Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، محققان دانشگاه بوستن دریافتند که پیاده روی، سن مغز را کاهش می‌دهد و به گفته محققان  ورزش منظم می‌تواند آمادگی ذهنی و فیزیکی شما را افزایش دهد و خطر ابتلا به زوال عقل را کم می‌کند.

یک مطالعه نشان داده است افرادی که فعالیت فیزیکی بیشتری دارند،  پیاده روی منظم با تقویت قدرت مغز، روند پیری این بافت را کند می کند و خطر ابتلا به دمانس مغزی را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یافته های این مطالعه خبر خوب برای افرادی است که تلاش می کنند در مسابقات دو ماراتن یا توردوفرانس شرکت کنند. یک ساعت فعالیت بدنی اضافی مغزتان را یکسال جوان می کند

دانشمندان دانشگاه بوستون مطالعه داده های مربوط به یک مطالعه مداوم در مورد سلامت قلب در ایالات متحده را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که هر ساعت اضافی فعالیت بدنی اضافه در طول هفته سن مغز را ۱.۱ سال جوانتر می کند.

بنابراین فردی که هر هفته سه ساعت تمرین می کند، می تواند سن مغز را به طور متوسط حدود سه سال کم کند.

هیدی گودمن، مدیر اجرایی دانشگاه هاروارد، در تحقیق اخیر که درباره ارتباط فعالیت فیزیکی با سلامت مغز انجام شده است، توضیح داد که ورزش می تواند فعالیت بخش های خاص مغز، بهبود خواب و تحریک سلول های سالم را بهبود بخشد.

تحقیقات دانشگاه بریتیش کلمبیا نشان داد افرادی که تمرینات هوازی منظم مانند تمرین، شنا یا دوچرخه سواری انجام می دهند فعالیت هیپوکامپ مغز که با یادگیری و احساسات مرتبط است، بهتر می شود.

تحقیقات دیگر نشان داده است قشر مغزی ورزشکاران که کنترل فکر و حافظه را در اختیار دارد، بیش از سایر افراد بوده است.

استرس و اضطراب را با ورزش از خودتان دور کنید

همچنین ورزش هورمون های بدن را که بر سلامت سلول های مغز موثر هستند تحریک می کند و به خواب بهتر، کاهش فشار و اضطراب کمک می کند و تأثیر مثبت بر قدرت مغز و سلامت روان دارد.

این مطالعه نشان داده است که تمرینات سخت، به عملکرد بهتر قلب، ریه و عضلات بدن کمک می کند، دانشمندان توصیه می‌کنند افراد حداقل ۲۵۰ دقیقه در هفته داشته باشند تا گرفتار زوال عقل یا آلزایمر نشوند.

تحقیقات این تیم در مجله JAMA Network Open منتشر شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۴۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت خانواده و جوانی جمعیت مورد تاکید قرار گرفت

به گزارش جام جم آنلاین البرز، معصومه جودکی بیان کرد: اجلاس دو روزه معاونین بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد.
وی ابراز کرد: در این سمینار گزارش دستاورد‌های اجرای برنامه ملی سلامت خانواده تشریح شد، مضاف بر این گزارش سامانه تجهیزات پزشکی، بررسی تفاهم نامه پزشک خانواده روستایی، گزارش سیاست‌های کلی حوزه بهداشت در سال ۱۴۰۳ و گزارش اجرای برنامه سلامت خانواده در پنج کلان منطقه کشور، از دیگر عناوین برنامه‌های این اجلاس بود.
جودکی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار جام جم البرز بیان کرد: این اجلاس به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود که دور قبل آن در دی ماه سال گذشته برگزار و نشست سال ۱۴۰۳ در آستانه آغاز هفته ملی سلامت برگزار شد.
وی مطرح کرد: در این نشست برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع بررسی شد که در استان البرز اجرای فاز نخست آن از اردیبهشت ماه سال گذشته در نظرآباد، فاز دوم از شهریور ماه سال گذشته در ساوجبلاغ و فاز سوم از آبان ۱۴۰۲ در فردیس آغاز شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز ادامه داد: در سال جدید با تاکید بر ارتقای پوشش سلامت خانواده این برنامه در شهر‌های کمال شهر، محمد شهر و ماهدشت اجرایی می‌شود.
جودکی با تاکید بر ارائه بسته خدمات اولیه سلامت توسط تیم سلامت به خانوار‌های تحت پوشش بیان کرد: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع که از سال ۸۴ برای جمعیت روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر در حال اجراست و در این فرایند اگر نیاز به خدمات بیشتر پزشکی باشد، فرد تحت پوشش توسط پزشک خانواده یا مراقب سلامت و از طریق سامانه نوبت گیری به پزشک متخصص در بیمارستان یا کلینیک تخصصی دولتی ارجاع داده می‌شود.
وی تاکید کرد: با اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت شهری استان زیر پوشش قرار می‌گیرند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز اضافه کرد: موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت از دیگر موضوع‌های مطرح شده در این سمینار بود.
جودکی با اشاره به راه اندازی مرکز نفس در استان البرز بیان کرد: تاکید بر ارتقای سلامت باروری و مراقبت‌های دوران بارداری و کاهش سقط جنین از جمله موضوع‌های مطرح شده در این سمینار بود که در استان البرز در مرکز نفس به این مولفه‌ها توجه شده است.

دیگر خبرها

  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز/ ارتباط آرتروز زانو با زوال عقل
  • خوابگاه دانشجویی ۵۰۰ نفره در گرگان کلنگ زنی می شود
  • سلامت خانواده و جوانی جمعیت مورد تاکید قرار گرفت
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید
  • نتیجه پژوهش محققان؛ رژیم فستینگ می تواند به سلامت روده کمک کند
  • رژیم فستینگ می تواند از سلامت روده با افزایش سن محافظت کند
  • به این دلایل هسته‌های خرما را دور نریزید