Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-18@10:57:30 GMT

امکان خرید مسکن با ۱۶۰ میلیون تومان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۵۰۳۹

امکان خرید مسکن با ۱۶۰ میلیون تومان

ساعت24 -معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: به منظور تنوع‌بخشی در سیستم‌های تأمین مالی و افزایش قدرت خرید مردم، ساز و کار صندوق پس انداز مسکن یکم بازنگری می‌شود.

سید مازیار حسینی گفت: تقاضا برای پس‌انداز در صندوق پس‌انداز مسکن یکم وجود دارد؛ اما نرخ افزایش سپرده نسبت به گذشته کم شده است.

وی با اشاره به بازنگری در صندوق پس‌انداز یکم افزود: سیاست ما به سمت مسکن دار شدن خانه اولی‌ها است و برای این افراد، مسکن ۵۰ تا ۷۰ متری ایده آل است و با دریافت تسهیلات می‌توانند به تدریج واحدهای خود را بزرگ‌تر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی تصریح کرد: یکی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی، تنوع بخشی سیستم‌های تأمین مالی است که در این میان، صندوق پس انداز مسکن یکم، یکی از روش‌های تأمین مالی است که علاوه بر آن درصدد هستیم تا روش‌های دیگر تأمین مالی همچون اوراق رهن مسکن، اوراق رهن ثانویه و رفتن از بازار پولی به سمت بازار سرمایه را، در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: در آینده نزدیک سبدی از روش‌های تأمین مالی را تهیه خواهیم کرد و در شورای عالی مسکن مطرح می‌شود؛ این در حالی است که تنوع بخشی در تأمین مالی بخش مسکن، باعث افزایش توانایی افراد برای خرید ملک می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: روش‌های تأمین مالی متعدد است که به طور مثال، شخصی برای سرمایه گذاری در بخش مسکن پول به میزان کافی ندارد در صورت شکل گیری صندوق‌های تأمین مسکن می‌تواند مثلاً پول ۱۰ متر از یک واحد از پروژه مسکونی را پرداخت کند و بعد از مدتی که پول ذخیره کرد، می‌تواند مثلاً یک واحد ۵۰ متری را طلب کند.

وی گفت: روش‌های تأمین مالی در بسیاری از کشورها تجربه شده است و باید با تنوع بخشی مسکن، توانایی خانه دار شدن را افزایش دهیم.

حسینی ادامه داد: با افزایش تسهیلات مخالف نیستیم، اما باید این افزایش باعث تورم نشود.

وی خاطرنشان کرد: در پایان سال ۹۷ در شورای عالی پول و اعتبار، افزایش سقف تسهیلات تصویب شد و تسهیلات انفرادی در کلانشهرها به ۱۰۰ میلیون تومان و زوجین به ۱۶۰ میلیون تومان رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که چرا تسهیلات تنها ۱۵ درصد قیمت مسکن در شهر تهران را تأمین می‌کند؟ گفت: یک زوج می‌توانند با ۱۶۰ میلیون تومان مسکن مناسبی در شهرهای جدید خریداری کنند.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تسهیلات بنیاد مسکن برای مددجویان خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مجید الهی راد در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه اترک افزود: میانگین تسهیلات هر مددجوی کمیته امداد مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان است که در صورت نیاز به تسهیلات تکمیلی مبلغ ۵۰ میلیون تومان هم از محل صندوق امداد ولایت پرداخت می‌شود.
وی در ادامه گفت: هزار مستاجر زیر پوشش کمیته امداد در استان وجود دارد که از این تعداد هزارو ۳۷۱ نفر شرایط نهضت ملی مسکن را داشتند و ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۶۸ طرح نهضت ملی مسکن مددجو ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و کمک بلاعوض هم از کمیته امداد دریافت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی ایران به روایت صندوق بین‌المللی پول
  • دستگیری ۴زن بدل انداز در شاهرود/متهمان غیر بومی و سابقه دار بودند
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • ۵ باور غلط درباره رتبه اعتباری بانکی/امکان اصلاح رتبه هست؟
  • تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان شاغل
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • افزایش ٤ برابری معاملات بورس و قراردادهای دو جانبه
  • افزایش تسهیلات بنیاد مسکن برای مددجویان خراسان شمالی
  • مزد روزانه کارگران به ۳ دلار رسید/ ۱۹ ماه پس‌اندازِ کامل دستمزد برای خرید یک «پراید هاچبک»!
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین