Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد تقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای مبارزه با ملخ صحرایی در استان بوشهر برنامه‌ریزی لازم انجام و عملیات سم پاشی آغاز شده است.

وی اضافه کرد: روز گذشته سم‌پاشی در منطقه بریکان، باشی و دلوار در شهرستان تنگستان به مساحت ۱۰۰ هکتار آغاز شد که عملیات سم‌پاشی به صورت زمینی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از سم‌پاشی زمینی در منطقه آب‌پخش دشتستان به مساحت ۴۰۰ هکتار به صورت زمینی خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دیلم نیز سم‌پاشی زمینی روز اول اردیبهشت انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از سم‌پاشی ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی شبانکاره دشتستان در روز یکم اردیبهشت خبر داد و بیان کرد: منطقه درازی و چاووشی شهرستان دشتی نیز به مساحت ۴۰۰ هکتار روز دوم اردیبهشت سم‌پاشی می‌شود.

وی ادامه داد: از سوم تا ششم اردیبهشت سم‌پاشی هوایی و زمینی در هشت هزار هکتار از اراضی شهرستان دشتستان شامل گندم‌ریز، دره چیتو، سرکره، چاه‌خانی و عیسوند با استفاده از یک فروند هواپیما و دو ماشین سم‌پاش انجام می‌شود.

منوچهری افزود: ششم اردیبهشت‌ماه عملیات سم‌پاشی هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی دوراهک و آبدان در شهرستان دیر به صورت زمین سم‌پاشی خواهد شد.

وی از انجام سم‌پاشی زمینی در ۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی دشتی در روز هفتم اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: ۲۰۰ هکتار از اراضی شول و چشمه در شهرستان گناوه نیز هشتم و نهم اردیبهشت‌ماه به صورت زمینی سم‌پاشی می‌شوند.

کد خبر 4595571

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ملخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۳۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد

 یحیی رمضانی گفت: سم پاشی به موقع ۲۵ درصد افزایش بهره وری در تولید را به همراه خواهد داشت که در ۵۰ هزار هکتار معادل ۱۰ هزار تن محصول بیشتری به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان برداشت خواهد شد.

او گفت : برای مبارزه با آفات و بیماری‌هایی همچون سن گندم، علف هرز، سوسک سیاه و زنگ زرد مهم‌ترین عامل سم پاشی به موقع است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بجنورد با اشاره به اینکه کشاروزان هزینه لازم برای خرید سم را ندارند افزود: با تعدادی از سم فروشان قرار دادی منعقد شده تا سم لازم را دراختیار کشاورزان قرار دهند و در زمان برداشت محصول وجه خود را دریافت کنند.

رمضانی گفت : هشت گروه از کارشناسان جهاد کشاورزی از مرحله کاشت، داشت و برداشت با آموزش‌های لازم در کنار کشاورزان ۵۰ هزار هکتار از ارضی دیم و آبی بجنورد برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها فعال هستند.

باقر پورفرماندار بجنورد در بازدید از مزارع کشاورزی گفت: برای بخش کشاورزی این شهرستان اعتباراتی حدود ۵۷ میلیارد تومان را اختصاص داده اند و همچنین به منظور مبارزه با این آفت‌ها برنامه سم پاشی را بصورت یکپارچه در نظر دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • تجهیز ۳۹۱ هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری