Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جانشین فرمانده نزاجا گفت:دانشمندان جوان ما در جهاد خودکفایی نزاجا در کوتاه ترین زمان ممکن تجهیزاتی بومی را برای مقابله با تهدیدات ریزپرنده‌ها طراحی و تولید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» در مراسم رونمایی از دستاورد‌های جدید نیروی زمینی ارتش که امروز شنبه ۳۱ فروردین در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، اظهار کرد: طی روز‌های گذشته هم مراسم روز پاسدار، هم مراسم روز جانباز و هم مراسم روز ارتش را داشتیم و ان‌شاالله به برکت این ایام نیرو‌های مسلح در سال ۹۸ با توجه به یاوه گویی‌های جدید دشمنان انقلاب، خار عمیق‌تری در چشم آن‌ها باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاریخ تشکیل سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش به سال ۱۳۶۲ برمی‌گردد و جالب است بدانید که بنیانگذار این سازمان در آن زمان شخص مقام معظم رهبری بود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه خودکفایی در کشور ما از نیرو‌های مسلح شروع شد، گفت: امروز دانشمندان بسیار خوبی در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی داریم و اتفاقا خیلی هم به آن‌ها سخت‌گیری می‌کنیم تا تجهیزات جدید متناسب با نیاز‌های عملیاتی باشند.

امیر نعمتی با بیان اینکه نیاز‌های عملیاتی باید به صورت قابل بیان به پژوهشگران ارائه شود تا پروسه رسیدن از ایده به محصول بتواند به خوبی مسیر خود را آغاز کند، ادامه داد: بعضی از اقدامات جهاد خودکفایی هیچ‌گاه رونمایی نمی‌شوند و در جایی هم بیان نمی‌شوند.

وی افزود: در سال ۹۷، یکی از تهدیداتی که از طریق ستاد کل نیرو‌های مسلح تعیین شد، «مقابله با ریزپرنده‌ها» بود و سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا عمیقا بر روی این موضوع کار کرد

جانشین فرمانده نزاجا گفت: الحمدلله دانشمندان جوان ما در جهاد خودکفایی نزاجا در کوتاه‌ترین زمان ممکن تجهیزاتی بومی را برای مقابله با تهدیدات ریزپرنده‌ها طراحی و تولید کردند.

امیر نعمتی با بیان اینکه فراگیر کردن بحث تحقیقات اعم از تحقیقات نظری و تحقیقات صنعتی، در نیرو‌های مسلح باید به صورت جدی دنبال شود، افزود: ما همه یگان‌های نیروی زمینی از رده گردان به بالا را طی چند سال اخیر در موضوع تحقیقات نظری و صنعتی وارد کردیم و الحمدلله نتایج خوبی هم کسب کرده‌ایم.

وی همچنین گفت: روزی نیست که من در دفتر باشم و یک ایده جدید از یکی از یگان‌های نیروی زمینی روی میز من نباشد. ما به سرعت به این موارد رسیدگی می‌کنیم.

امیر نعمتی در پایان با بیان اینکه شاخصی که امروز دشمن ما را عصبانی و ناراحت می‌کند «وحدت» است و ما باید وحدت را در شعار و عمل خود گسترش دهیم، خاطرنشان کرد: شاخص دیگری که امروز دشمن را عصبانی می‌کند «قطع وابستگی» ماست. دشمن می‌داند در صورت قطع وابستگی ایران اسلامی، اهرم‌های فشار آن‌ها دیگر قدرت سابق را نخواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امیر نعمتی جانشین نزاجا دستاوردهای نیروی زمینی ارتش جهاد خودکفایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۳۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین

سازمان اقتصادی کوثر در سال‌های اخیر ضمن احیای لاین آرین با تولید لاین مرغ آمین ضریب امنیت غذایی و استقلال اقتصادی کشور را بالا برده و دیگر نیازی به واردات مرغ اجداد نداریم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در حالی که بیش از ۹۰ درصد مرغ اجداد جوجه‌یک‌روزه از کشور‌های دیگر تامین می‌شد حال رئیس سازمان اقتصادی کوثر می‌گوید که ایران با دانش متخصصان از واردات اجداد از کشور‌های غربی بی نیاز شد و در زمره هشت کشور دارنده این فناوری استراتژیک قرار گرفته است. ناصر فخاری حتی می‌گوید که ظرفیت صادرات به کشور‌های دیگر نیز ایجاد شده است.

براساس آمار سامانه سماصط در سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۰ درصد بازار جوجه‌یک‌روزه کشور متعلق به سویه راس، آربوراکرز و کاپ بوده که از طریق واردات مرغ اجداد از دو شرکت بزرگ اصلاح نژادی آویاژن و کاپ تامین شده است.

نژاد مرغ ایرانی آرین یا همان لاین ایرانی پس از سال‌ها دوباره احیاء شده است، فعالان دامپروری بهره‌وری نژاد مرغ آرین را پایین می‌دانند، اما منتخصصان کشور می‌گویند که کار اصلاح نژادی پایان نیافته و ادامه دارد.

ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با تاکید بر اینکه خودکفایی به معنای قطع ارتباط اقتصادی با خارج نیست بلکه مقصود از خودکفایی استقلال اقتصادی و رفع وابستگی به بیگانگان است گفت: موضوع تحریم‌ها نقطه عزیمت این سازمان برای قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان بود و تلاش‌های همکاران سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه‌های مهم اقتصادی شد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به تحریم‌های سال ۱۳۹۸ و فرمان مقام معظم رهبری در زمینه توسعه امنیت غذایی کشور تصریح کرد: سازمان اقتصادی کوثر ضمن احیای لاین آرین با تولید لاین مرغ آمین ضریب امنیت غذایی و استقلال اقتصادی کشور را بالا برد و به جرأت می‌گوییم امروز تمام مرغ اجداد مورد نیاز کشور در سازمان اقتصادی کوثر تامین می‌شود و در تامین این کالای راهبردی که تولید گوشت مرغ به آن بستگی دارد دیگر نیازی به واردات از کشور‌های دیگر نداریم.

فخاری در مورد خودکفایی در حوزه صنعتی اشاره کرد: شرکت جمکو توانست با تولید سه الکتروموتور عمودنصب، ضدانفجار و فوق سنگین سنکرون ضمن شکستن انحصار تولید این چند کالای پر اهمیت رکود و توقف در برخی صنایع مانند معادن نفت و گاز آب و برق را از چهره تولید ملی بزداید و موجب بهره‌وری و خودباوری شود، به گونه‌ای که میتوان ادعا کرد، در کشور هیچ الکتروموتوری مورد نیاز نیست.

همچنین مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر این سازمان را در امر مولدسازی دارایی‌های راکد پیشقراول عنوان کرد و گفت: مولدسازی غیر از آنکه مطالبه دولت مردمی بود، یک واقعیت و الزام اجتناب ناپذیر نیز به شمار می‌رود.

وی افزود: اگر به دنبال بهره‌وری هستیم بهینه‌سازی منابع یا استفاده بهینه از منابع ضرورت پیدا می‌کند، لذا از ابتدای دوره مدیریت جدید تشخیص دادیم که داشته‌های غیرفعال سازمان مانند: املاک متروکه، خطوط تولید تعطیل و همچنین کارخانه‌ها و کارگاه‌های راکد را در مسیر افزایش توان تولید بکار بگیریم.

 



فخاری ادامه داد: وقتی مولدسازی به عنوان یکی از چند اولویت نخست سازمان اقتصادی کوثر شناخته شد، به شرکت‌های وابسته ابلاغ شد فهرستی از اموال راکد خود تهیه و برای بررسی به سازمان گزارش کنند.

مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر در خصوص مصارف درآمد‌های حاصل از مولدسازی گزارش داد: درآمد‌های حاصل از مولدسازی اموال خارج از چرخه و غیر فعال را در نوسازی و بروزرسانی خطوط تولید، تقویت نقدینگی و سرمایه در گردش شرکت‌های مولد، انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید استفاده کردیم.

از مصادیق مولدسازی می‌توان به مولدسازی اراضی راکد سازمان، طی سه پروژه آل یاسین، نجم و ایران ماک به منظور ساخت دو هزار واحد مسکونی مرغوب و با کیفیت؛ مولدسازی سردخانه متروکه شرکت زَربال، برای ساخت پروژه اقامتی گردشگری نوشهر در زمینی بالغ بر هجده هزار مترمربع؛ مولدسازی در چهل محدوده بایر معدنی با هدف بهره برداری فلزاتی از جمله مس و آهن و...؛ مولدسازی دوازده؛ کارگاه استحصال مواد معدنی راکد در شهر‌های اَزنا، خرم آباد، قُروه و... نام برد.

همچنین از دیگر مصادیق این سازمان می‌توان به مولدسازی اراضی راکد شرکت کشت و صنعت خاوردشت، با هدف کشت و برداشت کُلزا؛ مولدسازی خطوط تولید شرکت به چین سامین، بعد از بیست سال رکود و سکون؛ مولدسازی سیزده فارمِ غیر فعال تولید مرغ مادر توسط شرکت مرغِ اجدادِ زربال؛ مولد سازی خطوط تولید صنایع لبنی رابتا، وابسته به شرکت شریف آباد؛ راه اندازی دستگاه‌های راکد خط تولید شرکت خوراک دام پارس؛ مولدسازی ده هکتار از اراضی نیروگاه بیستون، برای اجرای طرح سیکل ترکیبیِ نیروگاه زاگرسِ کوثر؛ مولدسازی انبار متروکه فتح و واگذاری آن به شرکت جِمکو برای تولید و تعمیر الکتروموتور‌های سبک، متوسط و سنگین؛ اخذ سیصد جلد سند تک برگ برای اراضی احمدآباد مستوفی اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • استخدام نیروی زمینی ارتش
  • افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین
  • جزئیات دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش +عکس
  • دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش
  • تاکید فرماندهان سپاه تهران و نیروی زمینی ارتش بر تعامل در عرصه‌های مختلف
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است
  • سوژه شدن برای خندیدن، آخرین دستاورد صهیونیست‌ها برای مقابله با ایران
  • شوک ایران به نتانیاهو /داستان «ریز پرنده‌های» اسرائیل که عمرشان کوتاه بود