Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@10:48:00 GMT

امنیتی که مرهون مجاهدانی گمنام است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۴۶۲۰

امنیتی که مرهون مجاهدانی گمنام است

شاید بتوان حدیث گهربار پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) را مهم‌ترین اصل در اهمیت امنیت دانست؛ رسول مهربانی می فرماید؛ «نِعمَتانِ مَکفُورَتانِ: الأمنُ والعافِیَةُ؛ دو نعمت است که شکر آنها گزارده نمی‏ شود: امنیّت و سلامتی.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ شاید بتوان حدیث گهربار پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) را مهم‌ترین اصل در اهمیت امنیت دانست؛ رسول مهربانی می فرماید؛  «نِعمَتانِ مَکفُورَتانِ: الأمنُ والعافِیَةُ؛ دو نعمت است که شکر آنها گزارده نمی‏شود: امنیّت و سلامتی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بی‌شک «امنیت»، یکی از بزرگترین و گواراترین نعمت‌های الهی است که با نعمت سلامتی جسم(تن درستی) برابری می کند، همه مردم به آن نیاز دارند و بدون آن، شادی در زندگی بی مفهوم است؛ ولی به فرموده پیامبراکرم(ص)، کمتر کسی قدر نعمت بزرگ را می داند.

حال چرا قدر این نعمت را کمتر کسی می داند؛ پاسخ کاملا مشخص است؛ مادامی که مردم بهره‌مند از این نعمت هستند؛ همچون ماهی غرق در آب قدرشناس آن نیستند؛ اما وای از روزی که این ماهی از تنگ آبش دور باشد، آن زمان است که قدر نعمت بیش از گذشته برایش نمایان می شود.

آنچه مسلم است؛ امنیت زیربنای توسعه سیاسی، اقتصادی و حتی فرهنگی و هنری شناخته می‌شود، تنها در بستر امنیت است که می‌توان سرمایه‌گذارانی برای رونق اقتصادی و توسعه صنعتی جذب کرد و به واسطه آن در عرصه های سیاست داخلی و خارجی موفق بود.

اگر امروز ملت ایران با وجود توطده‌های مختلف دشمنان نظام اسلامی در امنیت، آرامش و آسایش کامل به سر می برند، مرهون مجاهدت فرزندان ملت در وزارت اطلاعات یا همان سربازان گمنام امام زمان(عج) است، ارزش حقیقی این امنیت زمانی مشخص می شود که بدانیم دورتادور کشور با حضور پایگاه های نظامی و گروهک‌های مختلف تروریستی وابسته به دشمنان نظام همراه است.

البته ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود؛ دشمنان نه تنها در عرصه های امنیتی به دنبال اخلال در امور جاری کشور هستند، بلکه با فتنه‌های به‌روز و تحول یافته، به دنبال توطئه براندازی انقلاب اسلامی است.

امروز اخلال در نظام اقتصادی کشور یکی از برنامه‌های اولویت‌دار بدخواهان نظام اسلامی ایران بوده و در این راستا نیز شاهد نقش‌آفرینی ارزشمند سربازان گمنام امام زمان(عج) در مقابله با عوامل داخلی و خارجی این توطئه هستیم. فارغ از تمامی مسائلی که بدان اشاره شد؛ حقیقت آنست که عامل اصلی توفیقات وزارت اطلاعات را باید در فعالیت اعتقادی و سخت‌کوشی شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج)، و البته اعتماد مردم به این نهاد ارزشی و ولایی جستجو کرد.

باید دانست که امنیت در کشور برقرار نمی‌شود؛ مگر با همکاری خود مردم، به یقین اگر اهمیت امنیت در جامعه برای اقشار مختلف آشکار شود، مردم خود حافظ امنیت و هم‌یار سربازان گمنام خود در وزارت اطلاعات خواهند بود، چنانکه پیش از این نیز بسیاری از توطئه ها و فتنه‌های دشمن با هوشیاری و آگاهی مردم و همکاری با فرزندان خود در وزارت اطلاعات نقش بر آب شده است.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: رژه روز ارتش روز ارتش خبرگزاری شبستان نیمه شعبان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اردبیل سیل لرستان بیانیه گام دوم انقلاب نماز جمعه خبرگزاری سربازان گمنام امام زمان عج تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۴۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | سازه حاشیه ساز خانه مداحان جمع آوری شد

همشهری آنلاین- لیلا شریف: پس از تعطیلات نوروز بود که تصاویری از آجر چینی در حیاط عمارت فخرالدوله در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و در همان لحظات اولیه برخی گمانه‌زنی‌ها پیرامون این موضوع شکل گرفت، برخی این آجر چینی را اقدامی برای ایجاد مقبره الشهدا معرفی کردند.

مصطفی خرسندی، مدیرعامل خانه مداحان در همان روزها در گفتگو با همشهری ساخت سازه‌ای در جوار مقبره یک شهید گمنام را تأیید کرد و توضیح داد: از همان ابتدا با دیدن این سازه، تصمیم به برچیدن آن و استفاده از نظر کارشناسان میراث فرهنگی گرفته بود.

اکنون پس از گذشت یک هفته محسن طاهری؛ رئیس هیأت مدیره خانه مداحان به خبرنگار همشهری اعلام کرد که این سازه به طور کامل برچیده شده است.

رئیس هیأت مدیره خانه مداحان در گفتگو با همشهری آنلاین به تشریح دلیل ساخت سازه در خانه فخرالدوله که در اختیار خانه مداحان است، پرداخت و گفت: پیکر مطهر یک شهید گمنام دفاع‌مقدس در سومین روز شهریور۱۴۰۲ با حضور مردم شهیدپرور تهران از مدرسه عالی مطهری تشییع و در نهایت در خانه مداحان اهل‌بیت(ع) به خاک سپرده شد. پس از دفن یک شهید گمنام در خانه مداحان، چند طرح برای ساخت سازه مطرح شد. در نهایت یکی از طرح‌هایی که کمتر مانع دید ساختمان می‌شد را انتخاب کردیم تا اجرایی شود چرا که ارادتمندان این شهید در فصل سرما و گرما با مشکل مواجه می‌شدند و قبر این شهید گمنام نیازمند یک سرپناه بود.

او افزود: قرار بود یک سازه‌ای را ایجاد کنیم اما چون طرح اجرا شده با آنچه مدنظر ما بود، فاصله داشت، به سرعت دستور توقف فعالیت را در ایام نوروز دادم و پس از آن نیز اعلام کردم که هر چه سریعتر سازه حذف شود. در حال حاضر حتی آهن‌هایی که در زمین کارسازی شده بود، بریده شد.

طاهری توضیح داد: با توجه به الزاماتی که باید در این فضا رعایت شود، قرار شد تا یک سایه بان متحرک برای قبر شهید گمنام استفاده شود،‌ به این ترتیب می‌توان در زمان نیاز از آن استفاده کرد. در واقع قرار است این سایه بان یک سازه موقت با قابلیت جا به جایی باشد تا مشکلی ایجاد نشود.

کد خبر 844963 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها تهران قدیم شهرداری تهران

دیگر خبرها

  • گزارش ایرنا از مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور همزمان با شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز
  • زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل فرا رسیده است
  • کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون
  • شهر بوکان مزین به یادمان شهید گمنام می‌شود
  • قدردان نعمت سپاه پاسداران و ارتش دلاور هستیم
  • چرا برخی نعمت‌ها بر بنی‌اسرائیل حرام شد؟
  • تمام شاعری‌ ام مرهون فریدون مشیری است
  • عکس | سازه حاشیه ساز خانه مداحان جمع آوری شد
  • نرم‌افزار خلاصه‌ساز ویدئوهای امنیتی بر پایه هوش مصنوعی ساخته شد
  • نرم‌افزار خلاصه‌ساز ویدیوهای امنیتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی ساخته شد