Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عزیزالله شهیدی فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: در خصوص کاهش دما و ادامه بارندگی تا چهارشنبه این هفته، شالیکاران خزانه‌های برنج را از پوشش نایلونی خارج نکنند و خزانه‌های بدون پوشش نایلونی را پوشش دهند.

وی با بیان اینکه شالیکاران از عملیات نشا در این مدت خودداری کرده و پس از خروج این سامانه بارشی اقدام به مرمت معمولی بخش خزانه‌های برنج کنند، افزود: کشاورزان از اواخر هفته می‌توانند دوباره عملیات نشا را ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران به باغداران مازندران توصیه کرد: از مباحثی مانند سمپاشی و مراقبت‌های زمان داشت خودداری کنند، اما با توجه به بارش باران و نبود نیاز به آبیاری، می‌توانند نسبت به کودپاشی بهاره اقدام کنند.

شهیدی فر گفت: این توصیه (کودپاشی) شامل باغ‌هایی که در سیل اخیر خسارت دیده اند نشده، و صاحبان آن می‌بایستی عملیات خالی کردن گل از پای درختان، اطراف ریشه و طوقه درختان از جمله مرکبات و سیاه ریشه‌ها با هدف تنفس بهتر درختان را ادامه دهند.

انتهای پیام/ م

ضرورت مراقبت از باغ و شالیزار هنگام بارش باران در مازندران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۲۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور از افزایش پنج هزار هکتاری اراضی پنبه خبر داد و گفت: میزان کشت پنبه در گلستان به ۲۰ هزار هکتار خواهد رسید.

قربان قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلستان اظهار کرد: کشت پنبه در گلستان اکنون آغاز شده است و تا خرداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه حدود سه هزار تن پنبه در کشور داریم، افزود: این میزان بیش از نیاز کشاورزان است و به عبارتی ما به خودکفایی رسیده‌ایم.

رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور معتقد است که برای افزایش تولید نیاز است تا کشاورزان بذرهای استاندارد و برچسب‌دار را خریداری کنند، چراکه تنها در این صورت میزان تولید در سطح افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه نیاز کشور حدود ۱۵۰ هزار تن الیاف است، افزود: در برنامه داریم تا ظرف پنج سال آینده به مرز خودکفایی برسیم.

قربانی میانگین برداشت پنبه در گلستان را سه تا چهار تن در هر هکتار اعلام کرد و گفت: کشاورزان با مشورت از کارشناسان برای زمان سم‌پاشی و تهیه نوع بذر می‌توانند این میزان برداشت را به حدود دو برابر افزایش دهند.

وی ارقام سازگار پنبه در زمین‌های کشاورزی استان گلستان را ساجدی، لطیف و تابان و در مناطق شور را ارقامی نظیر ارمغان و شایان اعلام کرد و گفت: بذر خوب یکی از عوامل افزایش برداشت است.

کد خبر 746743

دیگر خبرها

  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • شادی کشاورزان مازندرانی از بارش رحمت الهی
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند