Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-28@15:13:32 GMT

خطرات زياده روی در مصرف لبنيات چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۲۳۸۰

خطرات زياده روی در مصرف لبنيات چیست؟

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سیدضیاء‌الدین مظهری متخصص تغذیه  درباره میزان مصرف لبنیات در کودکان گفت: برای کودک حدود 2 ساله، مصرف یک تا 2 لیوان شیر در روز در دفعات مختلف کافی است که مقداری از آن می‌تواند به صورت ماست به کودک داده شود.

وی افزود: مصرف بیش از حد این مقدار شیر توسط کودکان توصیه نمی‌شود به دلیل اینکه کلسیم موجود در شیر و ماست می‌تواند در جذب آهن غذاها اختلال ایجاد کرده و باعث کم‌خونی کودک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متخصص تغذیه در خصوص ارتباط مصرف بیش از نیاز ویتامین D و ایجاد مسمومیت، گفت: مصرف بیش از حد این نوع ویتامین باعث ایجاد مسمومیت می‌شود اما این موضوع با افزایش آنزیم‌های کبدی ارتباطی ندارد.

وی با بیان اینکه بالا رفتن آنزیم‌های کبدی می‌تواند به علت چرب شدن کبد ناشی از نوع تغذیه باشد، اظهار داشت: مصرف زیاد انواع فست‌فودها و غذاهای چرب نیز می‌تواند منجر به بالا رفتن آنزیم کبدی شود.

مظهری در پایان گفت: باید توجه داشته باشیم که این گونه مشکلات باید توسط متخصص گوارش بررسی شود به دلیل اینکه آنزیم‌های کبدی می‌تواند تحت تأثیر بیماری‌های کبدی مثل هپاتیت C و غیره افزایش پیدا کند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۵ کودک به دلیل غرق شدن در باتلاق

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: ۶ نفر بر اثر غرق شدگی در این استان فوت کردند.

محمدجواد مرادیان شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا گفت: حوالی ساعت ۱۴ امروز موضوع غرق شدگی به سامانه ۱۱۵ اورژانس اعلام شد که بلافاصله ۲ دستگاه آمبولانس و تیم هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: این حادثه در باتلاق کلستون رخ داد که ۶ نفر شامل یک بزرگسال و پنج کودک قبل از رسیدن عوامل امدادی جان خود را از دست داده بودند

دیگر خبرها

  • لحظات نفس‌گیر نجات یک کودک از زیر آوار خانه‌ای در غزه + فیلم
  • کشف سرنخ های جدید برای شناسایی بیماری‌های خودایمنی
  • لنزی که درمان زخم چشم را تسریع می‌کند
  • خطرات ناشی از ازدواج با تفاوت فرهنگی
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • ذوق کودک فلسطینی از پخت نان (فیلم)
  • مرگ ۵ کودک به دلیل غرق شدن در باتلاق
  • بهبود زخم قرنیه با لنز تماسی جدید
  • توصیه‌هایی برای جلوگیری از مسمومیت کودکان در سفر
  • درمان اضطراب خطرات قلبی را نیز کاهش می دهد