Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@04:38:17 GMT

معاون رییس جمهوری: روند احیای تالاب های فارس امید بخش است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۵۱۸۷

معاون رییس جمهوری: روند احیای تالاب های فارس امید بخش است

شیراز - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در بازدید هوایی از برخی تالابهای استان فارس روند احیای دریاچه ها و تالابها را امید بخش خواند و بر ضرورت پایش و مراقبت بیشتر برای حفظ تعادل زیستی دراین مناطق تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر عیسی کلانتری روز شنبه در جریان بازدید هوایی از تالابهای مهارلو، طشک و بختگان، تالاب بین المللی کمجان و سد درودزن اظهار امیدواری کرد که با تداوم روند بارندگی در بالا دست این مناطق فرایند احیای تالاب ها همچنان تداوم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهار داشت: در کنار بهره مندی از نعمت خدا دادی باران ، دولت هم تمام تلاش خود را برای احیای تالابها و حفاظت از آن و تثبیت و تداوم حیات زیستمندان در این مناطق انجام می دهد.
نزول رحمت الهی و بارندگی های شدید در فروردین ماه موجب شد اغلب تالاب ها و دریاچه های استان فارس پُر آب شوند و پس از سالها خشکی و کم آبی جان تازه یابند.
به گفته مسوولان حفاظت محیط زیست فارس بارندگی های شدید در بالا دست دریاچه های طشک و بختگان در شرق استان فارس موجب شده تا هر دو دریاچه پر آب شوند. آبگیری دریاچه بختگان نوید بخش روزهای بهتر برای این اثر زیست محیطی توصیف شده است.
بر اساس ارزیابی کارشناسان محیط زیست دریاچه بختگان بیش از 40 درصد آبگیری شده و همچنان نیز حجم قابل توجهی از روان آبها به سمت این دریاچه در حال ورود است.
آبگیری دریاچه طشک در شرق استان فارس نیز حدود 60 درصد اعلام شده است ، ورود آب به دریاچه طشک موجب بهبود شرایط اقلیم بر پیرامون این دریاچه می شود و می تواند علاوه بر ترمیم اثرات مخرب خشکسالی بر محیط زیست،برای کشاورزی و باغداری شهرستان های اطراف نیز مفید باشد.
آبگیری دریاچه مهارلو و تالاب کمجان در استان فارس نیز حدود 95 درصد اعلام شده است ، آبگیری این دو تالاب و دریاچه موجب افزایش زیست پرندگان آبزی و کنار آبزی در اطراف این دو اثر زیست محیطی خواهد شد.
دکتر کلانتری که برای بازدید یک روزه از تالابهای فارس روز شنبه وارد این استان شد.
6113

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست تالابهاي فارس احياي تالابها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: بر اساس گزارشی مبنی بر رها شدن لاشه‌های مرغ تلف شده در تالاب انزلی محدوده رودخانه سیاه درویشان شهرستان صومعه سرا، کارشناسان و محیط بانان این اداره کل به همراه کارشناسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی به منطقه عزیمت کردند.

او افزود: پس از بررسی شواهد و مستندات و اخذ اطلاعات از تلفات مرغداری‌های حاشیه تالاب، مرغداری متخلف شناسایی و پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شد. 

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، این مرغداری ۱۷ گونی لاشه مرغ‌های تلف شده را به صورت مخفیانه در رودخانه سیاه درویشان تخلیه کرده بود که این لاشه‌ها در نهایت از تالاب انزلی سر درآورده بودند. 

عشوری تصریح کرد: بعد از مستندسازی و تشکیل پرونده قضایی، محیطبانان، مرغ‌های تلف شده را جمع آوری و به صورت اصولی امحا کردند. 

او همچنین گفت: تهدید علیه بهداشت عمومی و تخریب محیط زیست تخلفاتی است که به هیچ وجه قابل اغماض نیست و با متخلفان به شدت برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • بازگشت فلامینگو ها پس از چند سال به تالاب گاو خونی
  • بزرگترین مزیت جمهوری اسلامی وجود نیروی جوان و نخبه است
  • دولت با تمام توان پیگیر حل مساله ریزگردها است
  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده
  • آبگیری ۹۳ درصدی تالاب شادگان در بارش های اخیر
  • کوچ پرندگان به تالاب کمجان
  • آبگیری ۹۳ درصدی تالاب شادگان
  • آبگیری ۸٠٠ هکتار از پهنه آبی تالاب‌های گلستان با بارش‌های بهاری
  • آبگیری ۸٠٠ هکتار از پهنه آبی تالاب‌های گلستان با بارش‌های بهاری