Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:12:05 GMT

کیش برای مقابله با هجوم احتمالی ملخ‌ها آماده است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۴۸۹۶

کیش برای مقابله با هجوم احتمالی ملخ‌ها آماده است

کیش- ایرنا- سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به قرار داشتن جزیره در مسیر هجوم ملخ ها از کشور عربستان گفت: بخش های متولی برای مقابله با هجوم احتمالی ملخ های صحرایی آماده هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، علی مقدس زاده روز شنبه افزود: در جزیره کیش محصولات زراعی کشت نمی شود و جزیره تا حدودی جزیره از این خسارت ها در امان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ملخ های مهاجم در صورت رسیدن به کیش، فقط ممکن است از برگ های برخی گونه های درخت و درختچه جزیره تغذیه کنند.
سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: ملخ ها آزاری برای انسان ندارند و در صورت وقوع چنین رویدادی در کیش، تنها ممکن است از نظر روحی و روانی ساکنان و گردشگران را آزار دهند.
مقدس زاده از گردشگران و کیشوندان خواست: چنانچه با چنین رویدادی روبرو شدند، آرامش و صبوری خود را حفظ کنند.
وی یادآور شد: سال 75 نیز به مدت یک هفته جزیره کیش شاهد هجوم ملخ ها بوده است.
به گفته مقدس زاده، در صورت ورود ملخ ها به جزیره کیش، مبارزه شیمیایی جهت جلوگیری از جفتگیری و تخم ریزی آنها در این منطقه انجام خواهد شد.
از اسفندماه سال گذشته تاکنون، در سطح 19هزار هکتار از زمین‌های استان هرمزگان با دسته‌های میلیونی ملخ بالدار صحرایی مهاجم مبارزه شده است.
با پیوستن مجدد ناوگان هوایی، عملیات سم‌پاشی علیه این آفت بسیار خطرناک و ویران کننده با استفاده از دو فروند هواپیمای مخصوص از زمین و هوا زیر نظر ستاد مبارزه با ملخ هرمزگان در حال انجام است.
حدود 300 نفر کارشناس و نیروی فنی آموزش دیده، در قالب گروه های ردیاب و مبارزه ،درحال مبارزه با دسته های ملخ بالدار صحرایی هستند تا از هجوم دسته های چند صد میلیونی آن به زمین‌های زراعی و باغی این استان و استان های همجوار جلوگیری کنند.
2094 /6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد هجوم ملخ ها آماده باش كيش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ تهران با بیان این مطلب که طرح پاکسازی و جمع‌آوری علف‌های خشک و هرز در دستور کار معاونت خدمات شهری منطقه قرار گرفته است، افزود: بخش‌هایی از اراضی بوستان جنگلی سرخه‌حصار به سبب بارش‌های بهاری پوشیده از علف‌های هرز شده‌اند که با گرم شدن هوا و پایان فصل بهار خشک و امکان آتش سوزی افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در راستای مدیریت و پیشگیری از وقوع احتمالی حریق در اراضی جنگلی منطقه ۱۳، اقدامات کنترلی شامل علف زنی و علف تراشی، ایجاد آتش بر و همچنین آمادگی کامل اکیپ‌های اجرایی اطفای حریق در بوستان جنگلی سرخه‌حصار و اراضی خجیر به صورت مداوم و مستمر آغاز شده است.

شهردار منطقه ۱۳ تهران خاطرنشان کرد: حذف به‌موقع علف‌های هرز و ممانعت از رشد بی رویه آنها، راهکار ساده‌ای است که جهت پیشگیری هر حادثه احتمالی از آتش سوزی در فصل گرما و به هدر رفتن منابع مالی و زیست محیطی خواهد شد.

کد خبر 6085744

دیگر خبرها

  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • فرمانداران استان کرمان آماده هرگونه حادثه احتمالی باشند
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم
  • همه سناریوهای احتمالی را در سطح عملیاتی بررسی می‌کنیم
  • جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
  • آماده‌باش مدیریت بحران استان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز/ مدیرآن آماده‌باش شدند