Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی اکبر صفری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در گفت و گو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهارکرد : اجتماع بزرگ منتظران به منظور ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار در میان نسل جوان برگزار می شود.
وی افزود: این اجتماع صبح یکشنبه فردا اول اردیبهشت ماه روز میلاد حضرت مهدی (عج) همراه با مراسم احیای شب نیمه شعبان و قرائت دعای ندبه، برپایی خیمه‌های معرفت برپا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تهیه هدایای فرهنگی ویژه نیمه شعبان، برگزاری نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار و محصولات فرهنگی با موضوع آثار مهدویت در جوار آستان مقدس امامزادگان، برگزاری مسابقات فرهنگی، ایجاد فضای معنوی در بقاع متبرکه، پخش ادعیه ویژه امام زمان (عج)، تدارک و تهیه غرفه‌های مخصوص کودک و نوجوان با موضوع امام زمان (عج) از برنامه‌های تدارک دیده شده در بقاع متبرکه شاخص است.
صفری با اشاره به دعوت از سخنرانان برجسته کشوری، قاریان و گروه‌های تواشیح به منظور اجرای برنامه محافل قرآنی در مراسم ویژه اجتماع بزرگ منتظران، گفت: دعوت از مداحان ولایی ، گروه‌های سرود، تواشیح و اظهار استغاثه به آستان مقدس حضرت ولی عصر (عج) و قرائت زیارت آل یاسین در عصر روز میلاد آن حضرت و همچنین توزیع پرچم و سربند مزین به نام مبارک امام زمان (عج) از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه است.
وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه درنظر دارد با اجرای ویژه برنامه‌ای، از این عید بزرگ برای ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار در میان نسل جوان بهره برد و صحن و سرای بقاع متبرکه را با شمیم دلربای گل نرگس ، معطر و مزین کند.
صفری در خصوص اجتماع عظیم منتظران موعود در بجنورد،گفت: همزمان با روز نیمه شعبان مراسم اجتماع منتظران موعود از مقابل مسجد حضرت حجت بن الحسن (ع) بجنورد آغاز و پس از خواندن دعای ندبه از این محل به سمت آستان مقدس امامزاده سید عباس (ع) حرکت جمعی به‌صورت پیاده‌روی انجام خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماع منتظران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۴۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 

کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر(ع) روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۶ در مشهد مقدس، حرم مطهر، صحن جامع رضوی، ایوان شرقی باب الهادی علیه السلام افتتاح خواهد شد. این کارگاه با مشارکت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی و به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با هدف آماده سازی لباس برای شیرخوارگان شرکت کننده در مراسم شیرخوارگان حسینی که در اولین جمعه ماه محرم برگزار می شود، برپا خواهد شد.

در این کارگاه، بانوان نیکوکار و عاشق اهل بیت (ع) با دستان پرمهر خود اقدام به دوخت لباس برای شیرخوارگان حسینی می‌کنند. مردم متدین و شهیدپرور مشهد مقدس و نیز زائران آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) می‌توانند جهت شرکت در این کارگاه و کمک به تهیه لباس برای شیرخوارگان حسینی به مکان یاد شده در تاریخ و زمان مقرر مراجعه نمایند.

امید است با همت و تلاش این بانوان نیکوکار، لباس های شیرخوارگان حسینی با عشق و ارادت به اهل بیت (ع) تهیه و در اختیار خانواده های آنها قرار گیرد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 
  • برگزاری اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از فراجا
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است
  • برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی با مشارکت بیش از ۶۰۰ شهروند در بوستان آزادگان
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود