Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@07:00:43 GMT

آخرین وضعیت سدهای استان خراسان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۴۹۸۸

آخرین وضعیت سدهای استان خراسان

مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در خراسان میزان دبی آب در سدهای خراسان نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلایی مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان گفت: با توجه به شدت بارندگی‌های اخیر سد کمایستان با ۱۰۳ درصد بیشترین میزان و همچنین سد یعقوبی با میزان ۷ درصد کمترین میزان ذخیره میزان آب را داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی آخرین وضعیت سدهای  خراسان را بدین شرح اعلام کرد:

سد دوستی ۴۰ %؛ یعقوبی ۷ درصد؛ تبارک ۱۷ %؛ طرق ۴۸%؛ کارده ۲۹%؛ ارداک ۶۸%؛ زاوین ۹۱%؛ سنگرد ۶۲%؛ دردنگر ۶۱%؛ سده ۹۷%؛ دهقان ۵۹%؛ فریمان ۸۴%؛ کمایستان ۱۰۳%؛ چالیدره ۸۸%؛ یام ۹۷%؛ دولت آباد ۱۰۰%؛ چهچهه ۶۳%؛ بار ۵۹%؛ بوده است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان گفت: با توجه به بارندگی‌های امسال؛ در مجموع میزان دبی آب تا ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۴۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: بارش‌های بهاری ابتدای اردیبهشت طی سه روز اخیر علاوه بر تقویت سفره‌های زیرزمینی و سیراب کردن زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها، حدود هفت میلیون متر مکعب آب  به مخزن سد‌های استان وارد کرد.

سید محمد موسوی با بیان اینکه بارش مستمر و مناسب باران به افزایش آورد رودخانه‌ها و ارتقاءِ ذخیره آب در سد‌های استان منجر شد، افزود: میانگین بارندگی‌های سه روز اخیر در مازندران ۳۲.۷ میلیمتر بود.

موسوی خاطرنشان کرد: از ابتدای بارش‌ها تا صبح امروز -چهارشنبه- حدود هفت میلیون متر مکعب آب به مخزن سد‌های استان وارد شده که با توجه به جاری شدن سیلاب در سرشاخه‌های سد‌ها ذخیره‌سازی همچنان در حال اجراست و میزان ذخیره آب باز هم افزایش می‌یابد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: در سد شهید رجایی تا کنون حدود ۳.۵ میلیون متر مکعب ذخیره‌سازی صورت گرفته که مجموع حجم آب ذخیره شده در این سد از ۷۵.۵ میلیون متر مکعب فراتر رفته است.

موسوی درباره ذخیره سد آیت‌الله صالحی مازندرانی هم گفت: در این سد نیز از بارش‌های اخیر تا کنون ۳ میلیون متر مکعب به ذخیره اضافه شده و حجم فعلی آب موجود در مخزن به ۱۳۸ میلیون متر مکعب رسید.

به گفته وی در سایر سد‌های کوچک استان نیز با وجود تخلیه سد برای مصرف کشاورزی ذخیره‌سازی مجدد صورت گرفته و برخی از این سد‌ها نیز سرریز داشتند.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به نقش بارندگی‌های به‌هنگام در مدیریت مصرف آب و تأمین آب مورد نیاز کشتزار‌های استان، گفت: خوشبختانه این بارندگی‌ها در دشت هراز اثرگذاری مطلوبی داشت. دبی رودخانه هراز در پی این بارندگی‌ها به بیش از ۳۰ متر مکعب رسید که با مدیریت صورت گرفته برای مصارف کشتزار‌ها تقسیم و توزیع شد.

موسوی با بیان این‌که دبی فعلی رودخانه هراز ۲۴ متر مکعب بر ثانیه است، اظهار کرد: کل حجم آورد هفت رودخانه مهم استان شامل تالار، هراز، چالوس، بابلرود، چشمه‌کیله، تجن و نکارود طی سال آبی جاری -از یکم مهر ۱۴۰۲ تا پنجم اردیبهشت- یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون متر مکعب بود که ۲۷ درصد نسبت به درازمدت کمتر است.

 وی مجموع بارندگی ثبت شده در مازندران را از ابتدای سال آبی جاری تا کنون ۴۶۶ میلیمتر  اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به درازمدت ۳ درصد و نسبت به پارسال که ۳۱۵ میلیمتر بود ۴۸ درصد افزایش دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به پیش‌بینی بروز تنش آبی در نزدیک به ۳۲ هزار هکتار از کشتزار‌های سراسر استان تصریح کرد: هرچند که در بارش‌ها امسال شرایط بهتری نسبت به سال گذشته داریم، اما با توجه به افزایش میانگین دمای هوا و افت برخی شاخص‌های منابع آبی نسبت به درازمدت، همراهی مردم و به ویژه کشاورزان برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی ضروری است.

دیگر خبرها

  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • صدور مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی
  • حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • ایران بالاخره حقابه خود از افغانستان را دریافت کرد
  • گرامیداشت مدیر عامل فقید مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی
  • صدور هشدار نارنجی بارندگی در خراسان شمالی‌
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان