Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-18@09:58:40 GMT

تلاش ذوب آهن برای حفظ صدر

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۴۷۸۹

به گزارش پارس نیوز، 

دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا این هفته آغاز می‌شود. در گروه نخست این رقابت‌ها حساسیت بالا رفته است. بین ذوب آهن صدرنشین و النصر قعرنشین تنها چهار امتیاز فاصله است. تنها تیم بدون شکست این گروه یعنی ذوب آهن برای تثبیت صدرنشینی در خانه برابر الوصل قرار می‌گیرد و امیدوار است برای سومین بار در چهار سال اخیر بتواند جواز حضور در مرحله حذفی رقابت‌ها را به دست بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گروه C رقابت‌ها استقلال ایران با برتری برابر الهلال در دوحه توانست به رقابت‌ها برگردد. این در حالی بود که استقلال از دو بازی نخست خود در این گروه تنها یک امتیاز به دست آورده بود. حالا برتری در دیدار برگشت برابر الهلال باعث می‌شود تا استقلال بتواند الهلال را در جدول رده بندی بگیرد.

در گروه D رقابت‌ها الاهلی بعد از شکست هفته قبل برابر پرسپولیس در دیدار حساس باید بار دیگر برابر این تیم قرار بگیرد. در این گروه پاختاکور بدون شکست در صدر جدول گروه قرار دارد و باید در دیگر دیدار این گروه برابر السد قرار گیرد.

* برنامه نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هفته چهارم

پرسپولیس ایران - الاهلی عربستان

استقلال ایران - الهلال عربستان

ذوب آهن ایران - الوصل امارات

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مرحله گروهی لیگ قهرمانان ذوب آهن ایران بازی استقلال جدول پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا استقلال ایران ذوب آهن گروهی لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان آسیا پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۴۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاج و تخت الهلال با کلی رکورد به باد رفت

به گزارش "ورزش سه"، بدون شک استادیوم هزاع بن زاید امارات یکی از تلخ‌ترین و نحس‌ترین استادیوم‌ها برای الهلال و هوادارانش خواهد بود. جایی که این تیم با شکست مقابل تیم شایسته و سخت کوش العین، علاوه بر اینکه رکوردهای زیادی را از دست داد، ممکن است رویایش برای رسیدن به پنجمین قهرمانی آسیا نیز نابود شود.

دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا که به فینال غرب آسیا نیز معروف شده است، می‌بایست روز گذشته میان تیم‌های الهلال و العین برگزار می شد. اما وضعیت عجیب و غریب آب و هوا در امارات و به خصوص شهر العین و شرایط ناپایدار جوی و تبدیل شدن خیابان‌ها و اماکن این کشور به یک استخر بزرگ، سبب شد تا این مسابقه با ۲۴ ساعت تاخیر برگزار گردد. موضوعی که ممکن است در ثبت نتیجه عجیب و غریب دیدار امشب بی‌تأثیر نبوده باشد.

الهلال در شبی که مدافعان و دروازه‌بانش مرتکب ۳ خطای پنالتی شدند، با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب العین شد تا رکوردها و دستاوردهای زیادی برای این تیم از دست برود. علاوه بر اینکه روند ۳۴ پیروزی متوالی الهلال شکسته شد، این تیم نخستین شکست خود در این فصل را نیز متحمل گردید تا رویای آنها برای به پایان رساندن یک فصل بدون شکست به پایان برسد.

برای بررسی روند صعودی و عجیب و غریب الهلال باید به ابتدای فصل برگردیم. الهلال فصل را با نتایج ضعیف و ناکامی در تورنمنت باشگاه‌های عربی آغاز کرد. آنها پس از توقف مقابل الاهلی طرابلس و شکست برابر السد، به زحمت راهی دور بعد شدند ولی در مسابقه فینال با شکست برابر تیم ۱۰ نفره النصر و در شب بریس کریستیانو رونالدو، جام را به رقیب دیرینه واگذار کردند. با این حال، لیگ برای آنها با پیروزی مقابل ابها آغاز شد. الزعیم تا هفته ششم صاحب ۵ پیروزی و یک تساوی شد البته در این میان سبک بازی تیم در برخی بازی ها از جمله دیدار با الاتحاد که تیم توانست شکست سه بر یک را با پیروزی چهار بر سه عوض کند، منجر به برخی انتقادات از عملکرد تیم ژرژ ژسوس شد.

دو تساوی پیاپی مقابل نوبهار ازبکستان و تیم نه چندان قدرتمند ضمک، موج انتقادات از ژسوس را افزایش داد. در آن مقطع از فصل، نیمار که به ترکیب الهلال اضافه شده بود عملاً تاثیری در روند بازی و نتایج تیمش نداشت. این موضوع سبب شد تا هواداران الهلال سرمربی پرتغالی را به ناتوانی در استفاده از کاپیتان تیم ملی برزیل متهم کنند. عجیب این است که در ابتدای فصل حتی هشتگ‌هایی برای اخراج و برکناری ژسوس در فضای مجازی و توسط هواداران الهلال منتشر شد اما مدیران باشگاه بسیار صبورتر از هواداران این تیم بودند و به سرمربی با تجربه خود اعتماد داشتند.

امپراطوری الهلال از یک بازی جام حذفی و پیروزی ضعیف مقابل تیم دسته دومی الجبلین آغاز گردید. آبی‌ها با ارائه یک بازی ضعیف به سختی از سد حریف خود گذشتند که این موضوع بار دیگر انتقادات از ژسوس را افزایش داد. اما پس از آن بود که آبی‌های ریاض روی غلتک افتاده و ابتدا الشباب را شکست داده و سپس در استادیوم آزادی تهران با سه گل نساجی را مغلوب کردند. دیداری که نیمار اولین و تنها گل خود برای الهلال را در آن مسابقه به ثمر رساند.

الهلال سپس یکی پس از دیگری حریفان خود را در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، لیگ حرفه‌ای عربستان و جام حذفی شکست داد. آنها این اواخر نیز هر دو مسابقه سوپر جام عربستان را برابر النصر و الاتحاد برنده از زمین خارج شدند. آبی‌های ریاض در زمان برگزاری جام ملت های آسیا، سه بازی دوستانه مقابل اینتر میامی، النصر و الغرافه قطر را نیز برنده شدند اما در آمار و ارقام این تیم لحاظ نشده چرا که تنها بازی‌های رسمی مدنظر قرار دارد.

نکته عجیب و باورنکردنی این است که الهلال در فصل رویایی خود ۵ مرتبه توانسته تیم الاتحاد که قهرمان فصل گذشته لیگ عربستان است، را شکست دهد و اگر پیروزی در تورنمنت ریاض را نیز محاسبه کنیم آنها سه بار نیز النصر را مغلوب کرده‌اند که این نشان دهنده آمار و ارقام فوق العاده‌ای است که الزعیم از خود برجا گذاشته است. ضمن اینکه آنها دو مرتبه نساجی و دو بار نیز سپاهان را از پیش روی برداشتند.

با این حال آمار فوق العاده الهلال در این فصل با شکست غیرمنتظره مقابل العین به پایان رسید. آنها پس از ۴۲ مسابقه شکست ناپذیری در تمامی رقابت‌ها، نخستین باخت خود را تجربه کردند. آبی ها در این فصل عنوان قهرمانی سوپرجام را به دست آورده و به مرحله نیمه نهایی جام حذفی صعود کردند. این تیم هم اکنون با ۱۲ امتیاز برتری نسبت به النصر در صدر جدول رده‌بندی لیگ حرفه‌ای عربستان قرار دارد و شاید مصدومیت بد موقع الکساندر میتروویچ، بهترین گلزن این تیم و غیبت برابر العین هم در ثبت این نتیجه اثرگذار بوده باشد.

الهلال دستاورد بزرگی را در این فصل به ثبت رساند. آنها با ۳۴ پیروزی پشت سر هم، رکورد طولانی‌ترین پیروزی‌های متوالی در تاریخ فوتبال را به نام خود ثبت کردند. ضمن اینکه آبی های ریاض همچنان رکورددار طولانی ترین بردهای پشت سر هم در تاریخ لیگ حرفه‌ای عربستان با ۲۰ پیروزی هستند که می‌توانند این آمار را در لیگ داخلی افزایش دهند. باید به خط دفاعی فوق العاده الهلال نیز اشاره کرد که آنها در ۳۴ بازی اخیر در تمامی رقابت‌ها که با پیروزی پشت سر گذاشته بودند، فقط ۱۵ بار دروازه خود را باز شده دیدند و در ۲۷ مسابقه نیز کلین شیت کرده بودند، اما فقط در دیدار برابر العین چهار مرتبه دروازه آنها باز شد.

به هر شکل سلطه و امپراطوری الهلال پس از خلق آمار و رکوردهای عجیب و غریب و ثبت پیروزی های متوالی به پایان رسید. با این حال، الزعیم همچنان امیدوار است تا در بازی برگشت و با جبران شکست برابر العین، راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شود. آنها همچنان شانس کسب قهرمانی لیگ عربستان بدون تحمل هیچ شکستی را دارند و ضمن اینکه در جام حذفی نیز مدعی قهرمانی محسوب می شوند.

دیگر خبرها

  • نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ پایان شکست ناپذیری الهلال ، پیروزی نامطمئن اولسان
  • رئیسی کیا: شکست در واگذاری استقلال و پرسپولیس شکست خصوصی‌سازی است/ فدراسیون جلوی رقابت مالی ناسالم و پول پاشی را بگیرد
  • تاج و تخت الهلال با کلی رکورد به باد رفت
  • شکست الهلال برابر العین در شب تلخ مدافع جنجالی
  • شکست خانگی پاس همدان برابر تهران یاسا
  • تنها بازیکن رئال که رنگ پیروزی در اتحاد را دیده!
  • اسماعیلی: کشتی گیران آسیایی در فرنگی پیشرفت زیادی داشتند
  • «خمز» با تیم فوتبال تراکتور چه کرد؟/ ناکام برابر تیم‌های بزرگ
  • شکست نوشاد عالمیان مقابل نفر ۱۷ رنکینگ جهان در جام‌جهانی
  • پایان تکواندوی صربستان با طلای ناهید کیانی