Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-16@23:51:28 GMT

برای او که «هست»

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۲۲۹۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسعود پیرهادی در رسالت نوشت:

وارث آدم و نوح و ابراهیم، وارث پیامبر اعظم و امیرالمؤمنین و وارث خون خدا، امام ما است. نیمه شعبان که نزدیک می شود حال و هوای دلمان، بیش از پیش مهدوی می شود. البته خوشا آنان که دائم، منتظر و ذاکر آن وجود عظیم الشأن هستند؛

 

چرا که بهتر می دانند بوجود اوست که روزی می خوریم و آسمانها و زمین، برپا و برقرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

۱. پیشتر مفصلاً نوشته بودم که جنس انتظار کسی که معتقد است حضرت خواهد آمد و هنوز نیامده با آنکه یقین دارد حضرت، هستند و خود نیز منتظرند، فرق می کند. در مورد اول، گویی هنوز وقت هست برای آماده شدن؛ امام عصر هنوز نیامده اند و خیلی جای نگرانی نیست؛ اما نگاه دوم، منتظر را آتش می زند؛ می داند که امامش هست ولی او را نمی بیند. می فهمد امامش منتظر اوست پس خود را به آب و آتش می زند تا به امام برسد.

 

۲. امام، طاهر است و کسی که بخواهد با امام ارتباط بگیرد باید هم جنس و هم سنخ او شود، فلذا منتظر، مشغول آماده سازی می شود یک لحظه هم برای او یک عمر است؛ آنی را از دست نمی دهد تا به وصال برسد. امام عصر (عج) نسبت به هر آنکه اهل، قابل و شایسته پذیرش نور الهی باشد ولایت معنوی خاص دارند و البته از حال ما آگاهند و دعای خیرشان از ما نیز دریغ نمی شود.

 

۳. نیمه شعبان را این بار به گله و شکوه بگذرانیم؛ اما این بار تقصیر را به گردن این و آن نیندازیم و شروع کنیم از نفس خودمان گلایه کردن؛ امام داریم و سراغش نمی رویم؛ معصوم در بین ماست و دنبالش نمی گردیم؛ هست و می بیند؛ عین الله ناظره است، اما گاهی ادب حضور را رعایت نمی کنیم؛ اذن الله سامعه و واعیه است اما گاهی از زبان ما خطا صادر می شود.

 

۴. نشستن به انتظار، درست نیست و چنین انتظاری، همانی نیست که در روایات آمده خود، فرج شیعیان است. برای انتظار مهدی موعود باید قیام کرد و دقیقاً از همین روست که منتظر امام عصر (عج)، باید در زندگی فردی و اجتماعی روز به روز مهدوی تر شود.

 

فرد منتظر در بزنگاه ها بی‌تفاوت نیست و در برابر حوادث جامعه موضع دارد، در برابر ظلم و دروغ و نفاق و فتن آخر الزمان شدید است، با اهل جبهه خودی با شفقت رفتار می کند، مردم دار است و اهل عدل و انصاف است. فرد منتظر وظیفه را می شناسد، اهل وفاداری و جانبازی در راه جبهه حق و مدافع حریم ولایت است، از خود گذشته است و خلاصه در عمل اهل همه آن اموریست که بنای یک زندگی مهدوی را می سازد. چنین انتظاری، پویا، در حرکت و فعالانه است و بر روی یکایک اعمال و رفتار فرد منتظر اثر می کند. اگر کسی چنین، به انتظار امامش ایستاد، همین انتظارش، برایش فرج و گشایش است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۲۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وال استریت ژورنال: اوکراین از کمک غرب به اسرائیل خشمگین است

اوکراین از ایالات متحده به دلیل حمایتش از اسرائیل خشمگین است، این در حالی است که کی یف منتظر کمکی است که در کنگره به تعویق افتاد. این مطلب توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است.

ولادیمیر دوبوویک، دانشیار و مدیر مرکز مطالعات بین‌المللی دانشگاه ملی مخنیکوف در اودسا معتقد است اوکراین شروع به بیزاری از ایالات متحده کرده‌است. وی افزود که ایالات متحده در مرحله اولیه درگیری برای اوکراین یک عامل تعیین کننده بود، اما اکنون کاهش قابل توجهی در سطح حمایت وجود دارد.

این کارشناس با بررسی خلق و خوی مقامات اوکراینی بر این باور است که کمک‌های آمریکا به اسرائیل برای دفع حملات ایران موجب خشم و ناراحتی اوکراینی‌ها شده است؛ اوکراینی که در شرایط فعلی ضربات جبران ناپذیری از ارتش روسیه دریافت کرده است.

این مقاله خاطرنشان می‌کند که سیستم حفاظت از حریم هوایی اسرائیل با پشتیبانی ایالات متحده و تعدادی از متحدانش صورت گرفت. در عین حال، اوکراین همچنان انتظار کمک‌های حیاتی آمریکا را دارد که در کنگره به تعویق افتاده است.

پیش از این ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، حمله ایران به اسرائیل در ۱۴ آوریل را محکوم کرده بود، اما در همان پست بار دیگر اعلام کرد که کی یف منتظر حمایت مالی غرب است. زلنسکی تصریح کرد که کی یف بسیار امیدوار است که کنگره آمریکا در مورد کمک به اوکراین تصمیم بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار در خصوص نرخ بلیط هواپیماها هستیم
  • احتمال غیبت 3 هفته ای منتظر محمد در بازی های مس رفسنجان
  • انقلاب اسلامی ۴۵ سال منتظر زدن سیلی به اسرائیل بود
  • زنجانی ها منتظر هوای گرم باشند
  • وال استریت ژورنال: اوکراین از کمک غرب به اسرائیل خشمگین است
  • اقامت هتلی مسافران منتظر در کیش تمدید شد
  • منتظر اجرای طرح نیمه‌کاره انتقال آب خزر به استان سمنان هستیم/ رؤسای جمهور پیشین برای این پروژه اقدامی نکردند
  • مشتریان نفت منتظر گرانی باشند؛ تنش در تنگه هرمز تاثیر آنی دارد
  • تمام این ۱۲ سال، منتظر این اخبار بودم
  • در تمام این ۱۲ سال، منتظر این اخبار بودم