Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین ملکیان غزلی را به مناسبت میلاد امام زمان (عج) سروده است. ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ فرهنگی ادبیات و نشر دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگراری تسنیم ، محمدحسین ملکیان ، شاعر کشورمان غزلی را به مناسبت میلاد امام زمان (عج) سروده است.

 

غیر دعوا سر ظهور شما، گشته ام! در جهان مصافی نیست 
همه ی جنگ ها سر صلح است، و از این بدتر اعترافی نیست 

وای از این خواص خالی بند! مفت شمشیر را فروخته اند 
آن چه زیر عبایشان دارند بخدا که به جز غلافی نیست 

دود شد هر چه بود و رفت به باد آه ای ماه پشت ابر! مباد
به غمت خو کنی که بی تو زیاد آسمان آسمانِ صافی نیست 

جز همین اختلاف در طبقات آن هم از لطف بعضی از حضرات
شکرلله که از جمیع جهات بین یارانت اختلافی نیست 

تو امیری! مراد تو عشق است، عمل و اعتقاد تو عشق است
دولت تو ، ستاد تو عشق است ، تو که در وعده ات خلافی نیست 

کاندیدای همیشگی ظهور! به تو این بار رای خواهم داد 
گرچه در بین دوستدارانت خبر از هیچ ائتلافی نیست 

شعرهایم تخیلات منند خاصه آنها که عاشقانه ترند
این غزل عاشقانه هست ولی حتم دارم خیالبافی نیست 

عاشقت هستم و نمی گویم عاشقت هستم و نمی دانم 
عاشقت هستم و نمی فهمم عاشقی لازم است ، کافی نیست 

ای لغت نامه ها قبول کنید باز یک جای کارتان لنگ است
انتقامی که شیعه می گوید معنی دیگرش تلافی نیست!

انتهای پیام/

R1386/P1010114/S4,35,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط امام زمان (عج) شعر آیینی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام زمان عج شعر آیینی امام زمان عج شعر آیینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازی امام زمان(عج) در این روزگار هزینه دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی، شب گذشته در مراسم سوگواری ۸ شوال سالروز تخریب حرم ائمه بقیع علیهم السلام و بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین پیام خواجه بی‌شک، در مدرسه فقهی امام محمدباقر(ع) قم با تسلیت سالروز تخریب بقیع، اظهار کرد: این طلبه یک سرباز فاضل، با تقوا، با انگیزه و پرتلاش بودند.

مدیر سابق مدرسه علمیه معصومیه قم افزود: سالی که ایشان وارد مدرسه معصومیه شد، در رفتار، گفتار و سکنات مشخص بود که چه اندازه به این راه اهمیت می‌دهد و به راهی که انتخاب کرده ایمان دارد و در همان روزهای اول چشم ما را گرفت و مشاور ما شدند و در کارها از ایشان مشورت گرفته می‌شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ملکی گفت: سربازی امام زمان(عج) در این روزگار هزینه دارد مخصوصا کسانی که از دانشگاه وارد حوزه می شوند؛ هر کسی ذائقه آمدن به حوزه را ندارد، ورود به حوزه علاقه می‌خواهد.

قائم مقام مدیر حوزه‌ علمیه قم ادامه داد: انسان همیشه باید آماده مرگ باشد هر وقت نماز میخواند به گونه‌ای باشد که گویی آخرین نماز است؛ مرگ خبر نمی‌کند و ناگهان سراغ انسان می‌آید، بنابراین انسان باید هر لحظه آماده رفتن باشد؛ خداوند در قرآن می فرماید «یَا أَیُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَیٰ رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ / ای انسان! تو با تلاش و رنج بسوی پروردگارت می‌روی و او را ملاقات خواهی کرد»/؛ انا لله و انا الیه راجعون یادمان نرود.

وی تصریح کرد: انسان غافل همیشه محروم است؛ زمان جنگ تحمیلی خدمت آیت‌الله تالهی رسیدیم، یکی از دوستان از ایشان خواست که توصیه‌ای بفرمایند که جواب ندادند، یکی از دوستان گفتن شاید نشنیده‌اند، بلندتر بگویید، دوباره جمله را تکرار کردند و دوباره پاسخی دریافت نکردند، برای بار سوم سؤال را تکرار کردند که ایشان این جمله را گفتند: «تا غافلید، عاصی هستید».

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی ادامه داد: در همین قم آیت‌الله متقی‌همدانی که همسرش خدمت امام زمان تشرف داشتند که شهید دستغیب در کتاب داستان‌های شگفت این را آورده است، آیت‌الله متقی پدر سه شهید بودند، وقتی داستان را خدمت ایشان عرض کردم، فرمودند «آیت‌الله تالهی عجب حرفی زده است».

وی گفت: باید مهاجرا الی الله و رسولش باشیم که هر وقت مرگ ما را فرا خواند آغوش باز کنیم؛ حضرت رسول(ص) فرمودند «اِعمَل لِدُنیاکَ کَأَنَّکَ تَعیشُ أبَدا وَاعمَل لاِآخِرَتِکَ کَأَنَّکَ
تَموتُ غَدا / برای دنیایت چنان کار کن که گویی تا ابد زنده می مانی و برای آخرتت چنان کار کن که گویی همین فردا خواهی رفت». خواب خودش مرگ اصغر است و دوباره روح برمیگردانند، فلسفه خلقت همین است که خداوند در سوره ملک فرموده اند «تَبَارَکَ الَّذِی بِیَدِهِ الْمُلْکُ وَهُوَ عَلَی کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ ﴿۱﴾ الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیَاةَ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا ۚ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْغَفُورُ ﴿۲﴾».

دیگر خبرها

  • سربازی امام زمان(عج) در این روزگار هزینه دارد
  • توقیف خودرو با بیش از ۵۰ میلیون تومان خلافی
  • آستانه امام مهربانی‌ها و مجال خدمتی به گستره ایران
  • دیدار احمدوند و سفیر هند در آستانه نمایشگاه کتاب تهران
  • توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی با توزیع ۷هزار نهال گل محمدی در سوادکوه
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور
  • انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات
  • هشدار ستاد مدیریت بحران کیش به ساکنان و مسافران
  • کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی در شیراز رونمایی می‌شود
  • کمک فرهنگی بازنشسته یزدی به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد