Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرچه سیل در آغازین روزهای سال جدید کام ملت را تلخ کرد اما سیل مهربانی مردم عزیز ایران اسلامی، این تلخی را شیرین‌تر از قند کرد و بهار همدلی و وحدت در ایران اسلامی بار دیگر در بهار طبیعت شکوفه‌های بسیار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نوروز امسال گرچه با بروز حادثه سیل در برخی نقاط کشوری به‌ویژه مناطق غربی و جنوب کشور، کام برخی از هم‌وطنان عزیز تلخ شد اما همدلی و وحدت مردم سایر نقاط کشور در کمک‌رسانی و امدادرسانی به مناطق سیل‌زده بی‌نظیر و بسیار شایسته تجلیل و تقدیر از ملت سرافراز ایران اسلامی دارد که با هر قومیت و زبانی یکدل و پرشور همراه مسئولان و جلوتر آنان، در مناطق سیل‌زده حضور یافتند و هر چه از دستشان برمی‌آمد، دریغ نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در استان ایلام نیز با طغیان رودخانه‌های سیمره و کشکان و بالاآمده حجم آب پشت سد سیمره، در دو منطقه سیروان و ماژین دره شهر دچار سیل شدند و موجب زیرآب رفتن نقاط روستایی این مناطق و در حاشیه رودخانه‌ها شد، هرچند خسارت‌های این سیل ویرانگر، مردم این مناطق را بسیار رنجانده اما مهربانی و همبستگی ملی، دردها و آلام مردم این مناطق را کاهش داده و نور امید را همچنان در دل اهالی این مناطق زنده نگاه داشته است.

 

از زمان وقوع سیل گروه‌های مردمی در قالب موکب‌هایی که در ایام اربعین حسینی به زوار خدمات‌رسانی می‌کردند، این بار با تأکید سردار دل‌ها سردار «قاسم سلیمانی» و سیار مسئولان، عزم خدمت در مناطق سیل‌زده کردند و در این راستا چند موکب از استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و اردبیل در ایلام و مناطق سیل‌زده حضور یافتند.

 

یکی از موکب‌ها، موکب شهدای آذربایجان شرقی است که از اولین روزهای وقوع سیل در ایلام حضور یافته و به مردم منطقه سیروان و عرب رودبار خدمات‌رسانی می‌کنند و در این راستا با نجف پرگله، مسئول تغذیه موکب شهدای آذربایجان شرقی شهر تبریز در کنار آشپزخانه این موکب مستقر در شهر لومار مرکز سیروان به گفت‌وگو نشستیم.

 

وی، گفت: مدت 12 روز است در شهر لومار از توابع شهرستان سیروان استان ایلام به‌منظور ارائه خدمات به مردم سیل‌زده این منطقه حضور داریم، امکانات و وسایل آشپزخانه برای تهیه غذای گرم به‌منظور توزیع در بین سیل‌زدگان این مناطق را در سپاه ناحیه سیروان مستقر کرده‌ایم.

 

پرگله، یادآور شد: با تلاش همه دوستان، روزانه 6 هزار پرس غذا شامل 3 هزار پرس نهار و 3 هزار پرس برای شام پخت و آماده و بسته‌بندی می‌شود و برای توزیع در اختیار سپاه منطقه و پاسداران سرافراز قرار می‌گیرد که به‌وسیله قایق به نقاط روستایی عرب رودبار حمل می‌گردد که واقعاً کاری بس بزرگ است.

 

مسئول تغذیه موکب شهدای آذربایجان شرقی، بابیان اینکه تاز زمانی که نیاز باشد و مسئولان تصمیم بگیرند در این منطقه حاضر خواهیم بود، ابراز کرد: دو اکیپ آشپزی در این منطقه فعال است و عمده مأموریت ما پخت غذای گرم است، البته سایر کمک‌های مردمی ازجمله جیره‌های خشک و بسته‌های فرهنگی و بهداشتی نیز توسط مردم به موکب اهدا می‌شود که در اختیار سیل‌زدگان قرار می‌گیرد.

 

وی، ابراز کرد: نزدیک به 70 کارتن اقلام بهداشتی تاکنون توسط بسیج خواهران موکب شهدای آذربایجان شرقی تهیه و ارسال‌شده که در بین سیل‌زدگان منطقه توزیع می‌شود و همچنین در حال جمع‌آوری سیار کمک‌های مردمی استان آذربایجان شرقی نیز هستیم.

 

پرگله، بیان کرد: گردانندگان این موکب از پیشکسوتان جبهه و 8 سال دفاع مقدس هستند که با هماهنگی مردم عزیز استان، کمک‌های جمع‌آوری‌شده مردمی را جمع‌آوری می و برای پخت‌وپز به مناطق سیل‌زده ارسال می‌کنند تا در اختیار مردم این مناطق قرار گیرد.

 

مسئول تغذیه موکب شهدای آذربایجان شرقی، گفت: پشتیبانی این موکب از سوی مردم صورت می‌گیرد و با همکاری نمایندگانی که در تبریز هستند پایگاه‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی دایر شده است، روزی حداقل یک تا دو کامیون اقلام کمکی مردم استان آذربایجان شرقی به استان ایلام ارسال می‌گردد و برای توزیع در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 

وی، یادآور شد: مسئولان استانی ازجمله امام‌جمعه و استاندار ایلام در این موکب حاضرشده و استقبال خوبی کردند و اعلام داشتند که هر کمکی که لازم باشد اقدام می‌کنند، با توجه به وسعت خرابی‌ها و زیرآب رفتن منازل روستایی در این مناطق، نیاز به کمک‌های مردمی است و مردم تا حد امکان کمک می‌کنند اما باید تدبیری اندیشیده شود که مشکلات مردم منطقه حل‌وفصل شود.

 

پرگله، خاطرنشان کرد: 60 نفر در این موکب در استان حضور دارند که در دو نوبت‌ کار می‌کنند که به‌صورت داوطلبانه در این موکب برای کمک به سیل‌زدگان حاضر هستند.

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان خبرگزاری نیمه شعبان رژه روز ارتش شبستان بیانیه گام دوم انقلاب سیل لرستان نماز جمعه کلیپ خسارت سیل موکب سیل آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۴۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی ظهر چهارشنبه در دیدار با خانواده شهید ناصر عمرانی از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس در شهر اهرم به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار کرد: حضور در منزل شهدا و زیارت خانواده آنها که افرادی‌صبور و کم توقع هستند، افتخاری بزرگ برای همه مسئولان نظام اسلامی است و همه ما در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم در مسیر راه شهدا ثابت قدم می‌کند.

وی تصریح کرد: حضور خانواده‌های معزز و معظم شهدا در بین ما نعمت بزرگی برای جامعه اسلامی است و نباید این حضور در منزل شهدا تنها به یک دیدار خلاصه و محدود گردد بلکه لازم است برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه این دیدارها به صورت مستمر بوده و توصیه خانواده معزز و معظم شهدا در خدمت رسانی به جامعه مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: در دیدارهایی که انجام می‌شود خانواده معظم شهدا هیچ گاه خواسته شخصی از مسئولان نداشته و ندارند و در همه دیدارها توصیه‌هایی خانواده معزز و معظم شهدا به مسئولان خدمت رسانی بی منت به مردم است که این هم نشان از بزرگواری و روحیه بلند آنان در پیشبرد اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده معظم شهدا در دفاع از ارزش‌های اسلامی تمام هستی خود را تقدیم راه خدا کردند و این کمترین وظیفه مسئولان است تا ضمن سرکشی به آنان، از نزدیک با مسائل و مشکلات آن‌ها آشنا شده و با افتخار در صدد رفع مشکلات بر آیند.

لطفی اضافه کرد: آنچه امروزه داریم همه آنها مدیون خون پاک و مطهر شهدا، صبر و استقامت خانواده‌های شهدا و از خودگذشتگی ایثارگران و آزادگان هستیم و هیچ شکی در آن نیست.

کد خبر 6087654

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • کاروان خدمت استان بوشهر به عسلویه رسید
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی