Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:27:37 GMT

انتخاب رشته کنکور دکتری آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۴۳۴۴

انتخاب رشته کنکور دکتری آغاز شد

تهران - ایرنا - فرآیند انتخاب رشته اینترنتی برای بیش از 150 هزار داوطلب مجاز شده در کنکور دکتری 98 آغاز شد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار دانشگاه ایرنا، کارنامه اولیه کنکور دکتری سال 98 دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور سه شنبه هفته گذشته از طریق سامانه سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این کنکور دکتری بیش از 163 هزار داوطلب شرکت کردند که از این تعداد 153 هزار و 535 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.
همچنین، دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور روز چهارشنبه 28 فروردین ماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.
نتایج اولیه کنکور دکتری به صورت چند برابر ظرفیت پذیرش در هر کد رشته امتحانی و بر اساس نمره کل حاصل از میانگین وزنی نمرات خام تراز شده با توجه به ضرایب دروس امتحانی و رتبه متقاضی همچنین با توجه به سهمیه و کد رشته امتحانی که داوطلب در آزمون آن شرکت کرده اعلام شد.
تمام داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ضرورت دارد با توجه به نتایج درج شده در کارنامه آنان از امروز 31 فروردین ماه تا سه شنبه سوم اردیبهشت ماه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و پس از مطالعه دفترچه راهنما نسبت به انتخاب 50 کد رشته محل اقدام کنند.
داوطلبانی که نسبت به انتخاب رشته اقدام می کنند با توجه به نمره کل اکتسابی کد رشته محل های انتخابی و حد نصاب تعیین شده توسط موسسه های آموزش عالی همچنین سایر ضوابط برای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی معرفی می شوند.
فردی که مجاز به انتخاب رشته شده باشد در صورت عدم دارا بودن حد نصاب نمره لازم که توسط موسسه ها تعیین می شود برای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی معرفی نخواهد شد.
عدم مراجعه برای مصاحبه به منزله انصراف از پذیرش بوده و امکان آزمون یا مصاحبه مجدد در هیچ یک از دانشگاه ها و موسسات وجود نخواهد داشت.
ثبت شرکت در مراحل مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی، درج کد رشته محل توسط داوطلبان در فرم انتخاب رشته اینترنتی و کسب حد نصاب کد رشته محل مورد تقاضا است؛ به عبارت دیگر، اگر داوطلبی حد نصاب کد رشته محل را کسب کرده ولی در زمان مقرر اقدام به انتخاب رشته و درج آن در فرم انتخاب رشته اینترنتی نکرده باشد، امکان شرکت در مراحل مصاحبه و تغییر و بررسی سوابق علمی برای داوطلب وجود ندارد.
9492 ** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي سازمان سنجش كنكور دكتري انتخاب رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۴۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ و اصلاحات‌ سری اول دفترچه راهنما در ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ منتشر شد.

به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده‌ است داوطلبان بتوانند تا پایان روز شنبه به ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

لذا داوطلبان، ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا پایان روز شنبه به ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

اصلاحات سری دوم مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری Ph.D ( نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳) در اینجا قابل مشاهده است.

به گزارش مهر، از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6088078

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دكتری سال 1403 تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته بیش از ۳۲۷ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • اعلام اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری