Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@01:10:35 GMT

میزان رشد اجاره‌بها از جنوب تا شمال تهران چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۴۲۴۰

میزان رشد اجاره‌بها از جنوب تا شمال تهران چقدر است؟

خبرگزاری فارس: مصطفی قلی خسروی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود، اجاره‌بها در تهران رکوردزنی کرده است، گفت: تصور بنده این است که انتشار این گونه اخبار کمکی به مستأجران و کنترل اجاره‌بها نخواهد کرد و قطعاً این اخبار تشنج در بازار اجاره‌بهای مسکن را بیشتر می‌کند.

خسروی با تأکید بر اینکه طبق گزارشاتی که از مشاوران املاک از جنوبی‌ترین تا شمالی‌ترین نقطه تهران گرفته شده است، این افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصد بوده است، اظهار داشت: قطعاً اعلام افزایش و جهش نرخ اجاره بها بهانه‌ای به مالکان خواهد داد تا اجاره‌بها را بیشتر افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: قبول داریم که قیمت مسکن در یک سال گذشته بیش از ۸۰ درصد رشد کرده است، اما این دلیل نمی‌شود که اجاره‌بها نیز در همین حد باید افزایش یابد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک خاطرنشان کرد: رشد نرخ اجاره‌بها در جنوبی‌ترین نقطه تهران از ۱۰ درصد شروع شده و تا شمالی‌ترین نقطه تهران که ۲۰ درصد است ادامه می‌یابد، پس رکوردزنی رشد نرخ اجاره‌بها به هیچ وجه درست نیست، مگر چه خبر است.

خسروی در پاسخ به این سؤال که در این مدت باقیمانده تا فصل نقل و انتقالات آیا درست می‌تواند اقدامی برای ساماندهی بازار اجاره‌بها انجام دهد، گفت: با دستورات پادگانی نمی‌توان اجاره‌بها را ساماندهی کرد، اما به هر حال باید صنعت اجاره‌داری فعال شود.

وی افزود: اینکه به صورت دستوری اعلام شود، اجاره‌بها نباید بیشتر از ۹ درصد افزایش یابد، نمی‌تواند برای بازار مسکن و مستأجران مفید باشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه باید به سمت مدرن‌سازی ساخت‌وساز حرکت کنیم، گفت: می‌توان از ترکیه در خصوص صنعت اجاره‌داری الگوبرداری کرد، چرا که در این کشور شرکت‌های بیمه با شهرداری‌ها وارد مذاکره شده و اقدام به ساخت مسکن برای خانه اولی‌ها می‌کنند و در حقیقت اجاره‌بها را ساماندهی می‌کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: رشد اجاره بها شمال پایتخت بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۴۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسفند سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با ساعت‌های طولانی چانه زنی برای تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۳ برگزار شد. در نهایت دستمزد حداقل بگیران ۳۵ درصد و سایر سطوح ۲۲ درصد افزایش یافت. به این ترتیب حق اولاد از ۵۳۷ هزار تومان به ۷۱۶.۶۰۰ تومان افزایش یافت. بن خوار و بار از ۱.۱ میلیون تومان به ۱.۴ میلیون تومان و حق مسکن بدون تغییر ۹۰۰ هزار تومان حق تأهل ۵۰۰ هزار تومان برای اولین بار برای کارگر خانم و آقا در نظر گرفته شد.

پس از اعتراض نمایندگان کارگری نسبت به نادیده گرفته شدن عدد سبد معیشتی و ترک جلسه مصوبه بدون امضا جامعه کارگری مصوب شد.

در ادامه تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تأمین رضایت جامعه کارگران، شورای عالی کار در این هفته چندین جلسه داشت. بر اساس سخن برخی از اعضای شورای عالی کار افزایش حق مسکن در مصوبه حداقل مزد ۱۴۰۳ محتمل است و این عدد حدود ۳۰ درصد برآورد می‌شود.

اما نکته مهم این است که بین فاکتورهای تعیین کننده عدد دریافتی کارگران اعم از حق عائله‌مندی، خوار و بار و… تنها حق مسکن است که پس از تصویب در شورای عالی کار برای اجرا باید به تصویب هیأت دولت نیز برسد. در صورت تصویب در هیأت دولت برای اجرا از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 6081037 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ حق انتخاب با مشتری است سامانه خودنویس یا مشاور املاک؟
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • افزایش مخاطبان رسانه ملی
  • آمار مخاطبان در نوروز و رمضان ۸ درصد افزایش داشته است
  • افزایش مخاطبان ویژه برنامه‌های رمضانی رسانه ملی
  • تناژ بارگیری صادراتی راه آهن شمال غرب ۲۲۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد
  • میزان گردشگران خارجی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور