Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@05:32:56 GMT

مسیر ارتباطی 286 روستای آذربایجان غربی آسفالت شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۳۶۵۰

مسیر ارتباطی 286 روستای آذربایجان غربی آسفالت شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: طی 20 سال گذشته مسیر ارتباطی 286 روستای این استان از مسیر آسفالت برخوردار شده است.

محمود بدلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای طرح آسفالت مسیر روستایی بیش از 11 هزار خانوار روستایی از مسیر مناسب برای رفت و آمد برخوردار شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در این مدت 2 میلیون و 800 هزار مترمربع مسیر روستایی با استفاده از قیر یارانه ای آسفالت شده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 46 هزار تُن قیر یارانه ای برای اجرای این طرح ها به آذربایجان غربی اختصاص یافته است، اعلام کرد: برای این امر بیش از 240 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
بدلی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی روستایی از دیگر اقدامات موثر دولت در آبادانی روستاهاست، اظهار داشت: این طرح با تلاش مسوولان و توجه ویژه دولت در 586 روستای این استان اجرایی شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل بند، آماده سازی اراضی پیش بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار انجام می شود.
به گزارش ایرنا در مجموع 2 هزار و 725 روستای دارای سکنه در آذربایجان غربی وجود دارد که 2 هزار و 200 روستا از آنها بالای 20 خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می گیرد.
پایه چنین طرح هایی در کشور از سال 1362 هجری شمسی و تحت عنوان روان بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد و در سال های بعد به خصوص از سال 1366 هجری شمسی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پیگیری شد.
تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در طرح های مذکور است.
این استان مرزی دارای سه میلیون و 265 هزار نفر جمعیت است که 34.6 درصد از آن در مناطق روستایی و 65.4 درصد در مناطق شهری سکونت دارند.
9918/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بنياد مسكن آسفالت آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روکش آسفالت محور روستایی اسلامیه سرند

تین نیوز

 رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای فردوس، از انجام عملیات ماسه آسفالت محور روستایی اسلامیه به سرند شهرستان فردوس به طول ۲.۵ کیلومتر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اعتمادی مقدم، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فردوس در خراسان جنوبی گفت: در راستای افزایش ارتقای ایمنی و توسعه محورهای مواصلاتی فردوس و به منظور رفاه حال کاربران جاده ای، ماسه آسفالت راه روستایی اسلامیه سرند به طول ۲.۵ کیلومتر اجرایی شده است.

اعتمادی مقدم تصریح کرد: این پروژه به صورت امانی در فروردین ماه سال جاری اجرایی شد که برای اجرای این عملیات حدود ۱۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی یادآور شد: حوادث جاده ای همواره یکی از دغدغه های نگران کننده در طول راه ها بوده که امیدواریم با ارتقای ضریب ایمنی راه ها شاهد کاهش جدی تلفات و خسارات رانندگی باشیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فردوس، در خصوص پروژه های راه روستایی در حال اجرا این اداره عنوان کرد: احداث راه روستائی نوق به انارستانک به طول ۴.۲ کیلومتر توسط این اداره در دست اقدام است.

اعتمادی مقدم در پایان متذکر شد: فردوس دارای بیش از ۷۴۵ کیلومتر جاده بین شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها، همه ساله به تناسب اعتبارات و با تأمین قیر در برنامه این اداره قرار می گیرد که با توجه به خرابی رویه های آسفالتی محورها و نیز اولویت بندی آنها نسبت به انجام روکش راه های حوزه استحفاظی اقدام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حجم طرح‌های راهداری در بهاباد ۱۵ برابر شده است
  • روکش آسفالت محور روستایی اسلامیه سرند
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • عملیات اجرایی ساخت مسکن کارکنان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آسفالت 9 هزار متر از محورهای روستایی اردبیل در قالب طرح هادی
  • کلنگ زنی 327 واحد مسکونی کارکنان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • آسفالت ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی استان کرمان در سال ۱۴۰۲
  • صدور پنج هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در ایلام
  • افتتاح ۳ طرح هادی و آسفالت راه روستایی در شهرستان فومن