Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  مردم استان مرکزی در آستانه نیمه شعبان با آذین بندی خیابانها و سر در منازل درحال برگزاری جشن ولادت منجی عالم بشریت مهدی موعود هستند برخی از این جشن‌های در روز‌های اخیر برگزار شده و برخی جشن‌ها هم امشب و فردا برگزار می‌شوند.

منتظران ظهور حضرت در استان مرکزی مراسم جشن‌های کوچک و بزرگ تدارک دیده اندو در حد وسع جشن‌ها را در مساجد، امامزادگان، حسینیه‌ها و تکایا برگزار می‌کنند تا در ارادت به امام دوازدهم قدمی برداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم جشن با حضور جوانان و هنرمندان کشوری و استانی در اراک برگزار و با استقبال اهالی شهر اراک مواجه شد.

دوازدهمین جشنواره شعر انتظاراستان مرکزی هم در زرندیه به دلیل احترام به هموطنان عزیز سیل زده در شمال و جنوب کشور به صورت همایش برگزار شد

این همایش با هدف ارتقاء سطح شعر ائینی و مذهبی و بسط و گسترش شعر آئینی در بین جوانان و شاعران با حضور شرکت کنندگان کشوری و و استانی برگزار شد و شاعران به خواندن شعر خود درباره انتظار و فرهنگ مهدویت پرداختند.

همچنین مراسم جشن با شکوهی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین شهرستان محلات در طبیعت زیبا و بهاری روستای گل چشمه محلات با برنامه‌هایی همچون اجرای مولودی خوانی، پخت آش محلی توسط بانوان، مسابقات ورزشی بین کودکان خردسال، مسابقات آوازخوانی محلی و دیگر برنامه‌های شاد و متنوع برگزار شد.

دانشجویان دانشگاه اراک هم جشن نیمه شعبان را با همکاری تشکل‌های بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی مستقل، هیئت جوادالائمه و مجموعه سه شنبه‌های مهدوی در سالن شهیدچمران علوم پایه برگزار کردند.

۲ جشن بزرگ نیمه شعبان در اراک

همچنین شفیعی معاون اجرایی ستاد نماز جمعه اراک در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: جشن نیمه بزرگ شعبان با حضور جوانان و هنرمندان کشوری و استانی  در روز یکشنبه یکم اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای بیت المقدس اراک برگزار می‌شود.

شفیعی ادامه داد: سخنرانی مداحی مولودی خوانی اهدای جوایز به قید قرعه برای اسامی مهدی و نرگس از برنامه‌های جشن نیمه شعبان است.

همچنین به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی جشن بزرگ نیمه شعبان امشب ساعت ۲۱/۳۰ دقیقه در آستان مقدس امام زاده محمد عابد (ع) مشهد میقان اراک برگزار می‌شود.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی نیمه شعبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۴۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفتی بزرگ جام: لغزش سامورایی‌ها در اولین گام

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتسال ژاپن همانند دوره گذشته با شکست حیرت انگیز، جام ملت‌های آسیا را استارت زد و این بار برابر تیم ملی قرقیزستان که کمتر کسی شانسی برای این تیم قائل بود، نتیجه را سه بر دو واگذار کرد. کنیچیرو کوگوره، سرمربی سامورایی‌ها که در این رقابت‌ها چهار ستاره خود را در اختیار ندارد، در همان آغاز کار با پرسینگ‌بالا و هجوم قرقیز‌ها روبه‌رو شد و از شیوه دفاع _ ضدحمله مقابل تیم سطح دومی آسیا استفاده کرد.

تیم ملی قرقیزستان بازی را به شکل هجومی شروع کرد و با استراتژی پرسینگ شدید، تیم ملی ژاپن را در نیمه خود نگه داشت و چندین موقعیت خطرناک گلزنی را از دست داد. در حالی که شش دقیقه تا پایان نیمه نخست وقت باقی مانده بود، قرقیزها با ضربه زیبا و پشت‌پای جانات اولو به گل اول رسیدند تا مزد نمایش خوبی که داشتند را با این گل دریافت کنند‌ و نیمه اول را با پیروزی به رختکن بروند.

فقط سی ثانیه از نیمه دوم گذشته بود که قرقیزستان صاحب یک ضربه ایستگاهی در بهترین منطقه ممکن شد و شلیک فوق العاده ماکسات علیموف، گل دوم را برای آن‌ها به همراه داشت. در سوی دیگر سامورایی‌ها که موقعیت‌های محدودی داشتند، با فضای سازی سعی کردن به دروازه قرقیز فشار بیاورند و حتی چند فرصت گلزنی را برای خود خلق کردند که آکمتالیف دروازه‌بان قرقیزستان واکنش‌های خوبی نشان داد.

در دقیقه ۱۴، تیم ملی قرقیزستان صاحب یک ضربه ایستگاهی دیگر شد و با یک حرکت آموزشی و شلیک مهلک کایرات کوبانیچوف به گل سوم دست یافت تا شکست ژاپن مسجل شود.

ژاپنی‌ها که باور نمی کردند باری دیگر در نخستین بازی خود شکست بخورند، سعی داشتند با سیستم پاورپلی به فکر جبران گل‌های خورده باشند و موفق شدند توسط یوسی آرای و یوتا تسوتسومی، اختلاف‌ را به حداقل رساند اما برای کامبک و کسب یک امتیاز کمی بدشانس بودند تا در نهایت با شکستی غیرمنتظره مواجه شوند.

رافائل هنمی و کوکورو هارادا لژیونرهای تیم ملی فوتسال ژاپن با مخالفت باشگاه‌های خود برای حضور در این مسابقات روبه‌رو شدند و تیم ملی ژاپن را همراهی نمی‌کنند. ( جام ملت‌های آسیا خارج از تقویم فیفادی بوده است )

کازویا شیمیزو و آرتور کاپیتان ژاپنی‌ها، به علت مصدومیت جام ملت‌های آسیا را از دست داده‌اند.

قرقیزستان برای اولین بار مقابل ژاپن به پیروزی دست یافت. آخرین تقابل دو تیم را ژاپن شش بر دو پیروزی شده بود که مربوط جام ملت‌های 2016 است.

تیم ملی ژاپن در دوره گذشته جام ملت‌های آسیا در اولین دیدارش، همانند این بازی از عربستان سعودی شکست خورده بود.

دیگر خبرها

  • شگفتی بزرگ جام: لغزش سامورایی‌ها در اولین گام
  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • اجتماع بزرگ میثاق با شهیدان و بیعت با ولایت ۲ برگزار شد
  • تظاهرات تجلیل از نیروهای مسلح
  • ظهور یک ستاره در روزهای افت سپاهان (عکس)
  • شوخی بانمک نعیمه نظام‌دوست با سن نیما شعبان‌نژاد
  • قهرمانی تیم ایران در مسابقات بین المللی کشتی جام عبدالله موحد
  • کشتی فرنگی ایران هم آسیا را فتح کرد؛ دبل قهرمانی با ۴طلا/ باخت‌های نگران‌کننده به ژاپن در فینال/ ظهور رقیب برای گرایی در راه المپیک
  • سپاهانی‌های سابق به خانه بازگشتند