاتی داخل و خارج کشور استفاده کردند.
صدیقی اظهار امیدواری کرد: امسال هم امیدواریم مشکل خاصی در اعتبارت ریالی ایجاد نشود و دانشجویان باز هم از فرصت های مطالعاتی بهره مند شوند.
صدیقی این نکته را اعلام کرد که ظرفیت و سهمیه فرصت های مطالعاتی سال جاری در اردیبهشت ماه به دانشگاه ها اعلام می شود.فرصت های مطالعاتی طبق روال گذشته در سال جاری هم ادامه می یابد.
به گزارش ایرنا، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیشتر به ایرنا گفته بود که این وزارتخانه تنها 150 دانشجوی بورسیه در خارج از کشور دارد.
**9492**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي فرصت مطالعاتي بورس خارج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۲۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش کشور درباره برگزاری آزمون سراسری در برخی نقاط کشور که دچار حادثه سیل شده‌اند، گفت: هماهنگی‌های لازم با وزارت کشور و استانداران و بویژه استانداری سیستان و بلوچستان برای برگزاری آزمون انجام شده است و از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری آزمون سراسری استفاده خواهد شد.  

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند که جای تقدیر و تشکر دارد و با همکاری پلیس فتا شبکه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی شناسایی شده و برخورد لازم با آنها انجام می‌شود لذا بار دیگر از داوطلبان و خانواده‌های آنها درخواست می‌شود فریب این شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداری مدعی تقلب کنکور را نخورند که خسارات وارده و محرومیت‌ها به هیچ عنوان قابل گذشت و جبران نیست.  

رئیس سازمان سنجش کشور در مورد زمان برگزاری آزمون سراسری، گفت: در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند و آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

پور عباس همچنین گفت: ضمن مطالعه دقیق اطلاعیه‌های صادر شده، با توجه به وضعیت هوای کشور پیش بینی‌های لازم را به منظور حضور به موقع در جلسه آزمون به عمل آورند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • فرصت ۴۸ ساعته به دانشگاه کلمبیا رو به اتمام است
  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • آخرین فرصت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳
  • ساعت ۱۲ امشب آخرین فرصت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳
  • اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند