Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد خاقانی اصفهانی، دبیر‌کل همایش بین‌المللی مدیران گروه‌های عربی جهان دراین باره اظهار داشت: دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از ۵ دانشگاه برتر کشور که در رتبه‌بندی‌های معتبر جهانی نیز امتیاز‌های بسیار بالایی را کسب نموده، عاملی برای تشویق ما در راستای حرکت به سمت مقوله بین‌المللی‌سازی این همایش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به شخصیت‌های برجسته ایرانی مانند راغب اصفهانی، ابوفرج اصفهانی و دیگر شخصیت‌هایی که سرآمدان ادبیات عرب بوده‌اند، برگزاری این قبیل همایش‌ها را احیای مرجعیت ایران اسلامی در حوزه زبان و ادبیات عربی دانست.
دبیر‌کل همایش بین‌المللی مدیران گروه‌های عربی جهان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود ده‌ها پژوهشگر از سراسر دنیا و دست‌کم ۷۰ مدیر گروه عربی از داخل کشور و ۳۰۰ مدیر گروه عربی از دانشگاه‌های جهان در این رویداد بین‌المللی حضور داشته باشند.
خاقانی اصفهانی تصریح کرد: این همایش علاوه بر پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) در پایگاه (Scopus) و (Elsevier) و چند پایگاه بین‌المللی دیگر نمایه می‌شود.
وی هدف از این همایش را احیای مرجعیت ایران اسلامی در حوزه زبان و ادبیات عرب دانست و گفت: این رویداد علمی پس از ۷ دوره برگزاری به صورت ملی برای نخستین‌بار با گستره جهانی در گروه‌های زبان و ادبیات عربی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی     همایشی با هدف احیای مرجعیت ایران اسلامی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات اسرائیل در غزه و اثبات حقانیت تشکیل جبهه مقاومت در منطقه

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: تشکیل جبهه مقاومت جهانی (در سطوح سیاسی، دیپلماتیک و جنبش مردمی) به عنوان یک اقدام متقابل اجباری و ضروری در برابر جنایات سیستماتیک و پاکسازی قومی اسرائیل علیه مردم فلسطین به نظر می رسد لازم و ضروی باشد. این یک ایده نظری نیست، بلکه از نیاز فوری به حمایت از قوانین بین‌المللی و استانداردهای حقوق بشر ناشی می‌شود. چنین اتحادی می تواند به عنوان یک کاتالیزور برای همبستگی جهانی در برابر اقدامات یکجانبه ای که صلح و امنیت جهانی را به خطر می اندازد، عمل کند.

جنایات رژیم صهیونیستی، این رژیم را در زمره گروه‌های تروریستی بزرگ و سازمان‌یافته قرار می دهد که تهدیدهای بزرگی برای صلح جهانی و آینده نسل بشر و زندگی طبیعی برای کودکان به وجود می آورند. تشبیه صهیونیسم و اسرائیل به عنوان یک سرطان بدخیم، تهدید وجودی این ایدئولوژی را نه تنها در سطح منطقه، بلکه در مقیاس جهانی نشان می دهد. فراخوان مردم جهان برای پاسخ به "رژیم اشغالگر و دروغین اسرائیل" که مانند غدد سرطانی است، فراخوانی برای همبستگی بین‌المللی و اقدامی مشابه مداخله پزشکی علیه یک تومور بدخیم یا بیماری اپیدمیک و پاندمیک ویروسی است.

گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در اراضی فلسطینی، فرانچسکا آلبانیز، با عنوان «آناتومی نسل‌کشی»، ارزیابی انتقادی و مبتنی بر شواهد از وضعیت کنونی غزه و ناتوانی جامعه بین‌الملل در متوقف کردن این موارد ارائه می‌کند. یافته‌های آلبانیز نشان می‌دهد جنایات اسرائیل در غزه را می‌توان به عنوان نسل‌کشی تعبیر کرد. این گزارش ماهیت سه جانبه اقدامات نسل کشی را تحلیل می کند که شامل کشتن گروهی مردم، آسیب جدی به تمامیت جسمی یا روحی آنها و تحمیل عمدی شرایط برای تخریب جسمی و روحی یک گروه می شود.

جنگ جاری در غزه، که با تلفات عظیم و بی سابقه همراه است، گواهی واضح بر نیاز فوری به یک رویکرد بین‌المللی اصلاح‌شده برای حل مناقشه و کمک‌های بشردوستانه است. جنایات اسرائیل که جان بیش از ۳۲۰۰۰ نفر را گرفته که بیشتر آنها کودک و زن بودند و حدود ۷۵۰۰۰ نفر مجروح شدند، بر ضرورت های فوری بشردوستانه و اخلاقی جامعه جهانی تأکید می کند.

در پرتو این ملاحظات، ترتیبات ژئوپلیتیکی و نهادی کنونی نیازمند یک ارزیابی مجدد عمیق و فوری است. نگاه به آینده باید شامل بررسی انتقادی از نقش ها و مسئولیت های بازیگران کلیدی جهانی، احیای استانداردهای حقوقی و اخلاقی بین المللی، و تعهد مجدد به صلح، امنیت و کرامت انسانی در سطح جهانی باشد.

محمد علی صنوبری؛ مدیر مرکز مطالعات استراتژیک و آینده پژوهی نگاه نو

کد خبر 6064055

دیگر خبرها

  • ◄ به کارگیری نخستین اتوبوس برقی در خط گردشگری اصفهان
  • جنایات اسرائیل در غزه و اثبات حقانیت تشکیل جبهه مقاومت در منطقه
  • راه اندازی نخستین اتوبوس برقی گردشگری در اصفهان
  • نخستین سالگرد درگذشت استاد سمیعی گیلانی
  • روز جهانی تئاتر + تاریخچه و شعار
  • برای نخستین بار در جهان شکل گرفت؛ چاپ سه بعدی این بخش از بدن حین جراحی
  • تشریح توانمندی های استان آستاراخان در همایش بین المللی روسیه
  • سناریوهای آینده کاظم صدیقی؛ حذف از فهرست مهمانان نوروزی رئیسی!
  • میهمانی ۳۰۰فلامینگو در گاوخونی/ نخستین کلونی‌های جوجه‌آوری ثبت شد
  • توقف نسل کشی در غزه وحدت حاکمان جهان اسلام را می‌طلبد