Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@20:04:00 GMT

جامعه منتظر، امیدوار به آینده است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۳۲۴۳

جامعه منتظر، امیدوار به آینده است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی مقدس، استاد حوزه علمیه اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با بیان اینکه بحث مهدویت در ادیان گذشته از قبیل مسیحیت و یهودیت وجود داشته است، اظهار کرد: اسلام معتقد است که در آخرالزمان مصلحی می‌آید و دنیا را از آلودگی‌ها پاک و عدالت را در جامعه برقرار می‌کند.

وی افزود: اگر انسانی منتظر ظهور مهدی (عج) باشد، انتظار او باعث می‌شود که جامعه امیدوار شده و یأس و ناامیدی در آن غالب نشود، زیرا اگر انسان مأیوس شود، دست از کار و تلاش می‌کشد، اما اگر انسان امیدوار باشد در راه رسیدن به آن هدف کوشش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روایات به این نکته اشاره شده است که خودتان را برای ظهور آماده کنید، حتی با فراهم کردن یک تیر و کمان.

این مدرس حوزه بیان کرد: اگر معتقد باشیم که امام زمان (عج) خودشان همه کار‌ها را اصلاح می‌کنند و تلاشی در این راه انجام ندهیم، یک برداشت غلط و نادرست کرده‌ایم، زیرا نتیجه این برداشت، افزایش فساد در جامعه است و در جامعه دیگر امر به معروف و نهی از منکر وجود نخواهد داشت. انسان منتظر باید صالح باشد و با تلاش و کوشش خود، منتظر مصلح و اصلاح کننده امور باشد.

مقدس خاطرنشان کرد: انسان‌ها باید منتظر باشند و ناامید از رحمت خدا نشوند که این ناامیدی موجب رکود جامعه می‌شود، امیدوار بودن باعث می‌شود به تلاش ادامه دهیم و به اهداف ایده‌آل فردی و اجتماعی برسیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: مهدویت انتظار امام زمان جامعه امید محمد علی مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۳۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی هفته آینده عازم پاکستان می‌شود

به گزارش جماران؛ رییس‌جمهور کشورمان سوم اردیبهشت ماه با هدف تقویت مناسبات دوجانبه به پاکستان سفر خواهد کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان در خصوص سفر آتی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به این کشور، گفت: اسلام آباد به زودی میزبان رئیس جمهور ایران خواهد بود.

وی تصریح کرد: اسلام آباد میزبان رئیس جمهور ایران خواهد بود و ما برای میزبانی و پذیرایی از هیأت ایرانی مطابق با فرهنگ و سنت مهمان نوازی خود آماده هستیم.

اسحاق دار در پاسخ به سوالی پیرامون تحولات خاورمیانه به ویژه حملات تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی، گفت: پاکستان بابت پیامدهای حمله اسرائیل به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق هشدار داده بود، از این رو بی توجهی جامعه جهانی به این اقدام باعث شد ایران دست به پاسخ نظامی علیه اسرائیل بزند.

وزیر خارجه پاکستان با بیان اینکه گسترش تنش‌ها و شروع جنگ جدید در منطقه به نفع هیچ‌کس نیست از جامعه جهانی و تمام ذی‌نفعان خواست برای تنش زدایی و کنترل اوضاع در خاورمیانه تلاش کنند.

گفتنی است، حجت السلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان قرار است ۳ اردیبهشت ماه در یک سفر رسمی با هدف تقویت مناسبات دوجانبه عازم پاکستان شود.

 

منبع: ایلنا

دیگر خبرها

  • ارزش‌های اخلاقی و تکالیف الهی تنها مختص به افعال خارجی نیست
  • اوج اخلاق اجتماعی غربی «دیگرخواهی» است
  • رئیسی هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • رهبر انصارالله یمن: این معادله تثبیت شد که اگر دشمن اقدامی کند، باید منتظر واکنشی سهمگین باشد
  • خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود
  • فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • آخرین خبر از بازگشت کوین یامگا در فصل آینده
  • تشریح وضعیت یامگا برای فصل آینده
  • استقلالی‌ها امیدوار به بازگشت کوین یامگا
  • بزرگداشت روز جهانی مالکیت فکری