Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-23@18:13:51 GMT

تسلیحات جدید ارتش رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۲۷۸۹

تسلیحات جدید ارتش رونمایی شد

خرداد: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از 6 دستاورد جدید خود رونمایی کرد.

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، این دستاوردهای جدید صبح شنبه با حضور امیر سرتیپ‌ «نوذر نعمتی» فرمانده نیروی زمینی ارتش و جمعی دیگر از فرماندهان نظامی در سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش به نمایش در آمدند.مولتی روتور بمب افکن هوشمند، پرنده شکارچی تور پران، سامانه حس گر هوشمند زمینی، سامانه هشدار دهنده لیزری محمول توسط نفر و سامانه هشدار دهنده لیزری محمول بر خودرو و سامانه جامع مقابله با تهدیدات نوین تسلیحاتی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


**مولتی روتور مولتی روتور بمب افکن هوشمند به عنوان یک سکوی متحرک هوایی به منظور نصب تجهیزات هوا پایه است که مجهز به لانچرهای هشت تایی بوده و تا 30 دقیقه مداومت پروازی خواهد داشت. برد این پرنده پنج کیلومتر بوده و امکان پرواز در باد حداکثر 30 کیلومتر بر ساعت را دارد و محموله ای به وزن هشت کیلوگرم را می تواند حمل کند. 
**پرنده شکارچی تور پرانپرنده شکارچی ‌تورپران به منظور شکار ریزپهپادهای مهاجم طراحی و ساخته شده که مجهز به دو لانچر پرتاب تور با برد پرتاب 20 متر است. مساحت تورهای پرتاب شده 12 متر مربع است که قابلیت حمل ریز پهپاد تا وزن 2 کیلوگرم را دارد. 
**پاد هوشمند زمینی ‌پاد هوشمند زمینی قابلیت کشف انسان را در 15 متری و خودرو را در 50 متری دارد و مجهز به سامانه شناسایی دوست از دشمن است. این پاد با یک بار شارژ به مدت سه ماه مداومت کار خواهد داشت. 
**طیف سنج اتمی پلاسماطیف سنج اتمی پلاسما قابلیت آشکار سازی تمامی عناصر سبک و سنگین با حالت جامد، مایع و گاز را دارد و قابل نصب بر روی پهپاد، کواد کوپتر، خودرو و ادوات نظامی جهت نمونه برداری است. 
**سامانه هشدار دهنده لیزری محمول توسط نفر سامانه هشدار دهنده لیزری محمول توسط نفر خود حفاظتی آشکارساز سامانه های هدایت شونده لیزری است که تا 15 کیلومتر برد دارد. این سامانه که مجهز به سه حس گر گیرنده است در زمانی کمتر از یک دقیقه بر پا می شود و به صورت هشدار صوتی و روشن شدن چراغ اخطار می دهد. 
**سامانه هشدار دهنده لیزری محمول بر خودروسامانه هشدار دهنده لیزری محمول بر خودرو نیز مانند سامانه هشدار دهنده لیزری محمول توسط نفر بوده که قابلیت نصب بر روی انواع خودروهای نظامی را دارد.  برچسب ها: ارتش ، تسلیحات ، نیروی زمینی ارتش

منبع: خرداد

کلیدواژه: ارتش تسلیحات نیروی زمینی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال بیش از ۵۰ نوع پیامک هشدار دهنده به مخاطبان قزوینی

علی فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: در راستای کاهش و پیشگیری از وقوع جرائم، دعاوی و آسیب‌های اجتماعی در استان و به منظور اطلاع‌رسانی و ارتقا آگاهی‌های عمومی و حقوقی جامعه و همچنین پیشبرد اهداف برنامه‌های مصوب سال ۱۴۰۲ ابلاغی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، بیش از ۵۰ پیامک هشدار دهنده و پیشگیرانه در حوزه‌های مختلف به مخاطبان ارسال شده است.

وی بیان کرد: این پیامک‌ها در حوزه جرائم و آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار استان قزوین شامل تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، سرقت، تصادفات، خشونت، سلاح و مهمات و کلاهبرداری بوده که از سوی این معاونت پیامک شده است.

به گفته فولیان، نظر به بازخورد خوب و رضایت مردم از این نحوه اطلاع‌رسانی در جهت آگاهی بخشی به هنگام شهروندان و افزایش سواد حقوقی آنان و اطلاع از عواقب ناشی در رابطه با رعایت مسائل قانونی، ارسال پیامک‌های هشداری و پیشگیرانه در سال گذشته بسیار مفید، مطلوب و کارآمد ارزیابی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تولید سامانه هوشمند تجهیزات ساختمانی
  • جزئیات دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش +عکس
  • دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش
  • تاکید فرماندهان سپاه تهران و نیروی زمینی ارتش بر تعامل در عرصه‌های مختلف
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • یونان: هیچ سامانه پدافند موشکی به اوکراین ارسال نمی‌کنیم
  • ارسال بیش از ۵۰ نوع پیامک هشدار دهنده به مخاطبان قزوینی
  • شهروند خبرنگار؛ نبود علائم هشدار دهنده در جاده میاندوآب – شاهین دژ
  • نوآوری در تسلیحات و شناخت روش‌های دشمن همواره باید در دستورکار نیرو‌های مسلح باشد
  • ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده های مازندران نصب می شود