Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@10:47:59 GMT

بيش از 57 ميليون دلار کالا از گمرک ملاير صادر شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۳۳۶۷

بيش از 57 ميليون دلار کالا از گمرک ملاير صادر شد

خبرگزاري آريا - همدان- ايرنا- سرپرست گمرک ملاير گفت: سال گذشته 57 ميليون و 661 هزار و 807 دلار انواع کالا از گمرک اين شهرستان به حدود 30 کشور جهان صادر شد.

ناصر ترکاشوند روز شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: ارزش دلاري اين ميزان کالاي صادر شده نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش اندکي داشته است.
وي افزود: در مدت ياد شده 20 نوع کالاي صادراتي به وزن خالص حدود 40 هزار تن از گمرک ملاير به کشورهاي هدف صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست گمرک ملاير ارزش ريالي کالاهاي صادراتي را 2 هزار و 430 ميليارد ريال عنوان و بيان کرد: صادرات کالا از گمرک اين شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ريالي و دلاري کاهش چشمگيري نداشته است، اما از نظر وزني کاهش داشته است.
ترکاشوند با بيان اينکه در 6 ماه گذشته سيمان جزو کالاهاي صادراتي از گمرک ملاير نبود، تعهد ارزي و کاهش صادرات را دليل عمده کاهش ناچيز ارزش دلاري و ريالي کالاهاي صادراتي از گمرک اين شهرستان عنوان کرد.
وي دليل عمده کاهش وزني کالاهاي صادراتي از گمرک ملاير را صادر نکردن سيمان عنوان کرد و افزود: در ماه هاي گذشته سيمان از گمرک ملاير صادر نشده است، اما ارزش صادرات ما از نظر دلاري و ريالي حفظ شده است.
ترکاشوند انواع کشمش آفتابي، انگوري و تيزابي، پنير، خامه، وازلين بهداشتي و صنعتي، ماست، انواع ترشي، فروسيليس، لوبيا، پارافين جامد، سيمان، محصولات نسجي لايه دوزي شده، البسه بيمارستاني، روغن خوراکي، گوگرد، خيارشور، کارتن، مبل استيل و راحتي را از کالاهاي صادراتي گمرک ملاير برشمرد.
سرپرست گمرک ملاير ادامه داد: اين ميزان کالاهاي صادراتي به کشورهاي ارمنستان، عراق، پاکستان، ترکيه، امارات، اوکراين، روسيه، روماني، قزاقستان، سريلانکا، بلغارستان، افغانستان، بلاروس، سودان، کويت، آذربايجان، سوريه، لهستان، هند، مالزي، گرجستان، کانادا، جمهوري چک، اندونزي و اتريش صادر شده است.
ترکاشوند اظهار داشت: انواع کشمش تيزابي، انگوري و آفتابي همچنان بيشترين حجم صادرات کالا از گمرک ملاير را از نظر ارزش دلاري و ريالي به خود اختصاص داده است.
به گزارش ايرنا، سالانه بيش از 300 هزار تن انواع کالا از گمرک شهرستان ملاير به ساير نقاط جهان صادر مي شود.
7528/2087
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۳۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان

امیرجمشیدی ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز۵ کشور اول صادرات گمرکات مازندران است، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان می‌باشد.

او کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

امیرجمشیدی گفت: ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا پارسال از مبدا پاکستان وارد گمرکات مازندران وارد شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی درفروردین ماه امسال به پاکستان، افزود: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه