Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@08:38:21 GMT

باد و باران در تهران ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۳۰۶۱

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به وزش باد شدید در تهران طی امروز (۳۱ فروردین) گفت: با تداوم این شرایط تا صبح فردا (۱ اردیبهشت) طی برخی ساعات افزایش موقتی در غلظت آلاینده‌ها مشاهده می‌شود.

به گزارش ایسنا، حسین شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در صبحگاه امروز (۳۱ فروردین) است، اظهار کرد: به تدریج در طی روز همراه با افزایش تردد خودروها طی برخی ساعات شرایط برای تجمع آلاینده‌ها فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هرچند این وضعیت جوی پابرجا نیست و با برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار در طول روز به تدریج بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود و برای برخی ساعات وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی -شمال‌غربی و بارش پراکنده باران انتظار می‌رود.

شهبازی با اشاره به اینکه به تدریج طی شبانگاه از میزان ناپایداری جوی کاسته می‌شود، تصریح کرد: با تداوم این شرایط تا صبح فردا (۱ اردیبهشت) طی برخی ساعات افزایش موقتی در غلظت آلاینده‌ها مشاهده می‌شود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: طی فردا با تغییر شرایط جوی در طول روز و وزش باد به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه طی برخی ساعات وضعیت کیفیت هوای پایتخت در شرایط بهتری قرار می‌گیرد همچنین تا روز آینده دمای هوا در پایتخت روند افزایشی دارد.

به گفته وی بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا ناپایداری‌ها جوی حاکم طی امروز (۳۱ فروردین) سبب برقراری شرایط مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران می‌شود و تنها وزش باد شدید طی برخی ساعات افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد. از این رو انتظار می‌رود با وجود افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات فردا (۱ اردیبهشت) وضعیت کیفیت هوای پایتخت همچنان در شرایط مساعد قرار داشته باشد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۵۴ در شرایط سالم قرار داشت، تصریح کرد: کیفیت هوای پایتخت هم اکنون با شاخص میانگین ۷۲ در شرایط سالم قرار دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: باد باران تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۳۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران در وضعیت «پاک» قرار دارد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۵۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط پاک قرار داشت.

آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۴۹ و کیفیت هوا در وضعیت «پاک» است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول (سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1225497 برچسب‌ها هواشناسی

دیگر خبرها

  • هوای تهران پاک شد
  • هوای تهران در وضعیت «پاک» قرار دارد
  • هوای تهران پاک است
  • از هوای تهران چه خبر؟
  • ثبت هوای پاک در ۴ منطقه تهران
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول
  • پیش‌بینی دمای هوای کشور؛ بارش باران و برف و وزش باد شدید در این مناطق
  • ثبت هوای پاک در پایتخت
  • پیش‌بینی هوای تهران در چند روز آینده
  • پیش‌بینی هوای تهران در روز‌های آینده