Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان یزد از برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مربی و همچنین دوره‌های آموزش کودک و نوجوان در حوزه مهدوی خبر داد. ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمود رستگاری پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از خادمان مهدوی استان با آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: در بخش فعالیت‌های آموزشی که در طول سال انجام می‌شود، از سطوح پیش دبستانی تا عالی‌ترین سطح دانشگاه برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان یزد خاطرنشان کرد: علاوه بر این، دو دوره تربیت مدرس برای تربیت مربی عمومی و دوره تربیت کودک و نوجوان است که یک دوره آن در سال 97 اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه اکثر گروه‌ها در فضای مجازی حضور دارند و فعالیت می‌کنند گفت: علاوه بر این، مرکز تخصصی مهدویت هم در حوزه فضای مجازی فعالیت‌های مخلتفی انجام می‌دهد.

نمادگرایی مثبت در حوزه مهدویت برای درک بهتر واقعیت‌هاست‌قم| نشست‌های علمی مهدویت در دانشگاه‌ها برگزار شودبرپایی نمایشگاه "کسی می‌آید" با محتوای مهدویت و آخرالزمانپانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در قم آغاز شدآیت‌الله علوی‌گرگانی: ایستگاه های صلواتی نیمه شعبان بهترین فرصت برای تبیین مهدویت است‌

رستگاری خاطرنشان کرد: برگزاری سه‌شنبه‌های مهدوی یکی از فعالیت‌هایی است که در طول سال برگزار می‌شود که بیشترین فعالیت آن توسط کانون‌های مهدوی دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هر هفته 16 نفر به عنوان خادمان افتخاری با هزینه خودشان به مسجد مقدس جمکران عزیمت می‌کنند و در این مسجد مقدس به فعالیت و خدمت می‌پردازند و هر هفته پنجشنبه‌ها خدمت مسجد مقدس جمکران توسط خدام یزدی انجام می‌شود.

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد تصریح کرد: دعای ندبه و زیارت آل‌یاسین صبح و عصر جمعه توسط کانون‌های مساجد، نمایشگاه کتاب و محصولات مهدوی در مناسبت‌های خاص از جمله دیگر برنامه‌هایی است که در زمینه مهدویت در یزد برگزار می‌شود.

رستگاری برگزاری نشست‌های مهدوی در بخش‌های مختلف از جمله کانون‌های فرهنگی و مهدوی بهزیستی و کمیته امداد، نشست‌های مهدوی در مدارس برای اولیای دانش‌آموزان، در دانشگاه‌ها با موضوع گفتمان مهدوی یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌هایی است که در راستای ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه برگزار می‌شود.

وی در ارتباط با برنامه‌های نیمه شعبان امسال گفت: برنامه‌های جشن نیمه شعبان سال‌های سال است که با حضور پرشور مردم و به صورت کاملا مردمی برگزار می‌شود و بیشتر هدف حضور تشکل‌ها، در راستای هدایت جشن‌ها به سمت ارزش‌های دینی است.

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان یزد افزود: توصیه شده که برنامه‌ها عالمانه، متکی به ارزش‌های دینی و روایات باشد و با حفظ شادی و نشاط، مغایر ارزش‌های دینی نباشد گفت: بر اساس مصوبه اسفندماه، 36 برنامه در سه بخش عمومی، اختصاصی و علمی آموزشی تدوین شد و به تمامی کانون‌ها و تشکل‌های مهدوی ابلاغ شد.

رستگاری ادامه داد: توجه به مراسم احیای شب نیمه شعبان با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، آذین‌بندی شهر و طرح پرسش چه کنم تا امام زمان زودتر ظهور کنند و من جزو یارانشان باشم، سه محور اصلی برنامه‌هایی است که امسال در نیمه شعبان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۴۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشورتی برگزاری چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور دکتر علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونان و روسای استان‌ها برگزار شد.

طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های تمامی عوامل برگزاری سومین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، به پیشنهاد برگزاری همایش علمی زیارت جامعه کبیره اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۵ انجمن علمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده و بیش از ۸۰۰ زمینه پژوهشی در این حوزه احصا شده است. مضمون زیارت جامعه کبیره، مقام امامت و شأن ائمه اطهار (ع) و وظایف شیعیان در مقابل اهل بیت (ع) است، پس فقط نباید از جنبه علمی به آن پرداخته شود، بلکه باید فراز‌های این زیارت را به متن جامعه ببریم. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره ظرفیت فعالیت‌های بزرگ فرهنگی دارد، افزود: زیارت جامعه کبیره ظرفیت‌های فراوانی در حوزه شعر، نظم، نثر، سرود، دل نوشته، خطاطی، نقاشی و ... دارد که می‌تواند به عنوان موضوع محوری چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت مورد توجه قرار بگیرد. 

وی با تأکید بر پرهیز از نگاه اداری و کارمندی به برگزاری جشنواره امامت و مهدویت، اظهار کرد: همه فعالیت‌های اجرایی جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت باید توسط کانون‌های دانشجویی و دانشجویان انجام شود. البته کارمندان علاقه‌مند هم می‌توانند در امور جشنواره مشارکت داشته باشند، اما محوریت جشنواره امامت و مهدویت با دانشجویان است و این موضوع باید مورد توجه رؤسای واحد‌های دانشگاهی قرار بگیرد. 

طهرانچی با اشاره به ایفای نقش جدی رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و لزوم نمادسازی برای جشنواره از جمله تولید سرود فراگیر، خاطرنشان کرد: چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت با مشارکت و همکاری دیگر دانشگاه‌ها و مدارس در سطح کشور برگزار خواهد شد و مسئولان استانی نیز در جلسات جشنواره‌های موضوعی هر استان حضور خواهند داشت. 

جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با هدف جریان سازی ترویج فرهنگ امامت و مهدویت، عمل به مودت فی القربی و رواج گفتمان سازی در این عرصه معنوی هرساله از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان توسط دانشگاه آزاد اسلامی و با همت مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت برگزار می‌شود. 

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، امسال شرایط میزبانی از ۱۵۰ هزار شرکت کننده در چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت انجام شده و بخش دانشجویی جشنواره با کمک معاونت علوم تربیتی و مهارتی تقویت شده و در ۱۰ منطقه از کشور برگزار خواهد شد.

همچنین نشست‌های فصلی گروه مشورتی جشنواره به منظور تبادل نظر با هدف ارتقاء برنامه‌ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود
  • برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان
  • بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود