Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:02:11 GMT

30 روستای شادگان متاثر از سیل هستند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۳۰۴۹

30 روستای شادگان متاثر از سیل هستند

آبادان - ایرنا - فرماندار شادگان گفت: سیلاب 30 روستای بخش مرکزی و خنافره شادگان را با تهدید مواجه کرده است.

سعید حاجیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این روستاها به دلیل افزایش حجم آب ناشی از روان آب های رودخانه کارون و بالا رفتن نحر بهره در معرض سیلاب قرار دارند.
وی افزود: از روز جمعه اقداماتی برای هدایت روان آب ها به سمت خلیج فارس انجام شده تا آبگرفتگی در شادگان کمتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار شادگان گفت: تلاش نیروهای جهادی و همچنین کارشناسان برای هدایت روان آب ها به سمت جنوب تالاب در حال انجام است تا روان آب ها از آن طرف به سمت خلیج فارس هدایت شود.
حاجیان تصریح کرد: 40 درصد روستای صراخیه در بخش خنافره با توجه به بالا بودن دبی آب نحر بهره متاثر از آب شده که در برخی نقاط آن شاهد ورود آب هستیم.
وی از استحکام بخشی سیل بندها در روستاهای شادگان خبر داد و گفت: نقاطی که نیاز به استحکام بخشی داشت تقویت شدند و سپاه پاسداران در بخش غربی و بخش مرکزی با افزودن ماشین آلات سعی در تثبیت موقعیت سیل بندهای منطقه دارد.
حاجیان با تقدیر از همکاری جوانان شادگانی در احداث سیل بند افزود: اکثر جوانان شادگانی از روز نخست اعلام بحران دستگاه های امدادی و اجرایی را همراهی کردند تا شهر شادگان را از خطر احتمالی سیلاب نجات دهند.
طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شده است.
طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از 270 روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی در خوزستان شده و حدود 400 هزار نفر در معرض خطرات ناشی از این سیلاب قرار گرفتند.
7104/ 6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 روستاهاي در معرض سيل آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۳۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت رودخانه‌های «آه» و «سیاهرود» در آبعلی و رودهن پایش می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن زحمتکش، عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران از گشت و پایش رودخانه‌های «آه» آبعلی و «سیاهرود» در محدوده‌های رودهن، وسکاره، جورد و آردینه توسط عوامل گشت و بازرسی این امور و حالت آماده باش کامل این عوامل خبر داد.

زحمتکش گفت: این امر به منظور بررسی وضعیت آبگذری رودخانه‌ها جهت پیش بینی سیلاب و جلوگیری از بروز خسارات احتمالی صورت می‌گیرد.

مدیر امور منابع آب دماوند عنوان کرد: امور منابع آب طی روزهای اخیر در قالب اخطاریه‌های عمومی و نصب بنرهای هشدار سیلاب از همشهریان محترم خواست از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

کد خبر 6087018

دیگر خبرها

  • مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • وضعیت رودخانه‌های «آه» و «سیاهرود» در آبعلی و رودهن پایش می شود
  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید
  • چرا مردم هشدار‌های سیل را جدی نمی‌گیرند؟
  • فیلمی از وقوع سیلاب بر اثر بارش باران در روستای نایه
  • سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور
  • احتمال طغیان رودخانه ها و روان آب در مازندران
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون