Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@11:18:02 GMT

اهداف بی پایان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۲۶۷۴

اهداف بی پایان

تهران- ایرنا- در سالی که گذشت روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات در راستای اهدافی که در این وزارتخانه ترسیم‌شده بود، قدم‌های مثبت و خوبی برداشت. این اداره مانند وزارتخانه به بخش‌هایی رسیدگی کرد و پرداخت که جزو وظایف تعریف‌شده و ذاتی‌اش به‌حساب نمی‌آمد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی در وزارت ارتباطاتی که محمد جواد آذری جهرمی وزیرش است، برگ جدیدی از شیوه «روابط عمومی» را نشان‌ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوره‎ای که علاوه بر خلاقانه بودن در حوزه تخت اختیارش، به مسائل دیگری که اصلا جزو وظایفش به حساب نمی‌آمد رسیدگی کرد.
روابط عمومی که علاوه بر سرعت، اطلاع‌رسانی دقیق و به روز بودن، برگزاری رویدادهای مهم مانند جشنواره کودکآنلاین، تولید ویدیوهای کوتاه مانند ویدیوهای مربوط به توسعه اینترنت روستایی و... را نیز در کارنامه کاری‌اش دارد. در این گزارش نگاهی داریم به عملکرد مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات که ریاست آن برعهده سید جمال هادیان طبایی زواره است.

**ویدیوهای کوتاه
تاریخ شفاهی یکی از برگ‌های زرین تولیدات مجموعه روابط عمومی وزارت ارتباطات است. در این ویدیوها بیش از 30 نفر از معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در گذشته مسئولیت‌های حساس داشتند و دوره مدیریتی‌شان با تحولات ویژه‌ای انجام‌شده بود، یکی یکی برای شرح ماوقع آن چه اتفاق افتاده بود جلوی دوربین قرار گرفتند.
اولین قسمت از تاریخ شفاهی اواخر اسفند سال گذشته منتشر شد و قسمت‌های دیگر این مستند، همراه با کتابی که حاصل ساعت‌ها گفت و گو با این افراد است، به ترتیب تا آخر سال جاری منتشر می‌شود و در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.
ویدیوهای اینترنت اشیا از دیگر دستاوردهای روابط عمومی وزارت ارتباطات بود. با توجه به این که تمام دنیا و ایران نیز به تبع آن در حال رفتن به سمت دنیایی هوشمندانه هستند و بی اطلاعی از آن باعث می شود مشکلات زیادی به وجود بیاید، تهیه ویدیوهای اینترنت اشیا کمک کرد تا همه بتوانند از زیر و بم این که اینترنت اشیا چیست، چه کارایی دارد، چطور می تواند در زندگی افراد ایفای نقش و همه چیز را تسیهل کند، اطلاع پیدا کنند.
این ویدیو ها در حوزه های مختلف مانند کشاورزی، دامپروری، نیرو، برق، بیمه، کسب و کار، مدیریت انرژی و... تهیه و تولید شد و از طریق آپارات به دست علاقمندان و پژوهشگران رسید. یکی از جذابیت‌های این سری ویدیوها، زبان ساده و تصاویر انیمیشن بود که فهم مطالب بعضا سخت در حوزه اینترنت اشیا را برای مخاطب عادی، راحت‌تر می‌کرد.

**جشنواره کودک آنلاین
سال گذشته جشنواره کودکآنلاین با هدف تولید محتوای مناسب برای کودکان از سوی روابط عمومی وزارت ارتباطات کلید زده شده و مراحل اجرایی‌اش طی شد.
این جشنواره که امسال برگزار می‌شود و به نتیجه نهایی خواهد رسید، قدم دیگری است که روابط عمومی وزارت ارتباطات برداشت و در سال جدید نیز آن را به عنوان هدف مهم خود دنبال خواهد کرد. البته ماجرای کودکآنلاین اردیبهشت ماه به پایان نمی‌رسد و وزارت ارتباطات برنامه ویژه‌ و دنباله داری برای این کار دارد.
در گام اول این جشنواره فراخوان منتشر شد که یک بار به دلیل استقبال این فراخوان تمدید شد. برای تولید محتوا در عرصه کودک به چند حلقه نیاز است تا این زنجیره کامل شود.
بخشی از این زنجیره تولیدکنندگان محتوا هستند، بخش دیگر ارایه دهندگان و در نهایت کسانی که این محتوا را توزیع و ایده‌ها را منتشر می‌کنند.
حلقه مفقوده ای که در این بین وجود داشت تا شرایط را برای نظارت دقیق والدین بر حضور فرزندان تکمیل می کند، کاری بود که وزارت ارتباطات آن را برعهده گرفت.
هدف اصلی وزارت ارتباطات این است که این زنجیره را ساماندهی کند و به همین جهت رویداد فرهنگی هنری کودکآنلاین آغاز شد تا تسهیل‌گر به وجود آوردن شرایط این زنجیره باشد.
به واسطه این جشنواره به ٢٠ ایده منتخب هزینه اولیه ساخت یک پایلوت داده می شود. علاوه بر این و در صورت نیاز، سرور برای رندر و مکان فیزیکی برای استقرار و تجهیزات هم در اختیارشان قرار می گیرد. البته با توجه به این که حامیان مالی زیادی درخواست داده اند تا در این حرکت فرهنگی حضور داشته باشد، این احتمال وجود دارد که تعداد ایده های منتخب حتی از مرز 50ایده نیز بگذرد.
اردیبهشت ماه نفرات نهایی مشخص و معرفی خواهد شد اما این پایان جشنواره کودکآنلاین نیست، مراحل تجاری سازی و آموزش، تازه پس از جشنواره آغاز خواهد شد.
جالب است بدانید 1120 فیلم و ایده کوتاه برای شرکت در این جشنواره از سراسر کشور ارسال شده اند تا شناسایی شوند و مورد حمایت قرار بگیرند.
جشنواره کودک آنلاین سال آینده گسترده‌تر ادامه خواهد یافت و مخاطبان ما منتظر خبرهای جدیدتری باشند چراکه کودک آنلاین قصد دارد در سال 98 طرح بلندپروازانه دیگری را در درون خود داشته باشد که برای نخستین بار در خاورمیانه اتفاق می‌افتد و تحول بزرگی در حوزه تولید محتوا به‌طور عام خواهد بود.

**جلسات نقد و اندیشه
یکی از دیگر کارهایی که مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات انجام داد و باعث شد کلمه ای مانند «سواد رسانه‌ای» به شکل جدی تری در کشور ما مطرح شود و بین بقیه جا بیفتد، برگزاری جلسات نقد و اندیشه بود که چهارشنبه های ماه های پایانی سال گذشته را به خود اختصاص داد.
از آن جایی که یکی از ملزومات و بسترهای توسعه علاوه بر دانش دانشگاهی، ارتقای سواد رسانه‌ای و مهارت‌های زندگی مردم است، وزارت ارتباطات دست به این ابتکار زد. مولفه های جریان ساز در فضای مجازی بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، روحانیت در فضای مجازی، نهضت تولید محتوا و سواد رسانه‌ای از منظر مقام معظم رهبری، کودکان در فضای مجازی، کودکان و بازی‌های رایانه‌ای در فضای مجازی، فضای مجازی تصاویر جعلی و افکار عمومی، بازی‌های ویدئویی آنلاین و... گوشه ای از نشست هایی بود که با هدف آگاه سازی ذهن مردم انجام شد.
حضور در این نشست ها که در هر چهارشنبه در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار می‌شد، برای عموم مردم آزاد بود. برنامه ویدیویی این سری نشست ها در آینده روی آنتن تلویزیون خواهد رفت.
ما در برابر رسانه‌های مجازی که هرروز گسترش پیدا می‌کنند، ضعیف و دچار زودباوری و خودباختگی هستیم. مهارت‌های زندگی به ما کمک می‌کند تا ارتباطات اجتماعی را باهم نوعانمان و جامعه افزایش دهیم.
به گفته سید جمال هادیان رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، این اتفاقات جز فرهنگ‌سازی و ایجاد ارتباط سالم با آحاد مردم و اطلاع از حال مردم و اطلاع‌رسانی دستاوردهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هدف دیگری ندارد و خیلی حیف است که مجموعه تلاش‌های وزارت ارتباطات اعم از توسعه ارتباطات در روستاها و شهرها که موجب اشتغال و ثروت آفرینی و حمایت از استارت آب‌ها شده، عقیم بماند و معرفی نشود.
علمی **9207**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي وزارت ارتباطات روابط عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز شرکت‌های زاگرس و ماهان در مسیر کرمان لغو شد

بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان، پرواز‌های امروز صبح شرکت هواپیمایی زاگرس، در مسیر‌های تهران_کرمان_تهران و پرواز شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر کرمان_بغداد_کرمان، به‌دلیل محدودیت عملیاتی اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، فعلا لغو و زمان جدید پرواز از طریق پیامک از طرف شرکت هواپیمایی مربوطه به مسافران اطلاع‌رسانی خواهد شد.

پیش از این روابط عمومی شرکت فرودگاه و ناوبری هوایی ایران اعلام کرده بود: فرودگاه‌های مهرآباد، اصفهان، شیراز و فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور به حالت تعلیق درآمده اند و فعلا پرواز‌ها در این فرودگاه‌ها به دلیل حفظ ایمنی پرواز‌ها با تاخیر مواجه هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی یک مهمانپذیر در مشهد
  • واکنش بانک مرکزی؛ چاپ ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی واقعیت دارد؟
  • عکس| واکنش مدیر روابط عمومی سپاهان به حرکت منشوری دانیال اسماعیلی فر
  • واکنش مدیر روابط عمومی سپاهان به حرکت دانیال اسماعیلی فر
  • ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • تراول ۵۰۰ هزار تومانی چاپ شده است؟
  • چاپ ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی واقعیت دارد؟
  • پرواز شرکت‌های زاگرس و ماهان در مسیر کرمان لغو شد
  • سپاه: نیروگاه اتمی اسرائیل جزو اهداف تنبیهی ایران نبود