Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «بریت براون» یک مقام سابق دولت آمریکا درباره توطئه جدید آمریکا و صهیونیسم علیه آرمان فلسطین موسوم به معامله قرن را کاملا یک‌جانبه دانست.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی ضمن اعلام این مطلب افزود: جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در روند صلح خاورمیانه تأکید کرد در صورت آمادگی طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی برای مذاکره در خصوص طرح صلح، آمریکا این طرح را ارائه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این طرح به تنهایی نمی‌تواند مشکل میان دو طرف را حل کند.

خبرنگار این شبکه در گزارشی از واشنگتن گفت: چشم‌های خاورمیانه و کشور‌های جهان به واشنگتن دوخته شده است. پس از گذشت دو سال از پیش بینی‌ها به نظر می‌رسد، زمان بیان رویکرد صلح آمریکا میان فلسطینی‌ها و اسرائیل نزدیک شده است. فضای کاخ سفید حاکی از آن است که زمان بیان جزئیات طرح صلح نزدیک است.

جیسون گرینبلات در این خصوص گفت: این طرح، واضح، آشکار و مفصل است.

او افزود: این طرح به هیچ یکی از دو طرف تحمیل نخواهد شد؛ اما مخالفت با آن به معنای از دست دادن فرصتی مهم است.

بریت براون، مشاور سابق کاخ سفید گفت: «دولت ترامپ و اسرائیلی‌ها برای ارائه این طرح تلاش بسیاری خواهند کرد، اما در واقع این طرح اقدامی یک جانبه است. دولت ترامپ فلسطینی‌ها را در این فرآیند مشارکت نداد. آن‌ها این کار را یک جانبه و در انزوا انجام دادند. به عنوان مقام دیپلماتیک که در نظام سابق آمریکا حضور داشت، به خوبی می‌دانم چگونه باید درباره چنین توافقاتی مذاکره صورت بگیرد. برای چنین توافقاتی باید همه شخصیت‌های ذیربط دور یک میز جمع شوند و درباره توافق بر سر این مسائل همگی تلاش کنند.»

غیث العمری، کارشناس امور فلسطین گفت: «این موضوع صحیح است که بر سر مفهوم راه حل دو کشوری، اختلاف وجود دارد و این اختلاف از زمان توافق اسلو تاکنون وجود داشته است و از عناصر اصلی آن به شمار می‌رود؛ اما همه می‌دانند در نهایت باید کشور فلسطین تشکیل شود.»

خبرنگار اسکای نیوز در پایان تصریح کرد: در حالی که واشنگتن از اعلام موضع خود درباره برپایی کشور مستقل فلسطین طفره می‌رود؛ اما سناریو‌هایی که به دنبال اجرای این طرح ایجاد خواهد شد، بسیار نگران‌کننده به نظر می‌رسد. در حالی که واشنگتن می‌گوید این طرح به هیچ یک از طرف‌ها تحمیل نخواهد شد؛ درباره امکان بهره برداری اسرائیل از این لحظه سیاسی و اقدام به الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن با حمایت آمریکا نگرانی‌هایی وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا فلسطین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: سیاست آمریکا درباره جنگ غزه تغییر نکرده است

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه امروز (دوشنبه) با ۱۴ رای موافق و رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید. گرچه تل آویو انتظار داشت واشنگتن این قطعنامه را وتو کند، اما مقامات آمریکایی با رای ممتنع در این زمینه، سیاست دو پهلوی خود را نشان دادند. 

به گزارش الجزیره، کاخ سفید امروز اعلام کرد علی رغم رای ممتنع به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در غزه، سیاست آمریکا در قبال این موضوع تغییری نمی‌کند. 

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: رای ممتنع ما به این قطعنامه به معنای تغییر در سیاست‌های ما پیرامون این موضوع نیست. با این حال، به دلیل آنکه قطعنامه نهایی فاقد زبان مورد نظر ما از جمله محکوم کردن حماس به دلیل حمله هفتم اکتبر بود، ما به آن رای ممتنع داده و از رای موافق به آن اجتناب کردیم. 

کربی در ادامه با اشاره به ادامه یافتن حمایت‌های تمام قد آمریکا از رژیم صهیونیستی، افزود: مقامات آمریکایی به شدت از تصمیم نتانیاهو برای لغو اعزام مشاوران اسراییلی به واشنگتن برای رایزنی پیرامون عملیات در رفح ناامید هستند.

رسانه‌های صهیونیست پیشتر گزارش داده بودند نتانیاهو تهدید کرده اگر واشنگتن قطعنامه فعلی که خواستار آتش بس فوری در غزه است را وتو نکند، وی دیدار با هیات اعزامی کاخ سفید به تل آویو را لغو خواهد کرد. 

براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، هیات کاخ سفید به رهبری ران درمر، وزیر امور استراتژیک؛ و تزاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی قرار بود با نتانیاهو دیدار داشته باشند، اما اکنون نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتظر نتیجه نشست شورای امنیت برای نهایی کردن این دیدار است. 

گفتنی است پیش از این آمریکا ۳ بار قطعنامه‌های پیشنهادی از سوی سایر اعضای شورای امنیت را به دلیل درخواست اسرائیل وتو کرده بود. تمامی این قطعنامه‌ها خواستار استقرار آتش بس فوری در غزه بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • افشاگری سردبیر سابق؛ ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی | انحلال دفتر لندن و تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس
  • نوبت به تعطیلی ایران اینترنشنال رسید
  • شورای امنیت: قطعنامه آتش بس غزه الزام آور است
  • کاخ سفید: به دلیل محکوم نشدن حماس در قطعنامه شورای امنیت از آن حمایت نکردیم
  • واکنش کاخ سفید به لغو سفرهیأت اسراییلی به واشنگتن/ناامیدکننده است
  • کاظم صدیقی برکنار شد؟ /جزئیات ادعای مشاور سابق احمدی نژاد
  • کاخ سفید: سیاست آمریکا درباره غزه تغییر نکرده است
  • سیاست آمریکا درباره غزه تغییر نکرده است/ حمله زمینی به رفح اشتباهی بزرگ است
  • کاخ سفید: لغو سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن ناامید کننده است
  • کاخ سفید: سیاست آمریکا درباره جنگ غزه تغییر نکرده است