Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- مديرکل غله و خدمات بازرگاني خراسان شمالي گفت: گندمکاران در سامانه پهنه بندي سازمان جهاد کشاورزي استان به منظور جلوگيري از واسطه در زمينه خريد تضميني گندم ثبت نام کنند.

وحيدرضا فريدوني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: وضعيت تحويل گندم با ثبت نام دقيق کشاورزان و همچنين ثبت مقادير توليد و تحويل گندم به مراکز خريد رصد مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: امسال گندم تنها از طريق سامانه هاي خريد و از کشاورزان که نسبت به ثبت نام در سامانه پهنه بندي سازمان جهاد کشاورزي استان اقدام کرده اند تحويل گرفته مي شود.
مديرکل غله و خدمات بازرگاني خراسان شمالي گفت: کشاورزان از هم اکنون با مراجعه به مراکز سازمان جهاد کشاورزي شهرستان ها نسبت به ثبت مشخصات خود، سطح زير کشت و ميزان محصول توليدي در سامانه پهنه بندي اقدامات لازم را انجام دهند تا در زمان تحويل محصول خود به مراکز خريد تضميني دچار مشکل نشوند.
فريدوني افزود: نرخ خريد تضميني گندم کشاورزان براي سال زراعي جاري به ميزان يکهزار و 700 ريال در هر کيلوگرم است که در مقايسه با پارسال 30 درصد افزايش دارد.
وي گفت: اداره کل غله و خدمات بازرگاني خراسان شمالي همانند سال هاي گذشته متولي خريد تضميني گندم و دانه هاي روغني است و به منظور رفاه حال کشاورزان مراکز خريد با تجهيزات و امکانات لازم آماده ارائه خدمات لازم در سطح استان است.
به گفته رئيس سازمان جهاد کشاورزي خرسان شمالي در سال زراعي امسال انتظار توليد 330 هزار تن گندم است.
در پاييز پارسال، 47 هزار هکتار گندم آبي و 99 هزار هکتار گندم ديم کشت شده است.
پيش بيني مي شود 250 تا 290 هزار تن گندم مازاد بر نياز از کشاورزان اين استان خريداري شود اين در حالي است که پارسال 91 هزار تن از گندم کاران استان خريداري شده بود.
سه هزار هکتار کلزا آبي و ديم نيز در استان کشت شده است که انتظار مي رود حدود 6 هزار تن دانه روغني کلزا برداشت شود، پارسال دو هزار تن کلزا از سطح حدود چهار هزار هکتار از کشتزار هاي استان برداشت شده بود.
مديرکل غله و خدمات بازرگاني خراسان شمالي گفت: 300 هزار تن ظرفيت ذخيره گندم در اين استان وجود دارد.
از مجموع ظرفيت ذخيره سازي گندم در استان 75 هزار تن سيلوي بتني، 95 هزار تن سيلوي فلزي، 95 هزار تن انبارهاي مکانيزه و 35 هزار تن انبار هاي نيمه مکانيزه است.
خراسان شمالي با جمعيت بيش از 863 هزار نفر 344 هزار هکتار عرصه کشاورزي دارد که از اين سطح 300 هزار هکتار کشتزاز است و بيش از 80 هزار بهره بردار بخش کشاورزي در اين حوزه فعاليت مي کنند، اين استان بيشترين شاغل در بخش کشاورزي را دارد.
3007/ 6042
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۲۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت

هوشنگ محمدی روز سه شنبه در آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی کارکنان سازمان جهاد کشاورزی گرمه و جاجرم در خراسان شمالی اظهار کرد:‌ یکی از موضوعات اصلی کنونی این وزارتخانه معیشت همکاران و موضوع مسکن است.

وی افزود: پوشش وام مسکن کارکنان نیز طبق تفاهم نامه بر عهده بانک کشاورزی است و پروژه مسکن کارکنان و ساختمان اداری شهرستان گرمه که امروز کلنگ زنی شد تا دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد. 

۲۷ هکتار از اراضی تحت مالکیت سازمان جهاد کشاورزی در خراسان شمالی به مسکن کارکنان اختصاص یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز در این آیین با بیان اینکه ۲۷ هکتار از اراضی تحت مالکیت این سازمان به مسکن کارکنان اختصاص داده شد گفت: یکهزار و ۳۵۸ نفر از کارکنان این سازمان و اداره های تابعه در طرح مسکن کارکنان ثبت نام کردند.

محمد محمدزاده اظهار کرد: از مجموع این ثبت نام کنندگان تعداد ۲۶۰ نفر فرم(ج) سبز دارند.

وی گفت: امروز عملیات کلنگ زنی ۱۳۰ واحد در شهرستان های گرمه و جاجرم و ۳۵۰ واحد در شهرستان بجنورد آغاز شده است.

سهم بخش کشاورزی استان ۱.۱ درصد از تولیدناخالص بخش کشاورزی کشور است که مهمترین بخش تولیدی استان بخش کشاورزی است.

سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • هماهنگی‌های لازم برای برداشت گندم در بخش سعدآباد انجام شد
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • ۶۳ درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است
  • ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت
  • جهش تولید در بخش کشاورزی استان اتفاق خواهد افتاد
  • ۶۳ درصد اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شد
  • توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی