Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا- پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان که از یکشنبه گذشته (23 فروردین) آغاز شد، با برگزاری رزمایش مشترک نیروهای مسلح دو کشور با محوریت امداد و نجات به صورت موفق به پایان رسید، در حالیکه برای اولین بار نیروی دریایی سپاه نیز در رزمایشی مشترک حضور داشت.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان از 23 تا 29 فروردین ماه در مسقط برگزار شد که از برنامه های جنبی این اجلاس، همانند اجلاس های قبلی کمیسیون مشترک نظامی دو کشور، رزمایش دریایی بود اما آنچه این رزمایش را از گذشته متمایز ساخت، برگزاری رزمایش مشترک امداد و نجات با حضور نیروهای مسلح دو کشور بود که برای نخستین بار نیروی دریایی سپاه در کنار نیروهای دریایی ارتش و نیروهای مسلح عمان در این رزمایش شرکت داشتند و این حضور از دید تحلیلگران بسیار مهم و تعیین کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باید در نظر داشت که بر پایه اخبار در پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان، نیروهای مسلح دو کشور، به بررسی سیاست‌های کلی نظامی، پلیسی و انتظامی برای یک سال آینده پرداختند و مذاکرات خوبی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، هوایی، دریایی، فنی و آمادی انجام شد، که نشان از وجود اراده مثبت میان مقام‌های عالی دو کشور برای توسعه روابط را می توان یکی از ویژگی‌های مهم پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان ارزیابی کرد.
آنچه به اجلاس پانزدهم، اهمیت بیشتری می بخشد دیدارهای حاشیه ای هیات نظامی عالیرتبه ایران عضو کمیسیون مشترک نظامی با مقام‌های عالی عمان است که از جمله آنها علاوه بر ملاقات‌ با رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح سلطانی و فرماندهان نیروی دریایی، هوایی و زمینی، دیدارهایی با رییس مجلس شورای عمان، رییس کمیسیون امنیتی شورای دولتی، دبیرکل وزارت دفاع و معاون امور سیاسی وزارت خارجه عمان انجام شد و درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه بحث و رایزنی صورت گرفت.
گفتنی است، اجلاس پانزدهم کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان با امضای تفاهم‌نامه همکاری های نظامی میان دو کشور به کار خود خاتمه داد.
هیات عالیرتبه نظامی کشورمان در کمیسیون مشترک نظامی همچنین در مراسم روز ملی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سلطنت عمان که با حضور مقام‌های عالیرتبه نظامی دو کشور، سفیر جمهوری اسلامی ایران، سفرا و وابستگان نظامی مقیم این کشور از سوی وابستگی نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، شرکت کردند.
در این مراسم سردار سرتیپ پاسدار قدیر نظامی معاون بین الملل ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سرتیپ حمد بن راشد البلوشی معاون عملیات و برنامه ریزی ستادکل نیروهای مسلح سلطانی روسای کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان حضور داشتند.
هیات نظامی جمهوری اسلامی ایران به ریاست سردار سرتیپ « قدیر نظامی» معاون امور بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح، از روز شنبه برای شرکت در نشست سالیانه کمیته دوستی نظامی ایران و عمان در این کشور حضور یافت.
این هیات به ریاست سرتیپ پاسدار قدیر نظامی رئیس کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان، علاوه بر حضور در رزمایش مشترک با رئیس ستادکل نیروهای مسلح عمان و مقامات و فرماندهان نیروهای دریایی، زمینی و هوایی و نیز رئیس مجلس شورا و معاون وزیرخارجه عمان ملاقات، و حول محور توسعه روابط همه جانبه بین نیروهای مسلح دو کشور مذاکره و گفت و گو کرد.
خاورم ** 1418**1586

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي رزمايش مشترك عمان ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۳۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، رژه نیروهای مسلح در سنندج صبح چهارشنبه در محوطه لشکر ۲۸ پیاده کردستان به مناسبت روز ارتش برگزار شد.

در این آئین یگان‌های نمونه ارتش آخرین توان نظامی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند و تجهیزات جدید و پیشرفته نظامی و دفاعی موتوری و زرهی را در معرض دید حاضران قرار دادند.

‌نیروهای مسلح با رژه خودرویی، اقتدار خود را در دفاع از تمامیت ارضی کشور و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند.

استاندار کردستان در مراسم رژه نیروهای مسلح اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با نگاهی تیزبینانه و تدابیر لازم در همه دوران‌های پرتلاطم، هدایت جامعه را برعهده داشتند و با تکیه بر توانمندی‌های نظامی و دفاعی کشور ایران امروز از بزرگترین قدرت‌های نظامی دنیا محسوب می‌شود.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: با اقدام تنبیهی سپاه علیه رژیم صهیونیستی گوشه‌ای از توانمندی ایران به نمایش گذاشته شد که توسط نیروی هوافضای سپاه با همراهی پدافند هوایی ارتش، در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ما در سوریه انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: نظام اسلامی ما مبتنی بر دین مبین اسلام است و براساس فرامین رهبر حکیم و پیامبر گونه، امروز دست به اقدامی می‌زند که همه دشمنان و دوستان ملت را در دنیا انگشت به دهان می‌گذارد و کسانی را که دل در گرو آزادگی دارند، خوشحال می‌کند.

زارعی کوشا اذعان کرد: پاسخ کوبنده به رژیم صهیونیستی، کسانی را که به زعم باطل خود برای نظام اسلامی خواب‌های آشفته می‌دیدند، در بهت فرو برد که افتخاری بزرگ و ناشی از برکت خون شهداست.

استاندار کردستان به ویژگی‌های ارتش ایران اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: اسلامی بودن، ولایی بودن، مردمی بودن، خودکفایی، انضباط و سادگی از ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران است که وجه تمایز ارتش کشورمان با دیگر ارتش‌های جهان را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: ولایی بودن به معنای فرمانبری از فرمان رهبری است که در جایگاه نیابت ولی عصر ایستاده و با درایت نیروهای مسلح را مدیریت می‌کند.

این آئین باحضور برخی از مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی مستقر در منطقه و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.

کد خبر 6080631

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح ایران تقویت کننده یکدیگر هستند
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • رژه اقتدار؛ ارتش آماده‌تر از همیشه
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد
  • حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است
  • امیر موسوی: قدرت ایران گزینه نظامی دشمن را کنار زد
  • برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در سنندج
  • مراسم رژه روز ارتش در سراسر کشور/ رییسی: عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را فروریخت/ ارتش ما ارتش مجهز به فناوری‌های روز است و در کنار آن ارتشی مجهز به ایمان است/ امروز دیگر سخن از گزینه نظامی علیه ملت ایران نیست