Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@19:17:41 GMT

غذای حلال زمینه همکاری ایران و اندونزی است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۲۳۸۴

غذای حلال زمینه همکاری ایران و اندونزی است

سفیر اندونزی در ایران ضمن اشاره به اینکه در کشور اندونزی غذاهایی دریافت می‌کنیم که گواهی حلال نیز برای آن‌ها صادر شده و می‌توان به راحتی و مطمئن آن‌ها را مصرف کرد، زمینه همکاری ایران و اندونزی را غذای حلال دانست.

به گزارش ایسنا، اوکتاویان علیم‌الدین در حاشیه پنجمین جشنواره غذاهای اکو - جاده ابریشم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اندونزی دارای صنعت غذایی حلال است و وقتی محصول و یا غذاهایی که از اندونزی به این کشور ارسال می‌شود، ایرانی‌ها اطمینان دارند که دارای گواهی حلال است می‌توانند آن را با آرامش خاطر مصرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اندونزی با ایران در زمینه تبادل مواد تشکیل‌دهنده انواع غذاها همکاری‌های نزدیک دارد و در این میان زعفران، عسل، زیتون و خرمای ایران در اندونزی معروف است.

سفیر اندونزی در ایران، تصریح کرد: اندونزی با کشور ایران روابط حسنه داشته به‌عنوان مثال در روابط سیاسی رئیس‌جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۶، به ایران سفر کرد و هم‌اکنون در زمینه‌های فرهنگی و امنیتی نیز با ایران روابط مناسبی داریم.

اوکتاویان علیم‌الدین خاطرنشان کرد: در اجلاس D8 که در تهران برگزار خواهد شد می‌توان به‌صورت خلاصه بین کشورهای ایران و اندونزی مباحثی را مطرح کرد که به هر دو طرف سود برساند.

به گزارش ایسنا، گروه D8 یا گروه هشت کشور مسلمان در حال توسعه که اندونزی، ایران، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه در آن عضویت دارند، از جمله پیمان‌های منطقه‌ای است که به منظور ایجاد روابط مستحکم اقتصادی بین کشورهای در حال توسعه اسلامی و تقویت نفوذ این کشورها در بازارهای جهانی و برقراری گفت‌وگو با کشورهای صنعتی تشکیل شده است.

همچنین سازمان همکاری اقتصادی موسوم به "اکو" یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است. سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه در سال ۱۳۴۳ (۱۹۶۴) نخستین‌بار این سازمان را پایه‌ریزی کردند و پس از فروپاشی شوروی، در سال ۱۳۷۲ کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان نیز به سازمان اکو پیوستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و اندونزی غذای حلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تحولات منطقه را بررسی کردند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه در گفت وگوی تلفنی تحولات اخیر منطقه را بررسی کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با اشاره به وضعیت وخیم جاری در فلسطین اشغالی و نوار غزه در نتیجه تداوم جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، خواستار اقدام قاطع جامعه بین المللی و بویژه سازمان همکاری اسلامی و کشور‌های عضو در مقابله با این رژیم و توقف جنایات آن شد.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این گفتگو اقدام رژیم صهیونیستی علیه سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد و ابراز امیدواری نمود با توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی زمینه ثبات و آرامش در منطقه فراهم گردد.

وی همچنین کمک به برقراری آتش بس پایدار و تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم فلسطین و غزه در شرایط جاری را حیاتی دانست و بر تداوم تلاش‌ها و تبادل نظر در این زمینه تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشورهای عضو شانگهای برقرار شود
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است
  • امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تحولات منطقه را بررسی کردند
  • تاکید دبیر کل سازمان همکاری اسلامی بر توقف جنایات صهیونیست ها
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی
  • سازمان جهانی بهداشت اقدام عملیاتی برای رسیدن کمک‌های انسانی به غزه انجام دهد
  • امیدواریم بتوانیم سلامت منطقه را تأمین کنیم
  • سخنگوی وزارت خارجه : روابط ما با اردن دوستانه است/ کشورهای منطقه « تنبیه متجاوز » را حمایت کنند
  • تعاونی اشتغال و تولید در سازمان‌های فارس تشکیل می‌شود