Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@00:44:54 GMT

تحصیل بیش از یک هزار طلبه در سمنان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۳۱۶۸

تحصیل بیش از یک هزار طلبه در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه برادران استان سمنان  عصر روز گذشته 30 فروردین در حاشیه برگزاری این آزمون در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از یک هزار طلبه در ۱۳ حوزه علمیه در سطوح مختلف حوزوی تحصیل می‌کنند گفت: آزمون ورودی حوزه‌های علمیه همزمان با سراسر کشور با حضور ۱۰۳ داوطلب در سمنان ، شاهرود و دامغان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در سه مقطع تحصیلی سیکل ، دیپلم و دانشگاهی هستند افزود: ظرفیت پذیرش حوزه علمیه برداران استان سمناندر سال تحصیلی جدید، ۲۰۰ نفر است.

مدیر حوزه علمیه برادران استان سمنان زمان نتایج این آزمون را ماه آینده در سایت اینترنتی حوزه علمیه دانست.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه برداران استان سمنان،۱۴ مدرسه دارد و یک هزار طلبه در این مدارس مشغول به تحصیل هستند اذعان کرد: بیش از ۲۰۰ مبلغ از حوزه علمیه برادران در مدارس آموزش و پرورش و بیش از ۱۳۰مبلغ در روستاهای این استان مشغول فعالیت هستند.

رستمیان یاداور شد: استان سمنان دارای مدارس سطح یک در شهرستان های شاهرود، دامغان، مهدیشهر، سرخه و گرمسار و مدارس سطح دوو سه در شهرستان های سمنان، دامغان و شاهرود است.

انتهای پیام

 

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۳۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استدلال استاد قرائتی برای ورود جوانان به حوزه

 استاد محسن قرائتی در یکی از سخنرانی‌های خود به موضوع «دعوت از نوجوان ها و جوانان به طلبه شدن» پرداختند که متن آن را در اختیار علاقه‌ ‌مندان خواهیم گذاشت:

مردم کره زمین یا تولید می‌کنند؛ یا توزیع می‌کنند و یا مصرف می‌کنند.

بنده از آقازاده‌های شما دعوت می کنم که بیایید طلبه شوید؛ برای اینکه اگر طلبه شوید، تولید علم می‌کنید. اگر مطهری نشوید و قرائتی شوید، در این صورت کتاب های تولید کننده‌ای چون شهید مطهری را خوانده و برای مردم بیان می‌کنید که همان توزیع علم است.

همچنین اگر نه فکری برای تولید و نه زبان و قلمی برای توزیع داشتید، در این صورت مصرف کننده علم هستید و به علمِ نافع عمل می‌کنید.
حدیث داریم که خوشا به حال : «عالمٌٍ ناطقٌ ینتفع بعلمه».

عالم، تولید کننده علم است، ناطق، توزیع کننده علم است و ینتفع بعلمه یعنی از علمش استفاده کند.

طلبه شوید منتها نه با زور؛ اگر بچه هایتان علاقه دارند که طلبه شوند، کمکشان کنید.

دیگر خبرها

  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود
  • ترافیک سنگین در محور دامغان - سمنان
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • چگونه طلبه شویم؟
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • استدلال استاد قرائتی برای ورود جوانان به حوزه
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد