Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@22:44:46 GMT

شهردار تهران: آماده ایم مترو بغداد را بسازیم

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۳۷۲۸

شهردار تهران: آماده ایم مترو بغداد را بسازیم

به گزارش ایسنا شهردار تهران در گفتگو با شهردار بغداد گفت: براساس قانون مصوب شورای شهر و برنامه‌ریزی‌های تهران تحقق هفت میلیون سفر را در برنامه کاری داریم که برای تحقق چنین ماموریتی باید ۲۰۰۰ واگن مترو را به مجموعه فعلی اضافه کنیم، همچنین سرفاصله حرکت قطارها را به ۲ دقیقه کاهش داده و دو خط دیگر را تکمیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه احداث مترو در بغداد نیز دیر شده است، گفت: هر چه سریعتر باید درمورد این موضوع تصمیم بگیرید؛ البته شما می‌توانید از مشکلی که ما با آن مواجه هستیم به عنوان تجربه استفاده کنید چراکه ما سوبسید زیادی در مترو می پردازیم  و مردم در واقع یک دهم قیمت واقعی سفر را می پردازند؛ این امر باعث شده است که بار عمده بر دوش شهرداری و دولت باشد و بخش خصوصی برای توسعه مترو ورود نکند.

وی پیشنهاد داد که بغداد از ابتدا با سوبسید کمتری شروع کند، در این صورت می تواند امکان اینکه منابع را از بخش خصوصی و بانکها برای توسعه مترو فراهم کند،  بیشتر پیدا کند.

حناچی با اشاره به اینکه تحریم‌ها به خودی خود تهدید هستند، عنوان کرد: شما نیز تجربه تحریم ها را داشتید اما می‌توان این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد فرصتی که هم برای ما و هم برای شما ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه با افتتاح خط ۶ و ۷ ظرفیت شرکت های سازنده مترو آزاد می شود، گفت: این شرکت‌ها می‌توانند توسعه مترو بغداد را در دستور کار خود قرار دهند و در صورت هماهنگی دو موضوع ذکر شده شرکت های ایرانی در برگزاری مناقصه محدود نیز آمادگی دارند که این پروژه ها را به انجام برسانند.

منبع: فردا

کلیدواژه: مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۳۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد

شهردار اصفهان در حکمی سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان در حکمی سعید صادقانی را به عنوان «سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای» منصوب کرد.

در متن حکم شهردار اصفهان خطاب به سعید صادقانی آمده است:

«با عنایت به لزوم نظارت بر حسن اجرای طرح‌های توسعه شهری و فرایندهای مرتبط با تغییر کاربری، بنا به پیشنهاد معاون محترم شهرسازی و معماری به موجب این حکم جنابعالی را که فردی متعهد متخصص و صاحب تجربه در حوزه شهرسازی و معماری هستید، به سمت سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای منصوب می‌نمایم.

در این مسیر از شما می‌خواهم در افق نگاه و اندیشه رهبر حکیم انقلاب با نگاهی تحول‌آفرین و با بهره‌گیری از نظرات صاحبان اندیشه و با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی در ارائه خدمت صادقانه متواضعانه و بدون منت به مردم همت گمارید تا اصفهان بیش از پیش شهر زندگی باشد.

امید است صرفاً رضایت خداوند متعال را در امور و تصمیم‌هایتان در نظر بگیرید و با بهره‌گیری از ظرفیت همکاران و کارشناسان متخصص در انجام وظایف آن اداره کل موفق و پیروز باشید.»

کد خبر 747510

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • شهردار بندر دیر معرفی شد
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو