Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@20:45:28 GMT

ویژه برنامه های حرم هلال بن علی(ع) در نیمه شعبان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۳۵۹۳

ویژه برنامه های حرم هلال بن علی(ع) در نیمه شعبان اعلام شد

ویژه برنامه های حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) آران و بیدگل در جشن نیمه شعبان و میلاد حضرت مهدی(عج) اعلام شد.

«سید جواد تکیه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با ولادت امام عصر (عج)، ویژه برنامه های متنوع فرهنگی مذهبی در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) علوی ترین حرم اهل بیت (ع) برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان

مدیر اجرایی حرم حضرت محمدهلال بن علی(ع)، مراسم معنوی شب زنده داری نیمه شعبان را یکی از برنامه های حرم مطهر عنوان کرد و گفت: احیای شب نیمه شعبان یکی از سنت‌های مورد تاکید اهل بیت (ع) بوده و نیمه شعبان، شبی به فضیلت شب های قدر است و باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود. لذا در حرم هلال بن علی(ع) هم این مراسم همه ساله اجرا می شود.

 

تکیه با بیان اینکه این مراسم از ساعت ۲۳ شنبه ۳۱ فروردین در شبستان آیت الله عاملی حرم مطهر برگزار خواهد شد، افزود: تلاوت قرآن کریم، دعای کمیل، مدیحه سرایی، مداحی و مناجات، قرائت مناجات شعبانیه از جمله برنامه‌های مراسم معنوی احیای شب نیمه شعبان است.

 

اعزام ۵۰۰ زائر به مسجد مقدس جمکران

مدیر اجرایی حرم هلال بن علی(ع) حرکت کاروان پیاده هلال تا جمکران را یکی دیگر از برنامه های آستان مقدس در ایام نیمه شعبان عنوان کرد و گفت: این کاروان با حضور ۵۰۰ زائر برای یازدهمین سال پیاپی، صبح امروز حرکت خود را برای طی مسیر یکصد کیلومتری حرم حضرت محمدهلال بن علی(ع) آران و بیدگل تا مسجد مقدس جمکران آغاز کرده است.

 

تکیه بیان داشت: این همایش پیاده روی همه ساله به همت مجمع راهیان جمکران، جمعی از خادمان آستان مقدس حضرت محمدهلال (ع) و ناحيه مقاومت بسيج آران و بيدگل و با همكاری این آستان مقدس برگزار می شود.

 

به گفته وی، ختم ۱۰ هزار صلوات، مسابقه عكاسی و دل نوشته، قرائت دعای عهد، سخنرانی، مداحی و منقبت‌خوانی امام زمان(عج) و برپايی نماز امام زمان(عج) از جمله برنامه‌های مذهبی و فرهنگی اين كاروان است.

 

جشن نیمه شعبان در حرم مطهر

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) اظهار داشت: جشن شکرگزاری ولادت حضرت مهدی(عج) یکی دیگر از برنامه های آستان مقدس در این ایام است که روز شنبه ۳۱ فروردین پس از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

 

تکیه افزود: این مراسم با سخنرانی دکتر کوچکی و مولودی خوانی مداحان اهل بیت(ع) در شبستان آیت الله عاملی(ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد.

 

قافله انتظار و گلباران حرم هلال بن علی(ع)

مدیر اجرایی حرم هلال بن علی(ع) در ادامه اظهار داشت: روز یک شنبه همزمان با نيمه شعبان از ساعت ۱۷، منتظران حضرت مهدی موعود(عج) در قالب قافله انتظار «رهروان گل نرگس» با حرکت از میدان سپاه به طرف آستان مقدس، مضجع شریف حضرت محمد هلال بن علی (ع) را گلباران می کنند.

 

تکیه خاطر تصریح کرد: همزمان با ایام ولادت حضرت مهدی(عج) ایستگاه صلواتی عاشقان امام عصر (عج) با حضور خدام افتخاری آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع)، در درب ورودی حرم مطهر برپا می شود. اهدای بسته های تبرکی و غذای ضیافتخانه حضرت از دیگر برنامه های آستان مقدس ویژه زائران حرم مطهر است.

 

آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل شمالی ترین نقطه استان اصفهان، ۲۱۵ کیلومتری مرکز این استان و ۶ کیلومتری کاشان واقع شده است./

 

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: رژه روز ارتش خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان خسارت سیل روز ارتش جمهوری اسلامی ایران روز ارتش سیل مسابقات قرآن حرم هلال بن علی ع شهرستان آران و بیدگل احیای شب نیمه شعبان نیمه شعبان هلال بن علی آران و بیدگل کاشان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان

قاسم غریب آبادی گفت: به منظور تحقق اهداف توافق نامه منعقده بین سازمان امور اجتماعی کشور و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برنامه متمرکز فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه کودکان محلات حاشیه نشین استان با رویکرد آموزشی، فرهنگی و هنری در محل زمین چمن مصنوعی جمعیت هلال احمر گلستان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: این فضای شاد و متنوع با مشارکت هلال‌احمر، استانداری گلستان، دفتر تحول اجتماعی محلات حاشیه نشین، آموزش وپرورش و کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به تلاش دستگاه‌ها در جهت کم کردن آسیب‌های مناطق مستعد آسیب‌های اجتماعی افزود: در این برنامه بیش از ۲۰۰ دانش آموز از ۵ محله حاشیه نشین گرگان در دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه، کارگاه‌های نقاشی، کاردستی و بازی و سرگرمی همراه با نمایش طنز کودکانه در فضای بهاری محوطه چمن ستاد جمعیت هلال‌احمر گلستان شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ضریح مطهر حضرت هلال بن علی (ع) غبار روبی و عطرافشانی شد
  • ساخت برنامه‌ای از تحوّل زندگی افراد در حرم مطهر رضوی
  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت سال ۱۴۰۳ از مشهد مقدس
  • ریل‌گذاری نظام بانکی چگونه باشد؟
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • تشییع پیکر مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرکرد