Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@02:00:02 GMT

نرخ بیکاری‌ در ایلام ۵ دهم درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۴۴۳۶

نرخ بیکاری‌ در ایلام ۵ دهم درصد کاهش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، از کاهش بیش از پنج دهم درصدی نرخ بیکاری‌ در ایلام خبر داد. ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، شکرالله شیرخانی صبح امروز در نشست موانع اشتغال استان ایلام اظهار داشت:  بر‌اساس آمارهای منتشر شده نرخ بیکاری استان در سال 96 میزان 11 و هفت دهم درصد بود که به 11 و دو دهم درصد در سال گذشته رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها یک استان کشور در نرخ بیکاری وضعیتی بدتر از کردستان داردنرخ بیکاری در ترکیه به 14.7 درصد رسیدنرخ بیکاری سال قبل ١٢ درصد شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام از انتشار آمار جدید نرخ بیکاری توسط مرکز آمار ایران خبر داد و گفت: آمارهای ارائه شده، کاهش بیکاری استان در سال گذشته نسبت به سال 96 را نشان می‌دهد.

مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ایلام با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان حدود پنج دهم درصد در سال 97 کاهش داشته است، افزود: بر اساس آمارهای منتشرشده نرخ بیکاری استان در سال 96 میزان 11 و هفت دهم درصد بود که به 11 و دو دهم درصد در سال گذشته رسید.

شیرخانی از افزایش یک و دو دهم درصدی نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال 97 خبر داد و خاطرنشان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال 96، میزان 34 و چهار  و نه دهم درصد بود که به 36و یک دهم درصد در سال 97 رسید.

انتهای پیام/ش

R7718/P/S6,52/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلا ۱۰ درصد کارکنان جهانی خود را اخراج می‌کند

ایلان ماسک، مدیرعامل سازنده خودرو‌های برقی تسلا در یک یادداشت داخلی به کارکنان خود اعلام کرد که این شرکت در حال اخراج بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار جهانی خود است. این اقدام در حالی انجام خواهد شد که تسلا با کاهش فروش و تشدید جنگ قیمت خودرو‌های برقی دست و پنجه نرم می‌کند.

منابع مختلفی می‌گوید که اخراج نیروی کار جهانی تسلا شامل کاهش کارکنان در آمریکا و چین که دو بازار بزرگ برای خودروسازان است هم می‌شود.

چندین مرکز خدمات مستقر در ایالات متحده بلافاصله شاهد اخراج کارکنان بودند و طبق اعلام برخی منابع بیش از ۱۰ درصد کارکنان تسلا شغل خود را از دست داده‌اند و به دنبال شغل جدید هستند. به گفته تحلیلگران کاهش تحویل خودرو‌ها که منجر به اخراج کارکنان نیز شده تابعی از تقاضای پایین خودرو‌های تسلا بوده است. در حالی که قانون کار آلمان قوانین سختگیرانه‌ای در مورد اخراج کارکنان دارد، حدود ۱۰۰۰ کارگر در تسلا قرارداد‌های موقت دارند که آنها را بیشتر در معرض اخراج قرار می‌دهد.

تسلا با رقابت فزاینده‌ای در چین و در یک جنگ قیمتی شدید با رقبای خود به رهبری BYD و همچنین کاهش فروش در آمریکا مواجه است. سهام تسلا در روز سه‌شنبه با ۴ دلار کاهش به ۱۵۴.۸۲ دلار رسید.

گفتنی است تحویل جهانی خودرو در سه ماهه اول برای اولین بار در نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت، چراکه کاهش قیمت‌ها نتوانست تقاضا را تحریک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کاهش وزن در این دوره خطر مرگ زودرس دارد؟
  • پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران
  • آمارهای ابراهیم رئیسی درباره تولید، مسکن، رشد اقتصادی و ...
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • کسب رتبه اول دادگستری ایلام در کاهش موجودی پرونده و تکریم ارباب رجوع
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید
  • تسلا ۱۰ درصد کارکنان جهانی خود را اخراج می‌کند