Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@12:57:24 GMT

بیستمین قهرمانی دیناموزاگرب در لیگ کرواسی

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۲۵۱۱

بیستمین قهرمانی دیناموزاگرب در لیگ کرواسی

تیم فوتبال دیناموزاگرب موفق شد برای بیستمین بار قهرمانی در رقابت‌های لیگ کرواسی را به دست بیاورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از croatiaweek، تیم فوتبال دیناموزاگرب با برتری یک بر صفر برابر اسلاون بلوپو توانست قهرمانی خود را در فصل جاری لیگ کرواسی قطعی کند. این بیستمین قهرمانی دینامو در لیگ کرواسی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاگردان نناد بیلکا موفق شدند در پایان هفته سی ام رقابت‌ها با کسب ۷۹ امتیاز قهرمانی خودشان را قطعی شده ببینند. رجیکا تیم دوم جدول رده بندی ۲۳ امتیاز کمتر از دینامو به دست آورده است.

دینامو در لیگ اروپا در این فصل در گروه خود به عنوان یکی از دو تیم به مرحله بعد صعود کرد و با برتری برابر ویکتوریا پلژن راهی مرحله دوم حذفی رقابت‌ها نیز شد ولی برابر بنفیکا شکست خورد و حذف شد ولی ۱۵ میلیون یورو از این رقابت‌ها درآمدزایی داشت.

این بیستمین قهرمانی دینامو از زمانی که کرواسی استقلال خود را به دست آورد و سی‌امین قهرمانی تیم در تاریخ محسوب می‌شود.

فصل آینده قرار است یک ستاره بیشتر روی پیراهن این باشگاه قرار گیرد چون به ازای هر ۱۰ قهرمانی در لیگ، یک ستاره روی پیراهن باشگاه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دینامو زاگرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۲۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن ضربه شد؛ پژمان رکب خورد!

مهمترین اتفاق برای کشتی ایران در سال ۱۴۰۲، نتایج نه چندان خوب در رقابت‌های جهانی بلگراد، ضربه فنی شدن حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور، کنار رفتن پژمان درستکار از هدایت تیم ملی کشتی آزاد در فاصله چند ماه مانده به المپیک پاریس و انتخاب دوباره دبیر به عنوان رییس فدراسیون کشتی بود. البته تیمهای نوجوانان و جوانان ایران در هر دو رده آزاد و فرنگی قهرمان جهان شدند.

به گزارش ایسنا، مهمترین رویداد کشتی ایران در سال ۱۴۰۲، رقابت‌های قهرمانی جهان در بلگراد صربستان بود که سهم کشتی ایران از ۲۰ مدال طلای آزاد و فرنگی تنها ۲ مدال طلای امیرحسین زارع و امین میرزازاده در سنگین وزن آزاد و فرنگی بود؛ نتیجه‌ای که چندان چنگی به دل نزد و نتوانست انتظارات از کشتی ایران را برآورده کند.

مهمترین مبارزه برای کشتی ایران در سال ۱۴۰۲ همچون سال‌های اخیر، مبارزه حسن یزدانی و دیوید تیلور در فینال قهرمانی جهان بود که اینبار نیز یزدانی برای پنجمین مرتبه آن هم با ضربه فنی، تن به شکست داد تا برای دومین سال پیاپی در بلگراد مغلوب جادوگر آمریکایی شود. یزدانی پس از مسابقات جهانی و بازی های آسیایی در فاصله ۹ ماه مانده به المپیک کتف خود را به تیغ جراحان سپرد، علیرضا دبیر پس از آن در صحبت هایی که حواشی زبادی به دنبال داشت عنوان کرد تاکنون کشتی گیری نبوده که کتف خود را جراحی کند و مثل سابق به میادین کشتی بازگردد. 

این اظهارات سرانجام با واکنش یزدانی همراه شد و او این موضوع را مربوط به سال های گذشته دانست و تاکید کرد با علم پزشکی امروز این اتفاق نشدنی نیست کما اینکه بزرگانی مثل رومن ولاسوف روس پس از جراحی کتف به میادین بازگشتند و باز هم افتخارآفرینی کردند.

اما در شرایطی که یزدانی زودتر از پیش بینی پزشکان تمرینات کشتی با نوجوانان را آغاز کرده و قرار است  اواخر فروردین رسما به تمرینات کشتی بازگردد، به یکباره صحبت بازگشت کامران قاسمپور به وزن ۸۶ کیلوگرم پس از ناکامی در وزن ۹۷ کیلوگرم و اضافه شدن او به یزدانی و وفایی پور به عنوان مدعیان این وزن برای المپیک پاریس مطرح شده است؛ اتفاقی که در صورت قطعی شدن می تواند حواشی زیادی از جمله واکنش جدی حسن یزدانی را به همراه داشته باشد؛ موضوعی که همت مسلمی مربی حسن یزدانی آن را بازی روانی با این کشتی گیر در شرایط سخت بازگشت به میادین و بر خلاف چرخه انتخابی تیم ملی می داند.

اما دیگر اتفاق مهم کشتی در سال گذشته، انتخاب محسن کاوه به جای پژمان درستکار به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد بود.  نتایج نه چندان خوب کشتی آزاد در رقابت‌های  آسیایی و قهرمانی جهان با وجود حمایت بی چون و چرای رییس فدراسیون کشتی از پژمان درستکار و کشتی‌گیران آزادکار، نتوانست رضایت علیرضا دبیر را برآورده کند تا در نهایت دبیر با وجودیکه همیشه تاکید داشت تا المپیک پاریس از درستکار حمایت می‌کند، قید ادامه همکاری با یار غار خود را بزند و محسن کاوه را جانشین درستکار کند.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که بسیاری معتقد بودند کارنامه درستکار در ۳ دوره رقابت های قهرمانی جهان قابل دفاع بود و فدراسیون می توانست کماکان به او برای المپیک پاریس نیز اعتماد کند. در این میان بزرگانی مثل منصور برزگر تاکید داشتند برکناری درستکار در فاصله اندک تا المپیک سنجیده نبود و فدراسیون باید به او تا المپیک فرصت می داد تا عیار واقعی این مربی در پاریس مشخص شود.

استعفا یا برکناری درستکار از هدایت تیم ملی کشتی آزاد آن هم در فاصله چند ماه مانده به المپیک، در شرایطی بود که از همان ابتدا بسیاری از کارشناسان سوالات زیادی را درباره چرایی انتخاب وی مطرح کردند اما علیرضا دبیر هر بار ضمن دفاع از توانایی‌های بالای فنی او، بر درستی انتخاب خود پافشاری می‌کرد.

درستکار حتی پس از نتایج نه چندان خوب در مسابقات قهرمانی جهان از ارائه برنامه های خود برای المپیک پاریس خبر داده بود اما طبق شنیده ها بالا گرفتن اختلافات بر سر مسائل فنی و نحوه کار، باعث شد درستکار صحبت از استعفا که طبق شنبده ها قبلا هم سابقه داشت را در بدترین زمان ممکن مطرح کند؛ اتفاقی که بر خلاف تصورش با استقبال فدراسیون مواجه شد تا درستکار از طریق رسانه ها در جریان برکناری خود قرار گیرد!

 این اتفاق غیر منتظره باعث شد پژمان درستکار ناباورانه افتخار بزرگ هدایت تیم ملی در رویداد مهم المپیک را از دست بدهد و دبیر اینبار سراغ مربی و رفیق باتجربه تر و کارکشته تر خود برود و سکان تیم ملی در آزمون بزرگ فدراسیون کشتی در المپیک را در اختیار محسن کاوه قرار بدهد.

در شرایطی که ورزش ایران حال و روز خوشی ندارد و امید چندانی به نتایج درخشان رشته‌های مختلف در المپیک پاریس نیست، بدون شک انتظارات از کشتی ایران برای کسب مدال‌های ارزشمند در پاریس بالاست؛ انتظاراتی که کار را مخصوصا برای کادر فنی جدید تیم ملی کشتی آزاد بیش از پیش سخت خواهد کرد.

در ادامه مهمترین اتفاقات کشتی ایران در سال ۱۴۰۲ را می‌خوانید:

۲۱فروردین/ قهرمانی کشتی فرنگی ایران در آسیا

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب ۵ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۱ مدال برنز، عنوان قهرمانی سی و سومین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در قزاقستان را از آن خود کرد.

در این رقابت‌ها پویا دادمرز،ایمان محمدی، ناصر علیزاده، مهدی بالی و امین میرزازاده صاحب مدال طلا شدند، سجاد ایمن طلب و امین کاویانی نژاد به نقره رسیدند و علیرضا مهمدی نیز صاحب مدال برنز شد.

۲۵ فروردین/ سومی شاگردان درستکار در آسیا با یک طلا

تیم ملی کشتی آزاد ایران با هدایت پژمان درستکار با ارائه عملکردی دور از انتظار با کسب تنها یک مدال طلای رحمان عموزاد به همراه یک مدال نقره و ۳ مدال برنز از رسیدن به عنوان قهرمانی آسیا بازماند و به جایگاهی بهتر از سومی آسیا نرسید. این نتیجه در حالی رقم خورد که کشتی آزاد ایران سابقه کسب ۲۹ عنوان قهرمانی در قاره آسیا را دارد.

 امیررضا معصومی نماینده سنگین وزن ایران در این رقابت‌ها در نیمه نهایی در ثانیه‌های پایانی در حالیکه ۶ بر ۳ از موخنتور مغول پیش بود، در نهایت با نتیجه ۸ بر ۶ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. او در رده‌بندی نیز با ضربه فنی مغلوب حریف خود از چین شد.

۲۸ فروردین/ تاکید فدراسیون کشتی بر حمایت از درستکار تا المپیک پاریس

پس از برگزاری جلسه بررسی نتایج ضعیف تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های قهرمانی آسیا، فدراسیون کشتی تاکید کرد: با توجه به نتایج قابل قبول پژمان درستکار در ۲ دوره رقابت‌های قهرمانی جهان و رویدادهای دیگر و تاکید بر این موضوع که کسب نتیجه مطلوب در رقابت‌های جهانی بلگراد و مهم تر از آن المپیک پاریس در دستور کار فدراسیون کشتی قرار دارد، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد به کار خود تا المپیک پاریس ادامه خواهد داد.

۵ خرداد/ قهرمانی حسن یزدانی در جام تختی با شکست قاطع وفایی‌پور

حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک در فینا جام تختی در ارومیه مقابل هادی وفایی پور در مدت زمان ۴ دقیقه و ۴۵ ثانیه با امتیاز ۱۲ بر ۲ به برتری رسید و صاحب عنوان قهرمانی این مسابقات شد. زارع نیز در فینال سنگین وزن ۸ بر صفر از سد امیررضا معصومی گذشت.

۱۲ خرداد/ شکست سنگین قهرمان کشتی فرنگی المپیک در قرقیزستان

محمدرضا گرایی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در فینال وزن ۷۲ کیلوگرم رقابت‌های بین‌المللی رنکینگ در قرقیزستان مقابل راماز زوئیدزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان با نتیجه سنگین ۱۱ بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید.

۲۲ خرداد/ دبیر باز هم رییس فدراسیون کشتی شد

علیرضا دبیر و حمید یاری کاندیدهای نهایی این انتخابات بودند که در پایان علیرضا دبیر با ۳۸ رای از ۳۸ رای ماخوذه برای چهار سال دیگر رییس فدراسیون کشتی شد. عباس جدیدی، حمید بنی‌تمیم و حمید سیفی از جمله چهره‌هاش شاخص این انتخابات بودند که به نشان اعتراض از حضور در انتخابات کناره‌گیری کردند.

۱۱ مرداد/ قهرمانی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان ایران در جهان

تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان در رقابت های جهانی ترکیه با کسب ۱ مدال طلا، ۱ مدال نقره و ۲ مدال برنز به عنوان قهرمانی دست یافت.

تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران نیز با کسب ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

۲۵ مرداد/ کشتی آزاد جوانان ایران قهرمان جهان شد

تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز برای سومین مرتبه متوالی به عنوان قهرمانی جهان در اردن دست یافت. شاکری، عظیمی، بابالو و معصومی ۴ طلایی ایران در این رقابت‌ها بودند.

۲۹ مرداد/ قهرمانی کشتی فرنگی جوانان ایران در جهان

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران با کسب سه مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز با اقتدار و با فاصله زیاد از سایر تیم‌ها، به عنوان قهرمانی جهان در کشور اردن دست یافت. احمدرضا محسن نژاد، علیرضا عبدولی و فردین هدایتی، ۳ طلایی ایران در این رقابت‌ها بودند.

۳۱ مرداد/ کامران قاسمپور مسابقات جهانی را از دست داد

در شرایطی که کامران قاسمپور آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم ایران، پس از مصدومیت شدید از ناحیه کشاله ران آماده حضور در رقابت‌های جهانی بود، به علت آسیب‌دیدگی مشابه پای دیگر خود حضور در مسابقات جهانی را از دست داد. قاسمپور یک هفته پس از این اتفاق به عنوان کشتی‌گیر وزن ۹۷ کیلوگرم به اردوی تیم ملی دعوت شد.

۲۴ شهریور/ رویارویی یزدانی و تیلور پیش از قهرمانی جهان!

با ابتکار اتحادیه جهانی کشتی، برای نخستین بار حسن یزدانی و دیوید تیلور به همراه رییس اتحادیه جهانی کشتی در نشست خبری پیش از آغاز رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ در بلگراد صربستان حاضر شدند.

۲۶ شهریور/ حسن یزدانی ضربه فنی شد!

در حساس‌ترین مبارزه کشتی قهرمانی جهان در بلگراد صربستان، حسن یزدانی در دیدار فینال وزن ۸۶ کیلوگرم، مقابل دیوید تیلور با ضربه فنی شکست خورد و باز هم به مدال نقره رسید. یزدانی در شرایطی که ۹ بر ۳ از حریف آمریکایی خود عقب بود در ثانیه‌های پایانی ضربه فنی شد. سال پیش از آن و در فینال رقابت‌های جهانی که در بلگراد برگزار شده بود نیز یزدانی ۷ بر ۳ برابر تیلور تن به شکست داده بود. این پنجمین شکست یزدانی مقابل تیلور در ۶ مبارزه بود.

تیلور در گفتگو با ایسنا: سال آینده هم منتظر یزدانی هستم!

دیوید تیلور پس از شکست حسن یزدانی و کسب مدال طلای جهان در گفتگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از تمام حمایت های ایرانی ها تشکر می‌کنم. این مسابقه بسیار سخت بود. رقابت بین من و یزدانی باعث پیشرفت من شده و از او تشکر می‌کنم. سال آینده هم می‌توانیم این رقابت را تکرار کنیم.

قهرمانی قاطع زارع و شکست امیرمحمد یزدانی

در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان، امیرحسین زارع به مصاف گنو پتریاشویلی کشتی‌گیر کهنه‌کار گرجستانی رفت و با پیروزی ۱۱ بر صفر، تنها طلایی کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها نام گرفت.

همچنین در فینال وزن ۷۰ کیلوگرم قهرمانی جهان، امیرمحمد یزدانی به مصاف زین رترفورد نایب قهرمان ۲۰۲۲ جهان از آمریکا رفت و ۸ بر ۵ شکست خورد و به مدال نقره جهان رسید.

۲۷ شهریور/ مفت‌بازی گلیج مقابل ناآماده‌ترین سعدالله‌یف تاریخ/ تحقیر کایل اسنایدر مقابل غول ۱۹ ساله!

مجتبی گلیج در دیدار حساس وزن ۹۷ کیلوگرم قهرمانی جهان، برابر عبدالرشید سعدالله یف قهرمان جهان و المپیک و ملقب به تانک روس به میدان رفت و در حالی که تا ۱۰ ثانیه آخر ۴ بر ۲ پیش بود، روی زیرگیری کشتی‌گیر روس به جای اینکه به سمت عقب برود و از تشک خارج شود، رو به جلو مقاومت کرد تا خاک نشود اما در ۱۰ ثانیه به پایان به پل رفت تا کشتی برده را مفت ببازد و ضربه فنی شود.

 کایل اسنایدر آمریکایی نیز در یک چهارم نهایی این وزن مقابل احمد تاج‌الدینوف کشتی‌گیر روسی الاصل بحرین ۱۱ بر صفر باخت. در این وزن تاج‌الدینوف با شکست عنوان‌دارانی همچون اسنایدر و سعدالله‌یف به عنوان قهرمانی جهان رسید.

۲۸ شهریور/ کشتی آزاد ایران نایب قهرمان جهان شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران در پایان رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳با کسب یک مدال طلای امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، ۲ مدال نقره امیرمحمدی یزدانی در ۷۰ و حسن یزدانی در ۸۶ و یک مدال برنز محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم،‌ همانند سال ۲۰۲۲ پس از آمریکا در جایگاه دوم جهان ایستاد. میلاد والی زاده در ۵۷، رضا اطری در ۶۱،‌ رحمان عموزاد در ۶۵، یونس امامی در ۷۴،  امیرعلی آذرپیرا در ۹۲ و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز از رسیدن به مدال بازماندند. 

۳۱ شهریور/ میرزازاده با شکست کایالپ قهرمان جهان شد/ شکست سنگین گرایی مقابل آذربایجان

در جریان دیدار فینال کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۳، امین میرزازاده برابر رضا کایالپ دارنده ۱۲ مدال جهان و المپیک از ترکیه با نتیجه ۲ بر ۲ به برتری رسید تا تنها طلایی کشتی فرنگی ایران در این رقابت‌ها شود. میرززازاده با کسب این پیروزی، طلسم ۱۵ سال شکست ناپذیری کایالپ ترک مقابل ایرانی‌ها را شکست.

شکست سنگین گرایی اینبار در بلگراد

اما محمدرضا گرایی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در ادامه نمایش ضعیف خود، اینبار در یک چهارم نهایی وزن ۶۷ کیلوگرم برابر حسرت جعفراف از آذربایجان به میدان رفت و با نتیجه سنگین ۱۰ برصفر شکست خورد.

۲ مهر/ کشتی فرنگی ایران نایب قهرمان جهان شد

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با یک مدال طلا، یک نقره و سه برنز پس از اذربایجان بر سکوی دوم جهان ایستاد.

امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا رسید، علیرضا مهمدی در ۸۲ کیلوگرم نقره گرفت و پویا دادمرز در ۵۵، محمدرضا گرایی در ۷۷ و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شدند.

۱۳ مهر/ ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز فرنگی‌کاران ایران در بازی‌های آسیایی

تیم ملی کشتی فرنگی ایران‌ با کسب ۲ مدال طلای محمدهادی ساروی در ۹۷ و امین‌میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، ۲ مدال نقره امین کاویانی نژاد در ۷۷ و ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم و یک مدال برنز دانیال سهرابی به کار خود در بازی‌های آسیایی پایان داد.

۱۴ مهر/ کشتی‌گیر مغول در ۱۰ ثانیه نسخه رحمان بی‌رحم را پیچید!

رحمان‌عموزاد دارنده مدال طلای جهان که به دلیل کشتی‌های تهاجمی خود لقب بی‌رحم را دریافت کرده بود، در ادامه نمایش ضعیف خود در سالی که گذشت، اینبار در فینال بازی‌های آسیایی مقابل تولگا اوچیر دارنده مدال برنز جهان از مغولستان با نتیجه سنگین ۱۱ بر یک شکست خورد. در حالی که کشتی تا ۴۰ ثانیه به پایان مبارزه یک بر یک بود، کشتی گیر مغول در ۱۰ ثانیه با یک پیچ کمر و چند بارانداز پیاپی ۱۰ امتیاز گرفت و پیروز مبارزه شد.

۱۵ مهر/ قهرمانی امامی، یزدانی و زارع در بازی‌های آسیایی

تیم ملی کشتی آزاد ایران با ۳ مدال طلای یونس امامی در ۷۴، حسن یزدانی در ۸۶ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم و ۲ مدال نقره رحمان عموزاد در ۶۵ و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم به کار خود در بازی های آسیایی هانگژو پایان داد.

۲۸ مهر/ آلبانی به تیم‌های امید ایران برای قهرمانی جهان ویزا نداد!

کشور آلبانی در اقدامی خلاف عرف و قوانین بین‌المللی از دادن ویزا به تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران برای حضور در رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان خودداری کرد.

۵ آبان/ حسن یزدانی جراحی کرد

چهره شاخص و عنوان‌دار کشتی ایران در فاصله ۱۰ ماه مانده به المپیک پاریس برای جراحی کتف راست خود به بیمارستان رفت. قرار است یزدانی از اوایل اردیبهشت تمرینات کشتی خود را از سر بگیرد. یزدانی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک هادی وفایی‌پور دارنده عنوان قهرمانی کشور را پیش رو دارد. در این میان نیز به احتمال فراوان شاهد بازگشت کامران قاسمپور به وزن ۸۶ کیلوگرم برای المپیک خواهیم بود؛ اتفاقی که قطعا حواشی زیادی خواهد داشت.

۱۱ آذر/ محسن کاوه جانشین پژمان درستکار شد!

فدراسیون کشتی از موافقت با استعفای پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران خبر داد. البته شنیده‌ها حاکی از این بود که درستکار به دلیل کسب نتایج نه چندان رضایتبخش و بروز برخی اختلافات با رییس فدراسیون کشتی در فاصله ۸ ماه مانده به المپیک از هدایت تیم ملی کنار رفته است. با کنار رفتن درستکار، محسن کاوه به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد انتخاب شد. غلامرضا محمدی نیز که پس از المپیک توکیو از هدایت تیم ملی بزرگسالان برکنار شده بود، بار دیگر به کشتی بازگشت و جانشین محسن کاوه به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان شد.

۲۱ دی/ قاسمپور باز هم به اسنایدر باخت

کامران قاسمپور در نیمه‌نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم رقابت‌های رنکینگ کرواسی برای دومین بار در یک سال اخیر برابر کایل اسنایدر، قهرمان جهان و المپیک از آمریکا تن به شکست داد.

عموزاد و زارع المپیکی شدند/ شکست امامی مقابل ابوذری

امیرعلی آذرپیرا دیگر نماینده ایران در این رقابت ها در فینال مقابل اسنایدر به برتری رسید و قهرمان شد تا مدعی اصلی وزن ۹۷ کیلوگرم ایران برای المپیک شود. امیرحسین زارع نیز در فینال این رقابت‌ها که حکم انتخابی تیم ملی را داشت، بانتیجه ۵ بر صفر معصومی را شکست داد تا صاحب دوبنده سنگین وزن ایران در المپیک شود. رحمان عموزاد نیز در نیمه نهایی وزن ۶۵ کیلوگرم مقابل عباس ابراهیم‌زاده به برتری ۱۲ بر ۴ رسید و المپیکی شد اما یونس امامی مقابل ابوذری تن به شکست نزدیک ۴ بر ۴ داد.

۳ بهمن/ رونمایی از صدای تختی

برای نخستین بار در جریان جشن سده المپیک، از صدای جهان پهلوان تختی رونمایی شد. در این مراسم بزرگان کشتی ایران و جهان همچون عبدالله‌ موحد که در آمریکا زندگی می‌کند نیز حضور داشتند.

۱۶ بهمن/ پدر کشتی ایران درگذشت

سید محمد خادم حقیقت پیشکسوت کشتی ایران و رییس پیشین فدراسیون کشتی درگذشت. او در سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۷ سه دوره ریاست فدراسیون کشتی را بر عهده داشت و از تأثیرگذارترین نفرات در کشتی کشور بود که سابقه قضاوت در المپیک ۱۹۶۰ رم و رقابت‌های جهانی ۱۹۶۱ یوکوهاما را در کارنامه خود داشت.

۹ اسفند/ پرتاب بطری نیم میلیارد آب خورد!

پس از پیگیری های فدراسیون کشتی و با پرداخت نزدیک به ۴۶۰ میلیون تومان جریمه، اتحادیه جهانی کشتی محرومیت یک ساله محمدعلی گرایی را بخشید. گرایی در جریان برگزاری رقابت‌های جهانی صربستان، زمانیکه برادرش از کشتی‌گیر ژاپنی عقب بود و دچار افت بدنی شده بود، از روی سکوها اقدام به پرتاب بطری آب به روی تشک کرد که این اقدام باعث وقفه در جریان کشتی و استراحت محمدرضا گرایی شد که در نهایت به پیروزی کشتی‌گیر ایران در این مبارزه انجامید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قهرمانی تیم پدل ایران در مسابقات ۸۰ هزار دلاری امارات
  • قهرمانی پدل ایران در مسابقات ۸۰ هزار دلاری امارات
  • حسن ضربه شد؛ پژمان رکب خورد!
  • صف آرایی تیم فوتسال افغانستان در برابر مالزی
  • ملی پوش استان راهی رقابت‌های آسیایی می‌شود
  • در شب درخشش لوکا مودریچ؛ کرواسی قهرمان تورنمنت چهارجانبه مصر شد
  • مشخص شدن ترکیب تیم ملی‌ تکواندو برای مسابقات قهرمانی آسیا
  • اعلام ترکیب تیم ملی تکواندو اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • اعلام ترکیب تیم ملی تکواندو در قهرمانی آسیا
  • تیم ملی با هشت تکواندوکار به ویتنام می رود