Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام احمد مروی در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر مشهد مقدس گفت: ما آماده هرنوع همکاری با شورای شهر و شهرداری مشهد مقدس در راستای حکم رهبر معظم انقلاب برای افزایش همکاری با دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی هستیم تا بتوانیم جهت تسهیل زیارت زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شهر و جامعه نیازمند جاذبه، نشاط، شادمانی، تحرک و پویایی است اما برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی نباید دور از جایگاه و منزلت شهر امام رضا(ع) باشد و باید متناسب با پایتخت معنوی ایران و مشهد الرضا(ع) و همراه با توجه به تربیت فرهنگی و افزایش معرفت دینی برنامه‌ریزی شود.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: باید با تمام توان از موقوفات حفاظت و نگهداری کنیم زیرا در روز قیامت مقابل هر سهل انگاری که صورت بگیرد باید پاسخگو باشیم، البته هرکاری هم بتوانیم برای آبادی شهر و تسهیل زیارت زائران انجام می‌دهیم.

مروی افزود: اینکه آستان قدس رضوی تنها مسئول زوار در صحن‌ها و حرم مطهر باشد و به بقیه مسائل آن‌ها کاری نداشته باشد، مورد قبول نیست؛ ما وظیفه داریم با تمام امکانات و با همکاری نهادهای مختلف برای تسهیل زیارت تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه باید درباره وضعیت پارکینگ‌ها مخصوصاً در ایام شلوغ چاره‌اندیشی شود، گفت: بستن خیابان آسان‌ترین کار است اما راه حل مشکل نیست، ما موافق ساخت پارکینگ‌های متعدد در نزدیکی حرم مطهر هستیم و در این موضوع هر کمکی بتوانیم انجام می‌دهیم.

محمدرضا کلایی، شهردار مشهد نیز در این دیدار با اشاره به مشکلات ترافیکی اطراف حرم مطهر رضوی، رسیدگی به حاشیه شهر و طرح‌های تفصیلی مشهد مقدس، برای ساخت پارکینگ‌های متعدد در اطراف حرم مطهر اعلام آمادگی کرد.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، نیز خواستار گسترش همکاری‌ها درباره رسیدگی به بافت پیرامون حرم مطهر، محیط زیست و دیگر مسائل مشهد مقدس شد و برای افزایش بهره‌وری باغات آستان قدس رضوی به‌عنوان تنفس‌گاه‌های مشهد مقدس اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی آستان قدس رضوی شهرداری مشهد قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر پدر ۳ شهید دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، پیکر مرحوم رجبعلی دهنوی پدر شهیدان علی اکبر، حمیدرضا و حسین دهنوی  و پدر دو جانبازدفاع مقدس صبح امروز بردوش مردم مشهد از مقابل مهدیه در خیابان امام رضا به سمت حرم مظهر رضوی تشییع شد.

پیکر این مرحوم پس از اقامه نماز آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بر پیکر وی در حرم رضوی به سوی جایگاه ابدیش در بهشت رضا رهسپار شد.

رجبعلی دهنوی صبح دیروز  به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید علی اکبر  دهنوی  در  ۱۰ دی ۵۷ در مشهد،  حمید رضا در   ۳ تیر سال ۶۲ در مهران در عملیات والفجر ۳ و حسین در  ۲۹ اسفند ۶۶ در ماووت در عملیات بیت‌المقدس ۳ به  درجه رفیع شهادت نایل شد.

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است/ باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
  • تسهیل امر زیارت تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت اهمیت زیادی دارد
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • تشییع پیکر پدر ۳ شهید دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی