Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@04:39:52 GMT

مکتب نرجس(س) بیرجند بین ۷۴ مؤسسه قرآنی در پله اول ایستاد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۲۷۷۰

مکتب نرجس(س) بیرجند بین ۷۴ مؤسسه قرآنی در پله اول ایستاد

مکتب نرجس(س) بیرجند، مکتبی است که ۴۷ سال قدمت دارد و در این سال ها حافظان بسیاری را به جامعه تحویل داده است. حافظانی که رسالت بزرگی در جامعه دارند و این، همان رسالت آفرینش انسان است.
در مکتب نرجس(س) بیرجند علاوه بر برگزاری کلاس‌های قرآنی برای ترویج آموزه‌های قرآن، کلاس‌های هنری و با موضوعات مختلف اجتماعی نیز برای تحقق جامعه آرمانی قرآنی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه‌هایی برای رسیدن به جامعه متعالی
محمد جعفری، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: مکتب نرجس(س) از بخش‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، امور اداری و مالی، بسیج، کانون میثاق، کانون مهدویت، هیئت بقیة‌الله و مؤسسه قرآن و عترت عروةالوثقی که در کنار مکتب فعالیت می‌کند، تشکیل شده است.
وی افزود: علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی، در طول سال در مناسبت‌های مختلف، کارگاه‌هایی با موضوعات مختلف متناسب با نیازها در کنار برگزاری مسابقات مختلف در این مکتب برگزار می‌شود.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: 86 نفر از قرآن‌آموزان این مکتب در آزمون حفظ و مفاهیم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۶ شرکت کردند و ۳۲ نفر پذیرفته شده و دو نفر نیز برتر شدند.
جعفری ادامه داد: 100 نفر از قرآن‌آموزان این مکتب نیز در ثبت‌نام آزمون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 97 شرکت کردند و مرحله آموزش قرآن از روخوانی تا تجوید تکمیلی در سال 96 با شرکت 200 نفر و در سال گذشته با شرکت 150 نفر از دیگر برنامه‌های این مکتب بوده است.
وی افزود: برگزاری دوره‌های مفاهیم قرآن کریم در سال‌های ۹۶ و ۹۷ با شرکت 50 نفر و برگزاری دوره‌های معارف اهل بیت(ع) شامل؛ آموزش معارف مهدویت طی دو سال با شرکت 50 نفر، درس‌هایی از نهج‌البلاغه با شرکت ۶۰ نفر، درس‌هایی از صحیفه سجادیه با شرکت 100 نفر و شرح دعا(زیارت جامعه کبیره) با شرکت ۵۰ نفر در سال‌های 96 و 97 از دیگر برنامه‌های این مکتب بوده است.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برگزاری دوره غدیرشناسی در سال ۹۷ با حضور ۲۵ نفر، برگزاری طرح اوقات فراغت ویژه دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوره اول و دوم در سال 96 و 97 با شرکت ۱۰۰ نفر و برگزاری کلاس قرآن و احکام و برگزاری کلاس‌های احکام و قرآن در شعبه‌های مکتب المرضیه و مکتب ام البنین(ع) از برنامه‌های شاخص مکتب نرجس(س) بوده است.
جعفری ادامه داد: طرح تفسیر عمومی مکتب نرجس(س) بیرجند به همراه برگزاری مسابقه در هفته‌ای یک روز با طرح موضوعات معاد در قرآن، ویژگی‌های مشترک امام حسین(ع) و قرآن، امام حسین(ع) و پیامبران در قرآن و مسئولیت‌پذیری و مسئولیت‌گریزی در قرآن و روایات از جمله برنامه‌های مهم و تأثیرگذار این مکتب بوده است.
وی افزود: برنامه‌های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان این مکتب نیز شامل؛ جزء‌خوانی، تفسیر آیات به صورت روزانه و پخش صوتی موضوع امر به معروف و نهی از منکر همراه با برگزاری مسابقه در سه مرحله و اهدای هزینه سفر به عتبات عالیات برای نفر اول بوده است.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: برگزاری کلاس تفسیر ترتیبی سوره‌های کوچک قرآن با شرکت 25 نفر در سال ۹۶ ، برگزاری کلاس تفسیر موضوعی با موضوع زمینه‌های معرفت در قرآن در سال 96 با شرکت 25 نفر و برگزاری کلاس تفسیر موضوعی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در قرآن در سال 97 با شرکت ۲۵ نفر از دیگر برنامه‌های شاخص این مکتب بوده است.
جعفری بیان کرد: این مکتب با برگزاری برنامه‌هایی ویژه در طول سال‌های 96 و 97 توانسته امتیازهای لازم را کسب کند و در اولین مراسم تکریم از چهره‌های قرآنی استان بین 74 مؤسسه قرآنی حائز مقام اول شود.


وی با بیان اینکه در مراسم تکریم از چهره‌های قرآنی استان از هر حوزه‌ای یک نفر انتخاب شد، تصریح کرد: این مراسم در بهمن‌ماه سال گذشته به همت سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، دارالقرآن بسیج سپاه انصارالرضا(ع) استان و خبرگزاری ایکنا برگزار شد.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این مراسم از ۲۰ نفر برتر و ۲۰ نفر شایسته تقدیر، تجلیل شد، افزود: در این همایش از اساتید پیشکسوت در حوزه قرائت، اساتید پیشکسوت در حوزه مفاهیم و حفظ قرآن، رتبه‌های برتر کشوری مسابقات قرآنی در طول یک سال گذشته، هنرمندان قرآنی، نوجوانان برتر و استعدادهای برتر قرآنی در حوزه حفظ و قرائت، دارندگان مدارک تخصصی درجه دو حفظ قرآن و خیران و واقفان برتر تجلیل شد.
جعفری یادآور شد: همچنین از فعالان برتر فضای مجازی و نرم‌افزارهای قرآنی، پژوهشگران برتر قرآنی، مدیرگروه و مربی برتر حلقه صالاحین بسیج در حوزه قرآنی، مدیران موفق تشکل‌های قرآنی، فعالان و بانیان جلسات قرآن خانگی برتر، مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآن شهری و خانه‌های قرآن روستایی تقدیر صورت گرفت.
مکان‌های معنوی چون مکتب نرجس(س)، مکان‌هایی حائز اهمیت هستند چراکه انسان‌هایی بزرگ با اندیشه‌هایی الهی تربیت می‌کنند، باید برای مکان‌ها به اندازه سهمی که در ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی دارند، ارزش قائل بود و آن‌ها را حمایت کرد.

زهرا حمیدی، خبرنگار ایکنای خراسان‌جنوبی
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان جنوبی فعالیت های قرآنی مکتب نرجس ارشاد اسلامی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۲۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه حفظ جز سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان کردستان

گلبهار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مسابقه حفظ جز سی ام قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار و سواد آموزان در حال تحصیل استان در دوره‌های سواد آموزی، انتقال و تحکیم می‌توانند در این مسابقه شرکت نمایند.

وی ترویج فرهنگ قرآنی بین سواد آموزان، تقویت انس با قرآن در ماه مبارک رمضان و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در بین سواد آموزان را از اهداف برگزاری این مسابقه عنوان کرد.

خسروی با بیان اینکه مسابقه در سه سطح در نظر گرفته شده و سواد آموزان می‌توانند با انتخاب خود در یکی از سطوح شرکت کنند، گفت: در سطح یک حفظ ۱۰ سوره جز سی‌ام، سطح دو حفظ ۲۰ سوره از جز سی‌ام و در سطح سه نیز حفظ کامل جز سی ام قرآن در نظر گرفته شده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان افزود: در سطح یک سوره‌های اخلاص، فلق، ناس، نصر، مسد، قریش، کوثر، عصر، فیل و قدر، در سطح دو سوره‌های سطح یک به همراه سوره‌های کافرون، ماعون، تکاثر، زلزله، بی نه، تین، شرح، همزه، قارعه و ضحی و در سطح سه نیز همه سورهای جز سی ام موضوع مسابقه سطوح سه گانه می‌باشد.

وی همچنین به زمان برگزاری مسابقه نیز اشاره کرد و ضمن تاکید بر اطلاع رسانی و توجیه سواد آموزان، یادآور شد: این مسابقه از ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

خسروی با بیان اینکه از نفرات برتر مسابقات در سطوح سه گانه تجلیل خواهد شد، از تعیین گروه ارزیابی به منظور ارزیابی افراد شرکت کننده در مسابقه خبر داد و گفت: در پایان مسابقه و در هر شهرستان و منطقه در مجموع از شش نفر برگزیده شامل: سه نفر سواد آموز برتر در سطح «۱»، دو نفر سوادآموز برتر در سطح «۲» و یک نفر سوادآموز برتر در سطح «۳» با اهدای مبالغ نقدی تقدیر خواهد شد.

معاون سواد آموزی استان کردستان در پایان گفت: اطلاعات سواد آموزان شرکت کننده در مسابقه در سامانه سواد آموزی ثبت و در پایان گزارشی از اقدامات استان تنظیم و به سازمان نهضت سواد آموزی ارسال خواهد شد.

کد خبر 6062780

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۲۴ هزار نفر در پویش قرآنی زندگی با آیه ها
  • رونمایی از صندوقچه محافل خانگی قرآن کریم در گیلان
  • محفل انس با قرآن برگزار می شود
  • تقدیر قالیباف از برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها(ع)
  • محفل انس با قرآن کریم با شرکت فعالانی از جامعه قرآنی استان اردبیل
  • ظرفیت قرآنی کرمانشاه نیازمند برنامه منجسم
  • قالیباف از برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها(ع) تقدیر کرد
  • برگزاری جشنواره خدمت کریمانه در بخش شمیل
  • برگزاری مسابقه حفظ جز سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان کردستان
  • بخش بین الملل نمایشگاه قرآن