Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@00:38:21 GMT

جلسه انتخاب شهردار رشت تشکیل نشد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۳۷۶۹

جلسه انتخاب شهردار رشت تشکیل نشد

هشتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت به علت به حد نصاب نرسیدن اعضای آن، امروز تشکیل نشد. ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، هشتاد و نهمین جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر رشت که قرار بود امروز در ساختمان شورا تشکیل شود، به علت به حد نصاب نرسیدن اعضای شورا تشکیل نشد و به روز دوشنبه همین هفته موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی‌که خبرنگاران در سالن اجتماعات ساختمان شورا حضور داشتند، بهراد ذاکری، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت بین خبرنگاران حاضر شد و برگه‌هایی مبنی بر عدم تشکیل جلسه امروز را میان آنان توزیع کرد.

در نامه مذکور، عدم طی فرآیند قانونی برای برگزاری جلسه امروز در آخرین جلسه شورا که هفته گذشته تشکیل شده بود، دلیل مخالفت برای تشکیل جلسه امروز اعلام شده است؛ ذاکری تشکیل جلسه امروز را اقدامی غیرقانونی دانست.

"حسین علیقلی‌زاده" شهردار رشت شدوزارت کشور جهت تعیین شهردار رشت برای شورای شهر ضرب‌الاجل تعیین کرد

اعضای شورای اسلامی شهر رشت نسبت به اقدامات وزارت کشور مبنی بر عدم تایید گزینه‌های پیشنهادی این شورا اعتراض دارند زیرا معتقد هستند که وزارت کشور دلایل قانع‌کننده‌ای مبنی بر عدم تایید این منتخبان ندارد.

تشکیل نشدن جلسات شورای اسلامی شهر رشت و تعلل اعضای آن و همچنین عدم تایید گزینه‌های مختلف تصدی شهرداری از سوی وزارت کشور باعث شده تا شهر رشت نزدیک به یک سال از وجود شهردار محروم باشد.

حسین علیقلی‌زاده، آخرین کاندیدای معرفی شده شورای شهر رشت برای پست شهرداری بود که از سوی وزارت کشور تایید صلاحیت نشد؛ وی به عدم تایید خود اعتراض کرده است اما هنوز مشخص نیست که وزارت کشور چه تصمیمی در این باره می‌گیرد.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه جلسه وزیر صمت با شورای رقابت چه بود؟

سپهر دادجوی توکلی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جلسه ۶۵۳ شورای رقابت با حضور وزیر صمت و معاونان وزیر تشکیل شد که موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی مرکز ملی رقابت افزود: وزارت صمت به عنوان تنظیم‌گر فنی، مجری دستورالعمل‌های مختلف شورای رقابت در موضوعات متنوعی نظیر فولاد، استایرن منومر، روغن پایه، خودرو و… است.

توکلی با تاکید بر نقش وزارت صمت در فضای اقتصاد و کسب و کار کشور، گفت: با توجه به مصوبه ۶۳۳ شورای رقابت که اصلاح دستورالعمل ۵۴۳ تنظیم بازار خودرو است و نقش اجرایی پررنگ‌تری برای تنظیم‌گری فنی در نظر گرفته شده، در خصوص این بازار هم بحث و گفت و گوهای مهمی صورت گرفت و با توجه به نقش نظارتی شورای رقابت در مورد نحوه اجرا و چالش‌های پیش رو تبادل نظر شد.

وی تاکید کرد: باید در اجرای دستورالعمل شورای رقابت، به وزارت صمت کمک شود و این وزارتخانه مورد حمایت قرار گیرد تا بتواند نقش خود را به نحو احسن اجرایی کند.

توکلی تصریح کرد: همچنین این جلسه در راستای نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل شورای رقابت بود تا کمک کنیم نقص‌ها به خصوص در حوزه افزایش تولید مرتفع شود زیرا تنها راه کاهش قیمت در بازار، افزایش تولید است.

سخنگوی شورای رقابت گفت: نقدهای جدی در حوزه واردات وجود دارد که طبق صحبتی که رئیس سازمان توسعه تجارت در جلسه انجام داد، مشخص شد که اتفاقات خوبی در این حوزه افتاده و این رویه استمرار خواهد داشت.

کد خبر 6080183 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد
  • نتیجه جلسه وزیر صمت با شورای رقابت چه بود؟
  • وزارت کشور در بحث واگن‌های وارداتی جهادی عمل کند نه اداری
  • گزارش دهی معاون شهردار تهران به شورا در جلسه آتی
  • آیا دستمزد ۱۴۰۳ تغییر می کند؟ / تشکیل جلسه شورای عالی کار