Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: تمام مهاجران خارجی مجاز می‌توانند از بیمه سلامت و خدمات درمانی همانند دیگر مردم ایرانی بهره‌مند شوند. ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مهدی محمودی صبح امروز در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی، ورزشی و رفاهی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان بوشهر با بیان اینکه ساماندهی اتباع خارجی در اولویت برنامه‌هاست اظهار داشت: در 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به شرایط امنیتی و اقتصادی بیشترین پناهندگان از افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، ایران را پل ارتباطی و ترانزیت مهاجران به سمت اروپا دانست و افزود: وزارت کشور به عنوان مسئول ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی است که 11 دستگاه به صورت مستقیم و 23 دستگاه به صورت غیر مستقیم در این امر مشارکت دارند.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اقامت اتباع بیگانه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در زمینه ارائه خدمات به اتباع بیگانه و مهاجران خارجی خدمات گوناگونی در زمینه‌های اقامت، فرهنگی، آموزشی و درمانی عرضه می‌شود.

محمودی، با بیان اینکه برای ارائه خدمات درمانی به اتباع و مهاجران خارجی با وزارت بهداشت تفاهم‌نامه منعقد شده است خاطر نشان کرد: تمام مهاجران خارجی مجاز می‌توانند از بیمه سلامت و خدمات درمانی همانند دیگر مردم ایرانی بهره‌مند شوند.

وی، اقدامات فرهنگی و آموزشی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی خدمات آموزشی و فرهنگی به اتباع بیگانه و مهاجران خارجی ارائه می‌شود که در این راستا 470 هزار نفر دانش آموز از اتباع خارجی در مدارس استان‌های مختلف کشور به صورت رایگان تحصیل می‌کنند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر نیز با اشاره به افتتاح سه پروژه در اردوگاه مراقبتی اتباع خارجی بوشهر گفت: ساختمان اداری اردوگاه مراقبتی و سه باب مهمانسرا در این اردوگاه مرمت و بازسازی و یک زمین چمن مصنوعی ورزشی افتتاح شد.

16 مدرسه و کلینیک‌درمانی ویژه اتباع خارجی ساکن استان بوشهر ساخته شد 6000 دانش‌آموز افغانستانی در استان بوشهر رایگان تحصیل می‌کنند بوشهر|جشنواره مسابقات افغانستان شناسی در بوشهر برگزار شد

عبدالرضا بشیری با بیان اینکه این طرح‌ها در مدت کمتر از سه ماه اجراء و افتتاح شد افزود: مدیریت زمان و کاهش هزینه‌ها از ویژگی‌های این پروژه‌ها است که با یک سوم هزینه برآورد شده، پروژه‌های یاد شده افتتاح شد.

انتهای پیام/ش

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۲۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۶ میلیارد تومانی کارفرما‌ها برای بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز

سید فرهاد ناصری نیا  با اشاره به ممنوعیت اشتغال اتباع بیگانه در کشور و به تبع آن در لرستان، توضیح داد: برخی کارفرمایان به دلیل بیمه نکردن و کم بودن حقوق و دستمزد اتباع غیر مجاز که بیشتر از کشور افغانستان هستند از آنها در واحد‌های تولیدی خود استفاده می‌کنند اتفاقی که آسیب‌هایی هم به دنبال دارد.
وی با اشاره به بازرسی روزانه در راستای شناسایی اتباع بیگانه غیر مجاز شاغل در واحد‌های اقتصادی استان گفت: سال گذشته بیش از ۱۳۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی استان انجام شده که منجر به شناسایی ۲۴۷ تبعه بیگانه غیر مجاز شد.
 مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: در راستای جلوگیری از اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز در واحد‌های اقتصادی، بازرسان اداره کل با همکاری نیروی انتظامی در هشت ماهه امسال بیش ۱۲۹ گشت مشترک انجام دادند و در خصوص اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز از کشور اقدام کردند.
ناصری نیا به ممنوعیت بکارگیری اتباع بیگانه غیر مجاز در واحد‌های اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۴ کارفرما که اتباع بیگانه غیر مجاز را در واحد‌های خود بکارگیری کرده بودند شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضائی معرفی شدند.
به گفته وی سال گذشته با توجه به شناسایی اتباع بیگانه غیر مجاز و جریمه کارفرمایان متخلف حدود ۶ میلیارد تومان برگه جریمه به واحد‌های اقتصادی که اتباع بیگانه غیر مجاز بکار گرفته بودند ابلاغ شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تاکید کرد: با توجه به وجود فرصت‌های شغلی و اشغال آن توسط افراد بیگانه غیر مجاز، شناسایی و اخراج این افراد از محیط‌های کاری، شناسایی و اخراج ۲۴۷ اتباع خارجی منجر به جایگزینی ۱۲۲ نفر از هموطنان متقاضی اشتغال در واحد‌های اقتصادی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • جریمه ۶ میلیارد تومانی کارفرما‌ها برای بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ابارش سبزوار
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند