Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@13:13:15 GMT

25 هزار و 866 متر مربع اراضي ملي رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۲۶۵۸

25 هزار و 866 متر مربع اراضي ملي رفع تصرف شد

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - مديرکل راه و شهرسازي خراسان جنوبي گفت: 25 هزار و 866 متر مربع از اراضي ملي به ارزش تقريبي 6 ميليارد و 470 ميليون ريال در شهرستان طبس رفع تصرف و آزادسازي شد.

به گزارش روز شنبه اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره کل راه و شهرسازي خراسان جنوبي مهدي جعفري افزود: به موجب درخواست اجراي حکم مربوط به دادنامه شعبه دادگاه عمومي حقوقي دادگستري شهرستان طبس و تاييد دادنامه شعبه سوم دادگاه تجديد نظر استان، موضوع تصرف اراضي دولتي از پلاک 4901 در روز 22 فروردين ماه جاري حکم مربوطه اجرا و اراضي مورد نظر از تصرف خواندگان مذکور خارج و تحويل اين اداره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اطلاع رساني مردمي را از شاخص هاي ارزيابي و عامل موثر در کاهش تصرف اراضي ملي عنوان کرد و گفت: شهروندان مي توانند هر گونه اخبار و اطلاعات درباره تصرف، تعرض، تجاوز و دخالت افراد سودجو در اراضي دولتي را به شماره تلفن 32456698 اطلاع دهند.
مديرکل راه و شهرسازي خراسان جنوبي تاکيد کرد: شهروندان در زمان خريد زمين و ملک در خصوص اسناد قانوني از قبيل سند از سازمان هاي مربوطه استعلام بگيرند.
وي گفت: بسياري از افراد با قولنامه، ملکي را خريداري کرده اند و بعد مشخص شده که ملک خريداري شده جزو اراضي ملي بوده که در اين صورت خريدار با رفع تصرف اراضي ملي متضرر خواهد شد.
7557*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد‌سازی اراضی ملی در لاهیجان

سرهنگ "حمید محمدی‌نسب" با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی و حفظ آن برای آیندگان یک وظیفه همگانی است، اظهارداشت: پلیس با سودجویانی که به منابع طبیعی و ملی دست‌درازی کنند با قاطعیت برخورد خواهد کرد.
وی در ادامه از دریافت خبری در خصوص تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهرستان لاهیجان و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه خبر داد و گفت: ماموران پلیس آگاهی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به محل اعلامی اعزام شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان با بیان اینکه در بازدید از منطقه مورد نظر مشخص شد، متهم ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله بلوک دیوارکشی و محصور کرده است، افزود: در این راستا متهم ۷۷ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.
این مقام انتظامی به رفع تصرف و جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع اشاره کرد و بیان‌داشت: کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.
سرهنگ محمدی‌نسب در پایان تاکید کرد: منابع طبیعی میراثی ارزشمندی بری آیندگان است که وظیفه همه ما حفظ این امانت است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • رفع تصرف اراضی ملی ۲۵۰ میلیاردی در لاهیجان
  • رفع تصرف ۲۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی در لاهیجان
  • رفع تصرف ۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • ۲هزار قطعه زمین طرح جوانی جمعیت پارسال در قم واگذار شد
  • آزاد‌سازی اراضی ملی در لاهیجان
  • شکایت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری علیه زمین‌خواری در هیر
  • شناسایی 79 مورد غیربهداشتی در طرح تشدید نظارت دامپزشکی خراسان جنوبی
  • آزادسازی ۱۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی فومن
  • پایش ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومتر مربع از اراضی لرستان
  • رفع تصرف اراضی ملی در لنگرود