Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:13:30 GMT

پرونده های سرقت در خلخال افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۳۰۸۷

پرونده های سرقت در خلخال افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب خلخال از افزایش 2 برابری آمار پرونده های مربوط به جرایم کیفری سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، علی نباتی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال گفت: 154 پرونده مربوط به سرقت در سال 96 در دادسرای خلخال تشکیل شده و این آمار در سال گذشته به 364 پرونده افزایش یافته که حکایت از افزایش 100 درصدی پرونده های جرایم کیفری سرقت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه جرایم خرد بیش از 90 درصد پرونده های جرایم سرقت این شهرستان را بخود اختصاص داده ، افزود: اعتیاد به مواد مخدر ، فقر ، گرسنگی ، تنگدستی ، بیکاری ، تورم و گرانی از جمله عوامل مهم دخیل در افزایش جرایم کیفری سرقت در این منطقه محسوب می شود.
او اظهار کرد: پرونده های مربوط به مواد مخدر 58 درصد از مجموع پرونده های کیفری این شهرستان را بخود اختصاص داده و در رتبه اول جرایم کیفری جای گرفته است.
نباتی گفت: مواد مخدر و سرقت 2 جرم مکمل یکدیگر در جامعه محسوب شده و جرایم سرقت نیز با تخصیص 45 درصد از مجموع جرایم پس از مواد مخدر رتبه دوم جرایم کیفری خلخال را شامل می شود.
دادستان خلخال افزود: تشدید راهکارهای مقابله با مواد مخدر از جمله دستگیری افراد در این رابطه و زندانی شدن آنها تنها به عنوان یک راهکار مسکن محسوب شده و برای درمان ریشه ای معضل اعتیاد و سرقت در جامعه با استفاده از راهکارهای پیشگیرانه از جمله افزایش آگاهی آحاد جامعه از عوارض سوء استفاده از مواد مخدر ، زمینه های کاهش جرایم همچون ایجاد زمینه اشتغال برای بیکاران و ارتقای سطح معیشت افراد نیازمند جامعه باید فراهم شود.
فرماندار خلخال و رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان نیز در این جلسه از افزایش 88 درصدی میزان کشفیات مواد مخدر در فروردین ماه امسال در مقایسه با زمان مشابه سال قبل خبر داد.
فریدون بابایی اظهار داشت: در حالی که میزان تریاک کشف شده توسط نیروی انتظامی در این شهرستان در اولین ماه بهار سال قبل یک کیلو و 500 گرم بوده این میزان به 2 کیلو و 800 گرم در فروردین ماه امسال افزایش یافته است.
او گفت: پرونده های تشکیل شده مربوط به مواد مخدر در اولین ماه بهار سال گذشته 19 پرونده بوده که به 29 پرونده در سال جدید ارتقا یافته و آمار دستگیر شدگان نیز از 32 نفر سال قبل به 33 نفر در فروردین ماه امسال رسیده است.
وی با بیان اینکه مقابله با مواد مخدر و دستگیری و درمان آخرین راهکار برای جلوگیری از شیوع مواد افیونی در جامعه است، اظهار داشت: توسعه راهکارهای پیشگیرانه ، زمینه سازی برای ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان از اعتیاد ، استمرار برگزاری دوره های آموزشی در مراکز علمی ، مدارس و مناطق آلوده و صرف بیشترین انرژی برای دستیابی به اهداف ریشه کنی مواد مخدر از جامعه بر اساس نقشه راه ترسیم شده می تواند امیدوار کننده باشد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مبارزه با مواد مخدر نباتي خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۳۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار

سرهنگ کارآگاه شهریار قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای ارتقا امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان جامعه، طرح ارتقا امنیت اجتماعی با هدف پیشگیری از سرقت، کاهش جرایم و جمع آوری معتادان متجاهر در سطح شهرستان بیجار اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح پلیس با هماهنگی مقام قضائی افرادی که باعث سلب آسایش عموم شهروندان شده بودند، تعداد ۲ نفر سارق ساختمان نیمه کاره دستگیر و تعداد ۷ نفر معتاد متجاهر جمع آوری که جهت بهبود وضعیت و ترک اعتیاد به مراکز بازپروری منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیجار در پایان خاطرنشان کرد: اعتیاد در بسیاری از جرایم و آسیب‌ها از جمله وقوع سرقت و نابسامانی خانواده نقش داشته، لذا لازم است به این نکته توجه کنیم که وجود پاتوق استعمال مواد یا خرده فروشان در محله‌ای که در آن زندگی می‌کنیم تهدیدی جدی برای امنیت و سلامت فردی و اجتماعی به ویژه جوانان عزیز بوده و نباید به آن بی تفاوت باشیم و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند

کد خبر 6086335

دیگر خبرها

  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز